Gå til innhold

Nürburgring tråden


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, men det er ikke den der fjordcat dritten! Så jeg har lyst å tro at den "treige" båten er litt bedre plass på, eller Color Line fra Kr.Sand. Har hørt det skal være bedre på Color Line enn på fjordline sin cat båt.

Her er hvordan jeg stod når jeg var ombord med M3en, jeg stod det og passa på at ingen gikk forbi bilen til dekket var tomt og jeg var første mann nede når vi skulle av. Fruen måtte klatre over på min side for å komme ut, og med coupe dører og jeg er 188 så var det ikke lett å komme seg ut for meg heller. Godt jeg ikke er 140kg, hadde blitt sittende da!

Det er trangt på den "trege" båten også, men langt fra så trangt som du viser her. Når jeg tok Fjord Cat var det bare en rekke oppover.

web.jpg?ver=12971812700001

Edit: Jeg stod sikkert i nedoverbakke når jeg ser på bildene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster etter siste prisøkningen rett under 20000.-, så kommer 5dager ferie, hotellopphold 7 tanker bensin, mat, drikke +++

Såå jeg har slått det fra meg iår. Kom vel på ca 13k ifjor, og jeg synes det var dyrt nok..

Thorleif anntydet på BMWCCN forumet en pris på ca 2000 euro.

Med dagens kurs blir det 15760 oljepenger. Får ikke mange delene for det etter at man har rast over en curbs man ikke trodde var der etter den blinde svingen over bakketoppen i 150.. :)

Jeg ser på kurset som en invistering i bilens og min egen helse.

Ja, det koster mye, men du får kjøre i 3 dager til du blir "lei" ilag med folk som er innstilt på dette, ikke gærne Briter som skal slå 10 minutters tida til Clarkson.

Instruktører som har vært testsjåfører hos BMW i 20-30 år er også noe som bør oppleves. Gammle gubber som kjører ifra det meste med en helt standard bil :)

Et annet bra alternativ til turistkjøring er trackdays, men er man uerfaren da så blir man en bremsekloss for de andre.

http://www.destination-nurburgring.com/prices 3500 kr for en full dag i Juli.

Tidlig en mandags morgen sist høst

oyc7ximoivmj9dskv2ph.jpg

y7pdqnk7r1uwryke3hm6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter et par runder. kjenner du igjen banen.

kjørte på 9min og 26 sekunder. det var 3 runda på banen :)

Etter 3 runder så kjenner du absolutt ikke banen godt nok. Godt nok til å komme rundt kanskje, men ikke til at du kan kjøre riktig spor rundt hele banen. Det skal litt mer trening til, og den beste treningen får du hvis du er med på et slikt kurs. Det er veldig lærerikt, og man får lært banen, bilen og seg selv på en helt annen måte enn ved turistkjøring.

Hvis du kjører 9:26 med bilen i signaturen din (E36 M3 3.2), så er det ingen god tid. De som kjører fort med de der nede kjører under 8 min. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter et par runder. kjenner du igjen banen.

kjørte på 9min og 26 sekunder. det var 3 runda på banen :)

Etter 3 runder så kjenner du absolutt ikke banen godt nok. Godt nok til å komme rundt kanskje, men ikke til at du kan kjøre riktig spor rundt hele banen. Det skal litt mer trening til, og den beste treningen får du hvis du er med på et slikt kurs. Det er veldig lærerikt, og man får lært banen, bilen og seg selv på en helt annen måte enn ved turistkjøring.

Hvis du kjører 9:26 med bilen i signaturen din (E36 M3 3.2), så er det ingen god tid. De som kjører fort med de der nede kjører under 8 min. :wink:

Var fornøyd med tiden min jeg etter 3 runder på banen

såklart lærer man ikke det på 3 runder, men jeg gidder ikke bruke 20 tusen på et kurs, er jo får gøy er ikke noe konkuranse. fin opplevelse, du kjører vel på under 7 min siden du er så "erfaren" 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såklart er det en invistering og en fin opplevelse. men får meg koster det mer en det smaker, etter et par runder. kjenner du igjen banen.

kjørte på 9min og 26 sekunder. det var 3 runda på banen :)

Så du kjører nesten like bra som han her du da? :) Han kjører på 9,18..

http://www.youtube.com/watch?v=d9AiFG0ZFNo

han kunne jo i vertfall ikke kjøre bil, når jeg så han kjørte begynner jeg å lure på om jeg har målt feil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke målt full runde på turist kjøring uansett, så må være BTG tid.

Jeg fikk jo bare kjørt to runder, og visste ikke om BTG når jeg var der. Så jeg fikk kjerringa til å starte klokka når jeg flata fjøla etter kjeglene og stoppe den når jeg slapp gassen før innkjøringen, da hadde vi 11 min. Andre runden kom jeg bak en E30 og en Golf 2 så jeg hang meg på i noen av de første svingene, men jeg slakka bak mens leken var god. Var tross alt på ferie :P

Kjøre under 10 min på full runde på turist kjøring, det hadde vert kult! Må ikke vere mange biler i påsleppet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser også på å komme meg ned en tur på sensommeren, å da forhåpentligvis med Lotusen. E92'en fungerte også greit på ringen, å er nok en del mere komfortabel på transportetappene tur/retur ringen, men tror jeg skal klare turen i Lotusen også.

Et par bilder fra i fjor sommer

tn_247_4956_2.jpg

tn_normal_IMG_5882_J.jpg

tn_247_4969_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...