Gå til innhold

Nürburgring tråden


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

hahah hvem reiser ned uten å få kjørt.

faktisk det værste jeg har hørt på lenge :P

+1

Får håpe det har vært noe annet spennende å se på der...

på Mandag er det faktisk Trackday der, det ville jeg gitt mye for å overvære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turistkjøringsdatoer her: http://www.nuerburgring.de/en/angebote/ ... leife.html

Disse bør ikke stoles 100% på, det kan/vil skje forandringer der.

Overnatting her f.eks, i Adenau, 10 minutters kjøring ca fra Nürburg: http://www.blaueecke.de

Har bodd der hver eneste gang jeg har vært nedover, og anbefaler det! Har jo igrunn annet å referere til enn det. :)

Er du tidlig ute, har de p-plasser i bakgården, ellers er det plenty med plasser i nærheten.

Ellers finnes det jo overnattingssteder/hotell i massevis der nede, noe for enhver smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenker du å dra ned da Espen?

For min del nermer det seg om jeg skal eller ikke, alt er avhengig av godkjenning av bilen. Får jeg ikke den godkjent så kan jeg bare hugge av meg beina....eller fly ned å kjøre Swift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenker du å dra ned da Espen?

For min del nermer det seg om jeg skal eller ikke, alt er avhengig av godkjenning av bilen. Får jeg ikke den godkjent så kan jeg bare hugge av meg beina....eller fly ned å kjøre Swift ;)

Ledelsen har nå satt strengere regler for modifikasjoner og sikkerhet på turistkjøringa. Her er noe som er kopiert ifra en som er i kontakt med det lokale TÜV :

A summary of the info gathered so far

Forgein registered vehicles need to have the following:

-Must be fully roadworthy

-Must be within the noise limit

-Need to conform to EU law and regulations

-The N-GmbH has the final say "Hausrecht"

And will impose the StVZO during touristenfahrten.

Seats

Need FIA approval at least, and need to be adjustable forwards and backwards whilst seated, (unless they are OEM fitment), and tippable with the aid of tools that must be carried on board unless there is no rear seat in the car. FIA Expiry date + 5 years is okay for TF.

Harnesses

Need a push button release system.

Camlock? release systems are not allowed during TF unless they are OEM fitment. They also need an E number / FIA label.

Comments from the Tüv man:

QUOTE

We have agreed that for the Nordschleife we will impose the DMSB rules. This means FIA expiry date + 5 years. So a FIA approved seat can be 10 years old, maximum.

Racing seats without identification (FIA label removed), are not allowed. The same applies to FIA harnesses. Harnesses without identification (FIA label removed), are not allowed.

Your colleagues in England should make absolutely sure that the harnesses are correctly mounted on sufficiently strong mounting points.

Spax screws, harnesses mounted on the rear parcel shelf, harnesses held on by knots, are absolutely not up for discussion.

In a 3 door car, if the rear seat is still useable, both front seats need to be tippable. If there is no rear seat becuase of a cage and harnesses, then not, as nobody can sit in the rear of the car.

If it's a 5 door, then they obviously don't need to be tippable, becuase of the rear doors.

In reply to a question spefically aimed at non-adjustable seats (non FIA) and standard harnesses in Lotus Elise/Exige and the like the reply was;

Everything that is a standard factory fitment is okay. The issues start when people replace seats etc. with non standard items.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å vere der da? :lol:

Grunnen til at jeg var der var at det var noenlunde på veien, og da kunne vi liksågodt ta en stopp der.

Hadde jeg kommet frem en time og to før kunne jeg fått en runde og to, men det gikk dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Blaue Ecke dere pleier å øvenatte på?

Såg jo ut som et koselig hotell!

Jepp, har bodd der hver gang, og er veldig fornøyde. Billig, bra standard på rom, god mat, fin bar, og en fräsch frokost. :)

Ser ut som jeg må velge mellom Gatebil og Nürburgring i år :S

:shock: det er da strengt tatt ikke no valg, er det vel? [-X

Vi ble stoppa i teknisk kontroll i Swiften i påska, og vi fikk ikke lov å kjøre videre fordi den ene skruen til innfestinga av 4punkts belte kunne skrus en halv runde. I mellomtida rulla det utpå mange standardbiler med vanlige dekk, fulle av folk, og stort sett ingen brukte hjelm eller noen annen form av sikkerhetsutstyr.

Vi måtte dra og fikse den innfestinga før vi fikk kjøre videre. Dem var over oss som gribber når vi kom tilbake igjen, og da titta dem bare inn i bilen og så på innfestinga, uten å fysisk sjekke det.

Virka som det var litt "Biltilsynet"- tendenser på dem folka der.

19 dager igjen til avreise! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var Rent4Ring Swift, så er de konkurenter av deres egne kumpaner Rent a Racecar. Da skal de taes.. Samme opplevde RSR i fjor, måtte til rettsak før de fikk komme til med bilene sine igjen :?

Ettermonterte seter og belter, og jallating er vel det de er mest ute etter. Jeg har Sparco sete og originalt belte i min når jeg har vært der, det har gått bra tidligere, men spørs nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...