Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Eeh, med fare for å skrape opp i gamle ting, men når vi først er inne på det, gjorde denne "Hylle" noe helt ekstraordinært eller var det "bare" snakk om personangrep elns?

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, med fare for å skrape opp i gamle ting, men når vi først er inne på det, gjorde denne "Hylle" noe helt ekstraordinært eller var det "bare" snakk om personangrep elns?

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Det var ikke mye ekstraordinært. Det var mye misnøye med diverse implementeringer da forumet fikk nye eiere. Ny look på forumet (mange mente at gamle plattformen var bra fra før), litt mer reklame (?) og jeg tror at de begynte å ta betalt for bil-til-salgs-annonser her. Det satte sinnene i kok hos mange, inkludert Hylle, som laget alternativforumet Bimmeren.no, men en flukt av mange faste postere på Bimmers. Det ble tidvis mye reklame for Bimmeren.no her inne, og det førte til bitterhet mellom Bimmers.no eiere og Hylle, og Bimmers.no svarte med å være classy og kjøpte opp E30Meet.no (Hylle eide kun E30Meet.com fra før!).

 

Jeg syns personlig at Hylle hadde en litt skjult agenda med å lokke til alternativ BMW forum med friere tøyler, nemlig at han fikk opprettet et forum for E30Meet (der traff han målgruppen svært bra).

Også syns jeg at det var helt feil når flere brukere annonserte Bimmeren.no her hele tiden også. Det syns jeg er absolutt frekkhet, jeg hadde klikket helt om jeg hadde eid et forum og folk begynte å annonsere et alternativ forum i full offentlighet.

Og til slutt syns jeg Bimmers.no eierne ikke var noe særlig bedre mtp. frekkhet når de kjøpte E30Meet.no, bare for å irritere. Det var egentlig Hylle sin IP (Intellectual Property) og det burde aldri ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et praktisk spørsmål i forbindelse med forumreglene. Hvordan kan to forskjellige svar til to forskjellige forumbrukere bli dobbelposting Sjøbuse?... :???:

7. Unngå dobbeltposting (flere innlegg under hverandre) - Når man svarer på flere innlegg samtidig, prøv å samle disse svarene i ett innlegg. Bruk knappen "Multisitat" for å sitere flere tidligere innlegg samtidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens jeg har noen ting jeg lurer på! Jeg skal bygge nytt eksos anlegg på min 330i touring.
Og planen var grenrør og eisenmann bakpotte.
Så det jeg lurte på var om jeg kanskje skulle bestille den pakken fra scmiedmann med grenrør og race cat. Men får man eu godkjent bilen med racecat? Mtp måling av utslipp?

Hvis ikke så kan man jo like greit drite i race kat?

Hvis jeg driter i racekat så vurderte jeg grenrør en orginal lyd demper etter grenrør, så fjerne ene resonatoren pg bruke eisenmann sound Roar også bakpotta

Frykter det blir for mye lyd inni bilen hvis jeg kjører grenrør Og rakrør til bakpotta.

Setter stor pris på alle innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp dette med e30meet.no... Men fikk aldri no svar fra eierne av bimmers.no hvorfor de kjøpte opp det domenet.... 

 

Det er jo ingenting å svare, er så innefattet som det kan få blitt... Rett og slett og rumpe-flashing til andre parten hehe...

 

Men regner med at E30Meet forsvinner om noen få år, med bare German CC igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at de ikke byttet navn til noe mer "Allsidig" enn E30meet når klubben omfatter hvilken som helst BMW.

Veldig bra klubb, for all del! Men jeg vill nok vurdert et navnebytte før jeg ekspanderte og satset så mye på å bli størst i Norge og videre utover skandinavia.

Er for eksempel flere som har spurt meg hvorfor jeg var på e30 treff med E46´n min...

 

Og vil ikke det bremse publisiteten for BMW eiere, og generelt sanke flere E30 interreserte medlemmer? Mtp søkeord via google, youtube, instagram osv? De som søker E30 vil få mange flere treff fra e30meet enn de som søker på e36, e46 osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel se hva som skjer med navnet etterhvert, men jeg ser på måten Trond driver klubben fremover på, som en slags "bedrift".

Trond har ambisjoner og målsettinger for hvor han vil med klubben og får med seg de rette personene til å få gjennomført planer, ideer og få klubben til å vokse.

BMWCCN virker noe tunggrodd i forhold, de holder ved det gamle og gjentar fjorårets "suksesser". Min oppfattelse er at Trond ønsker å gjøre det bedre, og gir utrykk for på korrekte tidspunkt at han ønsker å gjøre det "enda bedre neste år". Nye ideer og bedre løsninger på enkelte ting som fikk dårlige tilbakemeldinger. Medlemmer som har deltatt på arrangementer dette året sitter selvfølgelig med forventninger til hva som senere kan toppe dette.

 

BMWCCN er en klubb med forholdsvis stor administrasjon og mennesker i styr og stell, ingen relaterer klubben med en spesifikk person.

 

Navnet Trond Hylle er synonymt med E30Meet, en person som ordner med alt(enn så lenge(dersom mengden arbeid blir for stor)) det administrative og er klubbens ansikt utad. Alle kjenner han igjen og han ordner opp, hva enn det måtte være. Flink til å markedsføre klubben på sosiale medier og klubben får mye oppmerksomhet på bla. OMS, E30Meet har også blitt en snakkis i Danmark, Sverige og Finland såvidt jeg vet. Jeg snakket med svenske bekjentskaper, og de kjente godt til klubben og syntes arrangementene holdt høy standard(de besøkte et treff bla.).

 

Det er klart at i motsetning til BMWCCN som sitter med noen tusen medlemmer, så er E30Meet en forholdsvis liten klubb på rett under 800 medlemmer. BMWCCN har mye mer administrativt arbeid og ting går naturligvis tregere av den grunn, så det skal bli spennende å se når E30Meet vokser seg enda større, om klubben fortsatt vil inneha den tydelige entusiasmen og drivet de har idag.

Trond og E30Meet overrasker stadig med noe nytt, og man skal huske på hvordan E30Meet startet, et helgetreff på parkeringsplassen hos Schmiedmann(?), for E30-entusiaster. Jeg forestilte meg ikke en slik vekst overhodet da det første treffet gikk av stabelen.

 

Som Fredrik har påpekt, så er E30Meet konsentrert rundt 80-talls bilene til BMW, mens BMWCCN sitter med det eldste til det nyeste og medlemsmassen har forskjellige meninger og interesser for hva klubbaktivitetene bør inneholde. Den stadige kjeklingen om fokus på utstilling, alternativt sporvalg eller idealspor på BMW-dagene kan jeg ta som eksempel. I tillegg led klubben i flere år av at ting hadde sklidd litt ut og ting var ikke i orden(bla. økonomisk).

 

Poenget er at Trond, og E30Meet våger og stadig gjøre det lille ekstra og setter nye ideer ut i live, mens andre klubber er litt en-sporet i gjennomføringen.

Jeg er meget imponert over hva de får til, av en norsk bilklubb med et så "smalt"(80-talls BMW) nedslagsfelt, så fikk de andre klubb-stander for langt større klubber til å blekne på OMS.

 

Så.. Det var et usammenhengende bidrag fra meg, med det jeg hadde på hjertet en altfor sen Søndagskveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men regner med at E30Meet forsvinner om noen få år, med bare German CC igjen.

 

Hvis du hadde arrangert et treff som på to år ble Norges største BMW treff med banekjøring og hatt over 800 klubb medlemmer, over 500kvm klubb stand på Oslo Motorshow og over 10.000 likes på facebook siden din,   hadde du da latt det forsvinne like fort som det kom?      Ikke jeg. :)

 

Ser det har blitt diskutert litt om meg og E30meet,   (jeg ble tipset om denne tråden).      Kan prøve å nøste opp i litt for dere.  

 

Først av alt vil jeg si at det har vært vanskelig å ta E30Meet til hvor det er idag.

 

E30Meet heter E30Meet fordi det i utgangspunktet var et treff for å hedre BMW E30.   Merk at jeg satte igang noen lokale treff for alle BMW før E30Meet.   Jeg var og er eier av E30 og det var naturlig for meg å arrangere et E30 treff.      Det kom gode tilbakemeldinger og spørsmål om å åpne for andre modeller og det har ikke vært noe taktikk fra starten at det skulle være et treff for alle BMW.   Når det så går bra er det vanskelig å bytte navn.  (hadde du selv byttet navn på noe når det er vellykket?)    Merk at jeg aldri har jobbet for størst mulig treff, men best mulig.   Kvalitet foran kvantitet, alltid.  Treffet har vært stort nok siden 2012 og det har i utganspunktet ikke vært behov for flere biler,   faktisk er det slik at flere biler = mer utgifter, så det er et fett om det er 100 eller 200 biler som deltar på treffene.   (må være minimum 100 for at det skal gå rundt).       

 

BMWCCN er en frivillig organisasjon,   i E30Meet har man mulighet for å belønne de som virkelig står på og gir jernet før og under arrangement, og da gjerne med penger.     Hvis du skal stå flaggvakt i 5 timer på en bane setter du større pris på en femhundrelapp som du kan kjøpe en feit pølse og cola etterpå enn å bare få en klapp på skulderen av et styremedlem etter de fem timene.   Frivillige klubber er som regel det. og jeg tror ikke man klarer å holde motivasjonen lenge om man ikke får oppmerksomhet for det i det minste. 

 

Jeg tror aldri man vil kunne få sin egen stil over et arrangement/ klubb hvis man har utskiftning av leder hvert andre år slik som f.eks ccn hvor president er på valg.   Man bruker LANG tid på å forme noe som sitt eget og kan kjøre sin stil.    jeg har vært heldig på mange måter og ting har klaffet bra, men det ligger mye arbeid bak som ingen ser.      Med ny president hvert andre år risikerer man som foreksempel at den nye presidenten HATER drifting, men en ny president ELSKER det, og igjen sitter klubbmedlemmer og ikke vet om det dette året er lov å sladde eller ei.      I E30Meet er det lite byråkrati, her taes det avgjørelser uten behov for styremøte/årsmøte eller andre ting som tar mye krefter og tid.   For ikke å snakke om kostnadene det er å sende representanter fra hele landet til gardermoen for å sitte rundt et bord å fatte vedtak når man egentlig kunne gjort det over mail.         

 

 

Til slutt vil jeg bare spørre om følgende: 

 

Hadde DU orket å ta fri fra jobb to uker (ingen lønn) for å sette opp en 500kvm stand på Oslo Motorshow hvor du er nesten helt sikker på at det ikke kommer til å bli overskudd og hvor du ikke engang skal stille ut din egen bil. 

Hadde DU orket å bruke MINUMUM 100 timer på å designe, printe og kutte papirark som skal danne designet for standen, bare for å bruke minst mulig penger.  (Jeg har gått i seng med ekstrem hodepine etter ekstrem konsentrasjon om å få veggdesign bra). 

Hadde DU orket å bruke anslagsvis 2-3 timer HVER dag med arbeid, (samtaler med samarbeidspartnere, booking, produsere medlemskort, designe, facebook, finne nye løsninger ++++       De to, tre timene jeg sitter hver dag med E30Meet arbeid er egentlgi ingenting i forhold til den tiden jeg tenker på nye løsninger for E30Meet, det er gjerne hele dager.     Jeg kan bråvåkne midt på natten med en ny løsning på et problem, stå opp, lage tankekart og etterhvert fullføre ideen.  

 

Jeg legger ikke skjul på at jeg har vært heldig, og er veldig takknemlig for at folk er så positive til E30meet som de er.    Husk at jeg er 24 år og startet dette når jeg var 20.    Jeg har lært mye på denne tiden, men ser enda ikke på meg selv som veldig voksen, bare dedikert entusiast.   Jeg brenner virkelig for dette og min største glede er å glede andre.     Den følelsen å få gode tilbakemeldinger fra folk som f.eks Oslo Motorshow i helgen hvor deltakerene er oppriktig vanvittig glade for å få lov å stille ut bilen sin på en stand de synes er helt rå.   En kar med en sønn på 8-9 år som fikk lov å sitte i M1 og mente det var verdt billetten inn til Motorshowet og synes det var noe av det beste som har skjedd på lenge,  det gleder meg stort og driver meg videre til å gjøre det enda bedre.   I E30Meet er det vel også slik at om man gjør det bra så vanker det gjerne litt kroner til en halvliter øl etter endt arrangement, og det føles bra! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, med fare for å skrape opp i gamle ting, men når vi først er inne på det, gjorde denne "Hylle" noe helt ekstraordinært eller var det "bare" snakk om personangrep elns?

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

 

Det ble opprettet et gratis forum siden dette forumet gikk fra å være et forum drevet av en entusiast til å bli kjøpt opp av et it-firma som følgelig skal tjene penger på det,  Hvis eierene ikke er dedikerte entusiaster skal de tjene penger på et forum de kjøper.        Det er mange ting man kan tjene penger på innenfor bil/klubb verden, men forum delen skal/bør man holde hellig siden det er selve limet mellom entusiaster.  Innføring av betaling her på forumet falt ikke i god smak hos meg iallefall.     De gikk riktignok tilbake på dette og vi står nå med to BMW forum,    Ikke en god løsning, men sålenge bimmeren eksisterer vil iallefall ikke bimmers kunne ta betaling av brukerene.    jeg ser på det som at jeg har gjort entusiastene en god tjeneste at de slipper for å betale for å legge ut deler for salg på et dedikert BMW forum.    Jeg vil også påpeke at jeg bød over den summen de nye eierene her betalte for forumet, men jeg kom for sent,  papirene for dette forumet var allerede signert når jeg la inn budet.      Når jeg ser kranglingene over de siste sidene i trådene her synes jeg det er uheldig for brukerene, hvorfor være uvenner med andre entusiaster, dere er vel her for å prate bil, eller har dere blitt så husvarme at dere går i tottene på hverandre og gjør sport av det.. ?    

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...