Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Bra start på dagen! Våknet 05:30 til at forsterkerne til stereoanlegget på soverommet(forholdsvis heavy greier) ble strømløst, når forforsterker og forsterkere blir strømløse samtidig, hører man et sinnsykt smell hvor alle elementer "vrenges" utover :) Så bråvåknet kan man si. I mørket rotet jeg fram min LedLenser X21R( :D) og sjekka sikringsskapet, ingen sikringer nede. Så ut i nabolaget og alt var bekmørkt. Kom da til å tenke på hvor avhengig man er av elektrisitet. Skulle til å dusje, men dusje i mørket? Varmtvann, om det kunne vært strømløst i hele dag så hadde ikke det vært så lurt å tømme deler av tanken. Sjekka vanntrykket(det var minkende) det tilsier at også vannverket som ikke ligger langt unna også var strømløst.

Strømmen kom tilbake 06:30 og dusjen kunne foretaes. Kom meg ut døra på vei til toget og møtte en masse folk som kom i retur og mumlet og klagde til hverandre om at toget ikke gikk. Løp til bussen som jeg rakk og måtte ta melkeruta inn til Oslo, stappfull buss og kø over Prinsdalen/Hauketo. Brukte da 1time og et kvarter på bussreisen til høgskolen, vanligvis tar dette 23 minutter om alt er som det skal.. Kom derfor veldig for seint til en viktig forelesning.

Sjekka NSB nå, signalanlegget har feil enda..

316, vet du hva feilen er? Skinnebrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSB er ikke de mest pålitelige de heller (grunnet mangel på vedlikehold og nyinvesteringer), men det får være måte på. Det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hodet... #-o

Da jeg tok tog fra Aalbæk(syd for skagen) og til Skagen virka toget svært punktlig! Trykka på en knapp på perrongen for å varsle om at noen skulle på toget som kom. Gikk på, så var det diesellok med automat(?), funker sikkert bra når det er så flatt :)

Var sist uke et reint helvette å komme seg til skolen, var vel kun en dag hvor jeg rakk første time. Denne uka har det vært bra utenom idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var litt sykt da jeg gikk rett inn på denne siden og ikke fått med meg sammenhengen til det kongstian87 skrev.. :lol:

Jeg ble lettere sjokkert da jeg så det i stad også, men roa meg litt da jeg gikk èn side tilbake :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt skremt av hvor upålitelige togene er i Norge og kanskje spesielt på Østfoldbanen... :?

Har jeg aldri merket noe til. Hver morgen så rusler jeg ned i garasjen, detter inn i de gode skinnstolene i E34en (dama som begynner på jobb før meg har en tendens til å ta avgårde med E90en :wink: ) og kjører til jobb mens jeg hører på radio og koser meg. Parkerer på utsiden av jobb og går de 5 meterne bort til døra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka NSB nå, signalanlegget har feil enda..

316, vet du hva feilen er? Skinnebrudd?

Neida, er nok ikke skinnebrudd. Men høres ut som noen rare greier... Ved bortfall av nettspenningen (e-verket) til signalanleggene går de automatisk over på å benytte seg av strømmen fra kjøreledningen (16kv). Så skriver de at flere komponenter har blitt brent opp, så det høres nesten ut som de har kjørt 16 000v RETT inn i sikringsanlegget... :roll: Når dette fungerer som normalt, så merker du ikke at det bytter fra nettspenning til 16kv en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt skremt av hvor upålitelige togene er i Norge og kanskje spesielt på Østfoldbanen... :?

Har jeg aldri merket noe til. Hver morgen så rusler jeg ned i garasjen, detter inn i de gode skinnstolene i E34en (dama som begynner på jobb før meg har en tendens til å ta avgårde med E90en :wink: ) og kjører til jobb mens jeg hører på radio og koser meg. Parkerer på utsiden av jobb og går de 5 meterne bort til døra :wink:

Dama nekter å kjøre bil selv om hun har hatt lappen i 7år..Så jeg står mellom valgets kvaler...volvo merce eller bimmer til jobb...bilene velges etter været..er det sprengkaldt og volvoen står inne, så velges den (bra stereo og bra varmeapp) Har jeg veldig dårlig tid faller valget på bmw...er det sol og jeg vet jeg slutter tidlig og skal noe etter jobb så velges s-klassen..

Men som regel blir det stresskjøring med volvoen..sikksakk og bånngass fra lillestrøm til helsfyr.. En strekning som tar 10min å kjøre til vanlig tar fort 45min om man holder seg bak andre i kø... derfor må tiden brukes mest fornuftig..sikksakk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok tog fra Aalbæk(syd for skagen) og til Skagen virka toget svært punktlig! Trykka på en knapp på perrongen for å varsle om at noen skulle på toget som kom. Gikk på, så var det diesellok med automat(?), funker sikkert bra når det er så flatt :)

Store deler av det danske skinnenettet er faktisk ikke elektrifisert så diesellokomotiver er alminnelig i store deler av Jylland (jeg tror faktisk at det bare er hovedstrekningen København-den tyske grensen via Fyn som er elektrifisert). Diesellokomotivene er sterke og effektive, men lukter ikke spesielt godt. På fuktige dager kommer lukten inn i toget via ventilasjonsanlegget og det er ubehagelig. På den annen side er diesellokomotivene teknisk enkle og har derfor få driftsproblemer. Når det er driftsproblemer her i Danmark er det som regel signalanlegget i/rundt København som er utfordringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...