Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Billig bensin i Fredrikstad nå forresten,

11kr41øre på det billigste, men og et par steder med 11kr61øre

Så da ble det full tank på 2xe30 og 1xe38

Tok dette bildet i natt.

post-49693-0-26397800-1413041568_thumb.j

Skulle egentlig ha fyllt diesel jeg også. Har 341L tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kostet 1 liter diesel 9,50 DKK her i Århus (ekstra dyrt i helgene). Dette tilsvarer 10,45 NOK. Hvorfor er drivstoff generelt så vannvittig dyrt i Norge?... :???:

Fordi

1) Folk er feige og protesterer ikke mot ufornuftige avgifter, noe som resulterer i at avgiftene forblir.

2) Folk har råd. Det er også hovedgrunnen til at motoriserte kjøretøy, tobakk (i en liten grad), drivstoff og alkohol har de prisene som de har.

3) Det finnes en uskreven regel om at alt må være dyrt i Norge :P Rart det ikke har kommet avgift på dyr forbrukerelektronikk, klær og designmøbler enda, i og med at det meste annet som er "luksus" allerede har avgift...

4) Folk er uopplyste og vet ikke hva slags prisforskjeller det er i Norge vs. resten av Europa. Det er altfor mange som blir sjokkert når jeg forteller at biler koster halvparten over grensa. Da blir det ikke protester, da.

 

Mine antagelser hvertfall, godt mulig at jeg bommer litt (eller grovt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig bensinprisen så dyr i Norge da? Nå aner eg ikke om dette er noe kjempepålitelig kilde, men en pekepinn gir det nok:

http://www.fuel-prices-europe.info/index.php?sort=4

Pris pr liter, i euro:

Norge 1.9

UK 1.6

Tyskland 1.5

Spania 1.4

Tsjekkia 1.3

Romania 1.4

Med tanke på lønnsnivå tipper eg vi har relativt billig bensin i forhold til f.eks Romania og Tsjekkia, kanskje Spania, men i forhold til Tyskland har vi sikkert litt dyrere bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt sykt bilspill for og si det sånn :) Masse masse biler osv :) Ble sjokkert over at Forza hadde laget et så bra og gjennomført spill nå :) Mappet er jo drit stort! men xbox 360 så er mappet litt for lite, men på Xbox One så er det bra str på det :)

Jeg kjøpte meg horizon 2 tidligere i uka her.... kom hjem så var 360'n død :( kjøpte en "ny" brukt 360, men ble litt skuffa over horizon 2 på 360 :/ dumt jeg ikke visste at 360'n dævva, for da hadde jeg punga ut for en xbox one med en gang! Det er to helt forskjellige spill på 360 og one! :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt sykt bilspill for og si det sånn :) Masse masse biler osv :) Ble sjokkert over at Forza hadde laget et så bra og gjennomført spill nå :) Mappet er jo drit stort! men xbox 360 så er mappet litt for lite, men på Xbox One så er det bra str på det :)

Jeg kjøpte meg horizon 2 tidligere i uka her.... kom hjem så var 360'n død :( kjøpte en "ny" brukt 360, men ble litt skuffa over horizon 2 på 360 :/ dumt jeg ikke visste at 360'n dævva, for da hadde jeg punga ut for en xbox one med en gang! Det er to helt forskjellige spill på 360 og one! :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spill på telefonen, men ganske lei av det... Vil bare ha noe å slå ihjel tid med på laptopen :P

 

Har faktisk aldri tatt meg tid til å spille på pc eller tv-spill generelt..Til det har jeg for mange ting å gjøre ellers i hverdagen... Har jeg masse dødtid så surfer jeg på nett, eller sover...  Blir kanskje litt annerledes når man er på reise/jobb som deg...?

 

Idag kostet 1 liter diesel 9,50 DKK her i Århus (ekstra dyrt i helgene). Dette tilsvarer 10,45 NOK. Hvorfor er drivstoff generelt så vannvittig dyrt i Norge?... :???:

 

Tåler du kritikk dårlig fredrik?Du sutrer hver gang noen motsier deg i tråden din? Altså...du påstod at nye superporscha var raskere enn McLaren P1....Men i videoen du la ut så ser man KLART at P1 knuser Porscha.... og når jeg påpeker det så sier du "ikke skriv her om du skal lage diskusjon".... altså....hva er greia? Blir noe av samme som Fredrik90 hardnakket påstår at nye M5 er raskere enn BMW forteller... men...hallo... Når noe gagner bmw/porsche så bruker dere det for det det er verdt, men når fakta er på bordet så kommer det fra dere begge "ja men om den hadde blitt kjørt medandre dekk og på en annen bane så ville alt funka og da hadde den bilen vi liker vært raskere"...?

 

Er ikke ute etter å krangle eller no (tror vi er ferdige med den slags) men ønsker igrunn bare å vite hva dere to tenker...

 

Kjære vene... Onkelen til min samboer har kjøpt seg 2013 modell 740...

 

Burde kanskje kjøpt seg passat istedet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...