Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det gjør det sikkert. Jeg er ikke helt på samme planet :P Spurte om å få prøve den en dag. Hadde alt av utstyr minus massasjeseter. Nightvision blant annet var visst moro... Å se hvilke biler som nylig har parkert osv :P Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi

1) Folk er feige og protesterer ikke mot ufornuftige avgifter, noe som resulterer i at avgiftene forblir.

2) Folk har råd. Det er også hovedgrunnen til at motoriserte kjøretøy, tobakk (i en liten grad), drivstoff og alkohol har de prisene som de har.

3) Det finnes en uskreven regel om at alt må være dyrt i Norge :P Rart det ikke har kommet avgift på dyr forbrukerelektronikk, klær og designmøbler enda, i og med at det meste annet som er "luksus" allerede har avgift...

4) Folk er uopplyste og vet ikke hva slags prisforskjeller det er i Norge vs. resten av Europa. Det er altfor mange som blir sjokkert når jeg forteller at biler koster halvparten over grensa. Da blir det ikke protester, da.

Mine antagelser hvertfall, godt mulig at jeg bommer litt (eller grovt) :)

Du har noen gode poenger her men jeg er også litt uenig i det som står her, ikke alt som er like sort hvit heldigvis

1. Å protestere hadde nok ikke hjulpet stort i dagens moderene samfunn. Se bare hvor mye de har forsøk å protestere på økte bensinpriser i USA

2. Avgiftsnivået har ingenting med hvor god råd folk har, dagens avgiftsystem er i større grad utviklet og tufter på gamle røtter tilbake ta folk flest slettes ikke hadde god råd.

3. Her har du ett godt poeng og det kan virke slik, men det er kun slik vi oppfatter det. Hvitevarer er f eks veldig billig i Norge, det samme er utstyr på bilene her som vi ikke har noe ekstra avgifter på.

4. Det er jo nettopp det folk er smertelig klare over, at veldig mye er billigere i utlandet. Tror ikke jeg har møtt en nordmann som blir overrasket når han hører noe er billigere i utlandet. Når du forteller utlendinger om våre bilpriser så må du huske å fortelle hele historien, dvs at du må legge til lønnsnivået her i landet. Jeg synes selv det er artig å fortelle utlendinger om våre bilpriser, men jeg forteller dem også at gjennomsnittsinntekten er på 430 000 kr og da får pipa en annen låt

Med tanke på lønnsnivå tipper eg vi har relativt billig bensin i forhold til f.eks Romania og Tsjekkia, kanskje Spania, men i forhold til Tyskland har vi sikkert litt dyrere bensin.

Legger vi til grunn gjennomsnittslønnen så har Norge nesten den billigste bensinen i Europa, kun Danmark og noen andre land er billigere. I Østeuropa er den helt klart dyrest, så følger Italia, Spania og Storbritania faktisk. Men ja det er surt å fylle tanken for en 1000 lapp på min gamle 520I, men i England så måtte jeg vrengt lommene enda mer og i tillegg betalt 8000 kr i årsavgift pga bilen er gammel. Skulle jeg inn til London eller en annen storby måtte jeg punga ut over 400 kr per passering i bomringen....

Tåler du kritikk dårlig fredrik?Du sutrer hver gang noen motsier deg i tråden din? Altså...du påstod at nye superporscha var raskere enn McLaren P1....Men i videoen du la ut så ser man KLART at P1 knuser Porscha.... og når jeg påpeker det så sier du "ikke skriv her om du skal lage diskusjon".... altså....hva er greia? Blir noe av samme som Fredrik90 hardnakket påstår at nye M5 er raskere enn BMW forteller... men...hallo... Når noe gagner bmw/porsche så bruker dere det for det det er verdt, men når fakta er på bordet så kommer det fra dere begge "ja men om den hadde blitt kjørt medandre dekk og på en annen bane så ville alt funka og da hadde den bilen vi liker vært raskere"...?

Er ikke ute etter å krangle eller no (tror vi er ferdige med den slags) men ønsker igrunn bare å vite hva dere to tenker...

Om dette plager deg så er du fri til å velge et annet forum (nei, jeg forteller ikke deg hva du skal gjøre). Jeg kan jo absolutt fortelle deg ha jeg tenker, og det er hvorfor du i det hele tatt gidder å henge her på BMW forumet med oss fæle Fredriker. Det er jo faen ikke en dag, en tråd eller et jævla innlegg uten at du prater om Mercedes. Det begynner å bli litt irriterende for mange selv her i offtopic delen av forumet. Jada jeg er BMW fanboy og digger BMW veldig mye, men guess what? Jeg digger og dyrker BMW her inne på ett BMW forum, ikke på ett VAG forum eller på et Mercedes forum. Jeg er her inne for å digge BMW og ikke høre på en hel masse messing om Mercedes, Porsche og masse andre uinteressante merker hele tiden. Når jeg da får kritikk for å være for interessert i BMW og bes å ta av skylappene begynner jeg å lure, da er noe alvorlig galt her inne enn plass. Joda det er greit med med avbrekk som Fredrik sin tråd og Teslatråden, men noen ganger føler jeg at uansett hvor jeg "snur" meg her inne på Bimmers så ser jeg alt annet enn BMW relatert materiale... Jeg kjenner selv at jeg blir mer og mer forsynt av Bimmers.no, har den siste tiden vært mindre og mindre aktiv her inne. Det blir for mye ikke relatert, tull, forumtroll og reklame. Jeg kjenner jeg trekkes mer og mer mot de større utlandske BMW forumene.

Hvis du ikke liker at jeg digger M5 og sier at det er verdens beste bil så er du altså på feil forum (nei jeg krever ikke at alle skal være enige i det, men er de uenige så krever jeg en grunn for det og ikke bare å få slengt fanboy i trynet). Jeg har ikke noe imot deg og at du er her, men du er åpenbart mer interessert i Merce enn BMW. Og det er jo selvfølgelig helt greit men når du fortsatt skal henge her så "pay some fucking respect".... Jeg henger på amcarforum og nevner aldri BMW der, disser noen BMW der så holder jeg fint kjeft.

Igjen, jeg har ikke noe imot deg og setter pris på at vi har begravd stridsøksen. Men jeg håper også vi kan si hva vi mener til hverandre, vilket jeg føler vi kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil du bli med på en kebab i min mercedes fredrik90?

Hvis jeg hadde bodd i Oslo så hadde jeg mer enn gjerne blitt med på det, i din Mercedes selvsagt. Vi er begge veldig bilinteressert og skulle nok fått timene til å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...