Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er heller ikke overivrig etter M1. Den er tøff og alt det der, men den står langt nede på ønskelisten til mitt private drømmebilmuseum. :)

Når det er sagt så er det heller ikke noen andre biler fra samme tidsepoke som tiltaler meg noe særlig. Jeg har mest sansen for biler fra slutten av 80-tallet og nyere, med CLK-GTR som absolutt favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet om i disse artiklene var og er E26 M1 et fenomen som rekker langt utenfor BMW sfæren. Personlig ville jeg mye heller hatt E28 M5 eller aller helst en E24 M635CSi... :)

 

http://bimmers.no/page/index/_/bimmers/bmw-og-rekkeseksere-%E2%80%93-en-kort-motorteknisk-gjen-r53

http://bimmers.no/page/index/_/bimmers/bmw-motorsport-og-kommersiell-suksess-for-bmw-r49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig med deg, awt, mine favorittbiler er utvilsomt fra 90-tallet (jeg var også sykt betatt av CLK GTR en periode, sammen med Porsche GT1 - da drømte nesten alle om McLaren F1 også selv om den bilen heller ikke gjør så mye for meg), med noen klassikere fra 80-tallet og noen fra første halvdel av 2000-tallet. Med unntak av sjarmklumpen gamle Fiat 500 :) så kunne jeg neppe tenkt meg å brukt egne penger på andre biler fra tidligere enn 80-tallet, da de ikke er  så driftsikre som 90-talls bilene og begynner å kreve for mye vedlikehold. Samtidig liker jeg å kjøre litt hardt (de eldre bilene liker kanskje ikke turtall hele tiden, og har sjeldent gode manuelle girkasser, som jeg elsker) og jeg vil helst ha servo siden jeg bor i byen (knøtte CRXen på 900 kg. og Golf 1-en jeg hadde var pes nok å parkere). For å ikke nevne gamle karrosserier som blir flatpakket ved minste ulykke, har ikke lyst til å miste lem :P Og til slutt, bilene på 90-tallet hadde mye av "oldschool" feelingen (sobert og minimalistisk svart skinnteriør som var godt sammenskrudd), god ytelse for vanlige veier (ikke for kraftige, slik som mange av dagens sportsbiler) og lav vekt (veldig viktig for meg) med god driftsikkerhet...

 

Også helt enig med deg Fredrik, av gamle gode BMWer så ville jeg mye heller hatt en M5 E28 eller en M635 CSi! Der har vi helt lik tankegang. For meg blir ikke oldschool BMW bedre enn akkurat de modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gjort mye riktig = han har valgt riktige biler, riktig fremstilling av stand, riktige farger, riktig markedsføring, riktig måte å skape en gruppe, lage riktige treff.... u name it :)

 

Er en ny og hipp måte å si at en person er vellykket på... "Han har gjort mye riktig = he has made it"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med dere skjønner at Fredrik forstår uttrykket?

Han driver bare med, vel som han selv så fint sa det: " når noen forsøker å provosere og/eller legge opp til en håpløs diskusjon." Derfor foreslår jeg at en tar hans råd: " å la være å svare "

Det er tydelig at han vil frem til noe annet enn hva "riktig" betyr, og da kan man enten svare på dette (i påvente av at Fredrik presenterer hva som egentlig er poenget hans), eller gjøre som han selv foreslår.

For øvrig ikke tvil om at e30meet gjengen har gjort mye riktig. Jeg kan dog se Fredriks poeng med "i forhold til hva", da det er klart alle organisasjoner har sine greier. Det de derimot har gjort er å i beste stil fylle et vakuum, og dermed greid å arrangere Norges desidert mest samlende BMW treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med dere skjønner at Fredrik forstår uttrykket?

Han driver bare med, vel som han selv så fint sa det: " når noen forsøker å provosere og/eller legge opp til en håpløs diskusjon." Derfor foreslår jeg at en tar hans råd: " å la være å svare "

Det er tydelig at han vil frem til noe annet enn hva "riktig" betyr, og da kan man enten svare på dette (i påvente av at Fredrik presenterer hva som egentlig er poenget hans), eller gjøre som han selv foreslår.

For øvrig ikke tvil om at e30meet gjengen har gjort mye riktig. Jeg kan dog se Fredriks poeng med "i forhold til hva", da det er klart alle organisasjoner har sine greier. Det de derimot har gjort er å i beste stil fylle et vakuum, og dermed greid å arrangere Norges desidert mest samlende BMW treff.

 

Jeg vil ikke frem til noe annet enn hva "riktig" betyr, men at man har gjort noe riktig må nødvendigvis være i forhold til noe ellers gir uttrykket ingen mening rent logisk. Jeg tror at jeg forstår hva Wicky mener, men jeg savner en nærmere presisering fra ham vedr. hva han konkret mener i relasjon til den aktuelle standen. At Hylle er en skikkelig BMW entusiast vet jeg at han er, men hans fokus er først og fremst oldschool modeller fra 80-tallet som f.eks E30. Wicky er normalt ikke så begeistret for disse modellen og derfor var det på sin plass å spørre hva han konkret mente.

 

Jeg har intet imot 80-talls modellene... snarere tvert imot, men de er for spesielt interesserte idag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...