Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det siste er jeg veldig enig i. Vi bør kunne være venner alle sammen uten å bli tatt som gisler i enkelte grupperingers særinteresser. Jeg synes i denne sammenhengen at det er ganske upassende at du nettopp i dette forumet forteller hva vi som brukere og ikke minst eierne av forumet kan/skal gjøre og ikke gjøre. Det får holde at du protesterte mot den aktuelle utviklingen ved å etablere deg som konkurrent med soleklare kommersielle interesser. Hvorvidt du sier at du ikke har til hensikt å tjene penger på kun forumdelen endrer ikke på dette faktum. Som tidligere nevnt har jeg stor respekt for ditt bidrag i relasjon til å gi BMW interesserte flere muligheter når det gjelder å leve ut og dyrke interessen, men måten du argumenterer for dine hensikter her inne inngir etter min mening ikke til tilsvarende tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

E30Meet heter E30Meet fordi det i utgangspunktet var et treff for å hedre BMW E30.   Merk at jeg satte igang noen lokale treff for alle BMW før E30Meet.   Jeg var og er eier av E30 og det var naturlig for meg å arrangere et E30 treff.      Det kom gode tilbakemeldinger og spørsmål om å åpne for andre modeller og det har ikke vært noe taktikk fra starten at det skulle være et treff for alle BMW.   Når det så går bra er det vanskelig å bytte navn.  (hadde du selv byttet navn på noe når det er vellykket?)    Merk at jeg aldri har jobbet for størst mulig treff, men best mulig.   Kvalitet foran kvantitet, alltid.  Treffet har vært stort nok siden 2012 og det har i utganspunktet ikke vært behov for flere biler,   faktisk er det slik at flere biler = mer utgifter, så det er et fett om det er 100 eller 200 biler som deltar på treffene.   (må være minimum 100 for at det skal gå rundt).       

 

 

Jeg regner jo med at E30Meet har blitt så stort, mye fortere enn hva du hadde regnet med. Ikke bare fortere, men det har vel gjerne blitt mye større enn du hadde regnet med i det hele tatt? :) Så ja jeg forstår jo også at det ikke er lett å bare bytte navn når ballen har begynt å rulle.

 

Alle som har utrettet noe stort tenker som regel etter en stund på hvordan de kunne gjort ting bedre og annerledes, akkurat som du tenker etter hvert treff for at du skal få neste års treff enda bedre. Noe du har klart fint hittil :)

Hadde jeg vært i dine sko, hadde navnet vært i mine tanker om hva jeg ville ha gjort annerledes på tidligere tidspunkt.

Når det er sagt, så ville jeg aldri ha endret navn når det er kommet så langt og stort som det er i dag med alt av reklame, effekter og oppmerksomhet navnet E30Meet har fått i dag.

 

Jeg håper du aldri gir deg, for jeg har kost ræven av meg på de treffene jeg har vært på til nå.

Og jeg vet ikke om noen andre treff der jeg kan campe og kjøre på bane i 3 dager for 1500kr.

Stå på, jeg er mektig imponert over det du/dere har fått til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdyp gjerne hva du mente her Fredrik.

 

Det skal jeg gjerne gjøre. Jeg oppfatter konflikten (eller forhåpentligvis den tidligere konflikten) mellom Hylle og eierne av bimmers som totalt uvedkommende for brorparten av brukerne her inne. Hva som evt. har forgått på kammerset er jeg fint lite interessert i og det raker heller ikke meg. Derfor synes jeg at det er svært lite sympatisk at Hylle åpenbart gjør alt han kan for å forhindre at eierne bak bimmers,no kan tjene penger på forumet ved f.eks å innføre medlemskontingent eller annonser. Dette betyr i praksis at forumet blir forhindret fra å utvikle seg videre og det er hverken til fordel for meg eller andre brukere av forumet. Med over 40000 medlemmer (dog ikke alle like aktive), godt og vel 100000 unike besøk i måneden samt over 2 millioner sideoppslag i måneden sier det seg selv at det påløper en del kostnader til administrasjon, softwarelisenser, redaksjonell utvikling etc.

 

Jeg føler meg derfor som et gissel i en sak/konflikt jeg ikke er en del av. Hvis Hylle er opptatt av meg og andre brukere av forumet bør han derfor bruke andre argumenter når han forklarer sin versjon av historien, som i nåværede form kan oppfattes som temmelig dobbeltmoralsk i all den tid bimmers.no kun eksisterer på nettet med de inntektsbegrensningene dette medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar klarte seg fint uten medlemsavgifter..? Og ja...IT-gutta kjøpte jo forumet for å tjene penger?

 

Gunnar solgte fordi han så at forumet ville ta for mye av hans fritid hvis det skulle driftes skikkelig. Han hadde også en del utfordringer med servere og div. kostnader i den forbindelse. Det er mange år siden at bimmers.no var et regulært gutteromsprosjekt og de tidene da dette var mulig i en større skala er også definitivt forbi. Konkurransen er mye større idag og i praksis er forum som bimmers.no like mye i underholdningsbransjen som f.eks NRK, TV2, sportsaktiviteter etc. Vi kjemper om den samme tilmålte oppmerksomheten... slikt krever økonomiske ressurser. Vår felles største konkurrent er faktisk tjenester som Youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...