Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er en pioneer DEH-x8500 Dab, helt ny når det kommer til bil ser du :)

du får iso-overgang på din lokale bilrekvisita-butikk ;) (verksted, biltema, mekk, bilxtra, clas olson, thorsov, og lignende) 

eller selvfølgelig på nettet, samtlige bilstereo-butikker på nett har nesten garantert en overgang til deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble opprettet et gratis forum siden dette forumet gikk fra å være et forum drevet av en entusiast til å bli kjøpt opp av et it-firma som følgelig skal tjene penger på det,  Hvis eierene ikke er dedikerte entusiaster skal de tjene penger på et forum de kjøper.        Det er mange ting man kan tjene penger på innenfor bil/klubb verden, men forum delen skal/bør man holde hellig siden det er selve limet mellom entusiaster.  Innføring av betaling her på forumet falt ikke i god smak hos meg iallefall.     De gikk riktignok tilbake på dette og vi står nå med to BMW forum,    Ikke en god løsning, men sålenge bimmeren eksisterer vil iallefall ikke bimmers kunne ta betaling av brukerene.    jeg ser på det som at jeg har gjort entusiastene en god tjeneste at de slipper for å betale for å legge ut deler for salg på et dedikert BMW forum.    Jeg vil også påpeke at jeg bød over den summen de nye eierene her betalte for forumet, men jeg kom for sent,  papirene for dette forumet var allerede signert når jeg la inn budet.      Når jeg ser kranglingene over de siste sidene i trådene her synes jeg det er uheldig for brukerene, hvorfor være uvenner med andre entusiaster, dere er vel her for å prate bil, eller har dere blitt så husvarme at dere går i tottene på hverandre og gjør sport av det.. ?    

 

der var du jo! må bare si det, den standen på oslo motor show, fyfaen å gromt! :D 

 

skjønner situasjonen, jeg syns for all del at forum skal være gratis :)

 

men en så stor side som bimmers krever sikkert sitt å drive, hvis det for eksempel hadde kosta 10-15kr å legge inn en annonse og du kunne betalt med en sms, så hadde nok folk gjort det, og slik hadde det kanskje kommet inn noen få kroner hvertfall, og det er jo rimelig mange som ser annonser her, så de som legger ut har jo ganske stort "publikum" :) m

en jeg klager ikke på at det er gratis, for all del !  hvis det plutselig skal kreves penger for ting her inne så flytter nok enda fler over til bimmeren og, så det "kan" de jo ikke gjøre :P  personlig liker jeg ikke layouten på bimmeren, synes IP.Board er hundre ganger mer anvennelig :)

 

på mopedportalen har de noe som heter "vip-bruker", der du får tilgang til arkivert materiale, en egen kategori i forumet, gratis annonsering, osv. koster 200kr elns i året. Meg bekjent ble ikke det noen fiasko, problemet er få aktive brukere over lengre tid, så blir neppe noen summer ut av det. Nå dekker jo mc-deler driften der da, så kronene fra vip går til utvidelser/tilleggsfunksjoner som skal gagne brukerene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du helt skjønte hva jeg mente... men ok. Jeg har ingenting med driften av forumet å gjøre så jeg får heller snakke om noe annet :)

 

Men lurer fremdeles på hvorfor bimmers.no kjøpte e30meet.no... sånn utenom å ville plage hylle?

 

Jeg skjønte hva du mente, men du er nærmere virkeligheten enn du kanskje er klar over med den kommentaren. Jeg kan ikke se at detaljene fra konflikten mellom Hylle og eierne av bimmers.no er relevant å diskutere her inne. Send en mail eller PM til administratorene hvis du absolutt vil ha en mening om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjerne gjøre. Jeg oppfatter konflikten (eller forhåpentligvis den tidligere konflikten) mellom Hylle og eierne av bimmers som totalt uvedkommende for brorparten av brukerne her inne. Hva som evt. har forgått på kammerset er jeg fint lite interessert i og det raker heller ikke meg. Derfor synes jeg at det er svært lite sympatisk at Hylle åpenbart gjør alt han kan for å forhindre at eierne bak bimmers,no kan tjene penger på forumet ved f.eks å innføre medlemskontingent eller annonser. Dette betyr i praksis at forumet blir forhindret fra å utvikle seg videre og det er hverken til fordel for meg eller andre brukere av forumet. Med over 40000 medlemmer (dog ikke alle like aktive), godt og vel 100000 unike besøk i måneden samt over 2 millioner sideoppslag i måneden sier det seg selv at det påløper en del kostnader til administrasjon, softwarelisenser, redaksjonell utvikling etc.

 

Jeg føler meg derfor som et gissel i en sak/konflikt jeg ikke er en del av. Hvis Hylle er opptatt av meg og andre brukere av forumet bør han derfor bruke andre argumenter når han forklarer sin versjon av historien, som i nåværede form kan oppfattes som temmelig dobbeltmoralsk i all den tid bimmers.no kun eksisterer på nettet med de inntektsbegrensningene dette medfører.

Jeg er ute etter å vite hvem "enkelte grupperinger" er, og hvilke "særinteresser" disse har. Jeg regner med det ligger mer bak dette uttrykket enn at hylle starta bimmeren. Du omtaler det tydelig som flere grupperinger med flere interesser. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter å vite hvem "enkelte grupperinger" er, og hvilke "særinteresser" disse har. Jeg regner med det ligger mer bak dette uttrykket enn at hylle starta bimmeren. Du omtaler det tydelig som flere grupperinger med flere interesser. ?

 

Med særinteresser i den aktuelle diskusjonen mener jeg at vi er minst tre parter i diskusjonen med tildels ulike interesser. Hylle har sin agenda med bimmeren/E30Meet, eierne av bimmers har deres agenda... og vi som brukere av bimmers har også en agenda. Hvorvidt denne er sammenfallende med de andre agendaene avhenger åpenbart av ståstedet. Det er med andre ord flere ulike særinteresser i diskusjonen. Jeg er som du sikkert forstår mest opptatt av bimmers.no som en bruker med relativt lang fartstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å tenke på, det er ikke lenge siden jeg så den første Tesla Model S i Oslo, nå kryr det av de. Når får vi se den første firehjulstrekkeren og blir de like populære?

 

Når man kan få 700 HK og en akselerasjon 0-100 Km/t på 3,2 sekunder, 4x4 og opp mot 500 Km rekkevidde for under 800K er Model S P85D intet mindre enn et kupp. Det vil helt sikkert bli svært lange ventelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en kommentar på Facebook i dag om at det i går var ca 60-70 Teslaer til salgs. I dag er det det dobbelte pga folk sikkert ønsker firehjulstrekk.

For kort stund siden ble "svake" versjonen fjernet fra markedet fordi alle valgte den kraftigste/beste uansett, siden den bare kostet litt mer (derfor folk i utlandet kjører med gromme tyskere, prisdifferansen mellom liten og stor motor er ikke så stor som det pleier å være i avgifts-Norge..).

Jeg er GANSKE sikker på at bakhjulstrekk utgaven vil nesten sluttes å importeres til Norge etterhvert. Prisforskjellen med bakhjulstrekk og firehjulstrekk er jo bare 25.000. Spør du meg er det dumt å kjøpe ny Tesla Model S med bakhjulstrekk i Norge da...

Tesla Model S er ikke kul bil lenger. De er over alt. Så mange tullinger som har de, blitt en bilversjon av iPhone rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla Model S er ikke kul bil lenger. De er over alt. Så mange tullinger som har de, blitt en bilversjon av iPhone rett og slett.

 

Jeg er langt på vei enig (den er stadig kul, men ikke helt ny og superkul), men superbilytelser for under 800K er helt vannvittig mye bil for pengene. Jeg har aldri opplevd maken i Norge/Danmark... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er spent på å se hvor mange teslaer som blir vraka i vinter jeg, tunge, bakhjulstrekk, mye power og en bærumskladd bak rattet som kun har hørt om "overstyring" i en eller annen bil-artikkel  :P   
er noen på notodden som har kjøpt seg tesla og pendler over "heia" til kongsberg, hørte at de allerede nå med temperaturer ned under 5 grader ser kraftig forskjell i rekkevidda... åssen går det når vi nærmer oss 20 kalde i vinter?  var det ikke noe i fjor vinter med at de ikke ville lade når det var kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du få svar på hvis du følger denne kanalen på Youtube. Bjørn er profilen bb79 her inne... :)

 

https://www.youtube.com/user/bjornnyland

 

I denne tråden svarer han også på spørsmål... :)

 

http://bimmers.no/topic/774238-bj%C3%B8rns-tesla-model-s-performance/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fin den kommentaren om at Tesla har blitt en bilversjon av iPhone, det er jeg helt enig i. Ser alle mulige slags nisser kjøre Tesla, men det er jo nettopp fordi det er blitt en bruksbil for folk med mye penger. Om du ser hvor mange nisser som kjører alle mulig andre biler, så er det en del av de også... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...