Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Virker som at det å ha alle vakuumslangene på riktig plass hjelper endel på forbruk på en gasser motor.

Vil si at 0,78l mila på en e30 316 (m10b18gasser) med automatgir er greit.

Dette var da tur-retur Oslo i en 110-120 på gps'n.

Om jeg husker rett var jeg oppe i nærmere literen tidligere da motoren hadde ujevn tomgang. (før jeg titta på gasseren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurransen er mye større idag og i praksis er forum som bimmers.no like mye i underholdningsbransjen som f.eks NRK, TV2, sportsaktiviteter etc. Vi kjemper om den samme tilmålte oppmerksomheten... slikt krever økonomiske ressurser. Vår felles største konkurrent er faktisk tjenester som Youtube.

Det er akkurat her du tar så skrekkelig feil, og dette mener jeg helt alvorlig at "redaktør" bør forstå. De som skaper forumet, de som gjør at forumet har mer substans en tomt (dog underholdende) prat, knytter forumet direkte opp mot den virkelige verden. Dette er ikke "diskusjon.no". Det er ikke tom underholdning, det er reelt innhold hvor folk hjelper hverandre med reelle problemer. Dette har ingenting med underholdning å gjøre (som derimot denne tråden har), men med tilgang på hjelp, informasjon og kunnskap i trivelig lag med likesinnede.

 

Dette kan aldri tv2,nrk, youtube, eller underholdningsbransjen som sådan tilby. Jeg skjønner at du ser på forumet som dette, dette er åpenbart utifra din aktivitet her inne, men jeg håper du forstår at det ikke er slik det er for majoriteten av brukerne (kanskje med unntak av tråder som denne).

Nå, før du bestemmer deg for svaret ditt, når forumet har det grunnlaget det tross alt har, så er det ikke tvil om at forumet fortjener "mer". Og med "mer" så mener jeg gode artikler for medlemmene (redaksjonelt innhold som du sa). Dette er med på å løfte forumet et nivå opp. Men dersom du virkelig tror at dette forumet i første rekke dreier seg om underholdning og "tåkeheim" av meninger helt uten tilknytning til den virkelige verden, ja da mener jeg oppriktig at du tar feil. Veldig feil. Da er VG debatt eller "diskusjon.no" det du er ute etter.

 

Videre, du trenger ikke å refere til din fartstid her inne i debatter med meg. Jeg vet hvor lenge du har vært her, og faktum er at du vet likegodt at jeg har vært her omtrent like lenge (med noen måneder forskjell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat her du tar så skrekkelig feil, og dette mener jeg helt alvorlig at "redaktør" bør forstå. De som skaper forumet, de som gjør at forumet har mer substans en tomt (dog underholdende) prat, knytter forumet direkte opp mot den virkelige verden. Dette er ikke "diskusjon.no". Det er ikke tom underholdning, det er reelt innhold hvor folk hjelper hverandre med reelle problemer. Dette har ingenting med underholdning å gjøre (som derimot denne tråden har), men med tilgang på informasjon og kunnskap i trivelig lag med likesinnede.

 

Dette kan aldri tv2,nrk, youtube, eller underholdningsbransjen som sådan tilby. Jeg skjønner at du ser på forumet som dette, dette er åpenbart utifra din aktivitet her inne, men jeg håper du forstår at det ikke er slik det er for majoriteten av brukerne (kanskje med unntak av tråder som denne).

Nå, før du bestemmer deg for svaret ditt, når forumet har det grunnlaget det tross alt har, så er det ikke tvil om at forumet fortjener "mer". Og med "mer" så mener jeg gode artikler for medlemmene (redaksjonelt innhold som du sa). Dette er med på å løfte forumet et nivå opp. Men dersom du virkelig tror at dette forumet i første rekke dreier seg om underholdning og "tåkeheim" av meninger helt uten tilknytning til den virkelige verden, ja da mener jeg oppriktig at du tar feil. Veldig feil. Da er VG debatt eller "diskusjon.no" det du er ute etter.

 

Videre, du trenger ikke å refere til din fartstid her inne i debatter med meg. Jeg vet hvor lenge du har vært her, og faktum er at du vet likegodt at jeg har vært her omtrent like lenge (med noen måneder forskjell).

 

Javel, men min påstand er at de aller fleste prioriterer hva de skal bruke tiden til og i en verden som flommer over av attraktive tilbud har ikke et diskusjonsforum (med et hovedtema) som bimmers.no så mye å stille opp med. Diskusjonene er akkurat så informative som de alltid har vært med unntak av moderne visualisering (eksemplifisering) som f.eks Youtube og naturligvis bedre og flere bilder. Vi kjemper derfor om den samme oppmerksomheten som alle andre fritids/underholdningstilbud og det er ingen enkel sak. Folk er ekstremt flyktige... bare se hvordan f.eks TV kanalene måler seertall over en lav sko eller hvordan brukere her inne plutselig gikk over til bimmeren. Vi velger på øverste hylle hele tiden når det gjelder hvordan vi vil bruke tiden og det eneste bimmers.no kan svare med er å bli bedre på det vi har muligheten til innenfor dagens rammer.

 

Økonomien er som kjent ikke den beste (av årsaker som vi har vært inne på i denne diskusjonen) og det er en sterkt begrensende faktor at bimmers.no kun er på nettet. Vær imidlertid sikker... eierne ønsker å utvikle ulike arrangementer slik som bimmers var kjent for før tiden (treff og banekjøring), men hverken tiden eller økonomien tillater slikt ennå. For egen del ser jeg gjerne at en motorkyndig skribent melder sin interesse. Vi både trenger og ønsker folk med slik erfaring som skribenter. Det hadde heller ikke skadet med skribenter som kan motorsport.

 

Ergo tar jeg ikke feil når det gjelder markedssituasjonen for bimmers.no. Den er vanskelig og kompleks, men ikke umulig å håndtere. Jeg har en skisse for hvordan redaksjonen kan delta aktivt i dette arbeidet og allerede nå har vi en oppegående redaksjon som etter min mening leverer gode resultater (at artiklene når ut til 30000-40000 personer på FB er faktisk meget bra). More to come soon!... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første avsnitt:  *tåkeheim av ord som faller på sin egen urimelighet*

 

Andre avsnitt: du som redaktør regner jeg med har pent lite med den økonomiske utviklingen til forumet å gjøre. Bør i alle fall ha. Dette handler om å dele roller, som du har vært veldig opptatt av når det gjelder alle andre enn deg selv. Dog sier det seg selv at bimmers.no har et problem med bare å eksistere på nettet (noe naturligvis flere enn deg har diskutert med eierne). Du sier jo det jeg påpekte i den andre diskusjonen vår, redaksjonen bør bestå av folk med kompetanse på fagfeltene som diskuteres her inne. Ikke for å svare på alt mulig (det har vi forumet til), men for på en edruelig måte å kunne vurdere informasjon som publiseres i form av artikler og lignende. Du har jo i flere debatter med meg vist at her sliter du litt, og drar lett kortet "kommersielle interesser" når det som blir sagt ikke passer deg. Det er helt upassende, og som tidligere nevnt forventer jeg mer av deg. Om det skyldes vår fortid vet jeg ikke, og har heller liten tro på at du har et ønske om å ordne opp i dette selv.

For hvor skal du finne den motorkyndige karen som driver med motorsport, og som ikke har et snev av kommersielle interesser for seg selv eller bekjente på ett eller annet plan (bevisst eller ubevisst)? Vel å merke etter din definisjon av "kommersielle interesser", som later til å være rimelig bred. Eller er det bare meg du liker å undergrave med dette?

 

Videre til din kritikk av Hylle for å "bryte ut, starte et eget forum som lammer bimmers.no", så blir jo dette rimelige ironisk iom at du selv var med på å starte et alternativt bmw forum for ikke så lenge siden. Det var dette med stein og glasshus. Videre er det viktig å påpeke at de fleste endringene som ble hardt kritisert nå ifm nye eiere nå er satt tilbake. Dette skal eierne har skryt for, men det er ikke tvil om at perioden det tok å få gjort dette har bidratt til to forum. Krangelen mellom hylle og MKJ på det personlige er naturligvis ikke av interesse for brukere flest her.

 

Tredje avsnitt: Som vanlig endrer du litt på utsagnet for å kunne opprettholde det å ha "rett". ok. Hvor mange som leser deres artikler på facebook bryr meg midt i baken, derimot skal flere av dere ha skryt for å er å ha levert til tider gode og imponerende artikler.

Det finnes mange måter å bedre økonomien på, men for å kunne mene noe fornuftig må man nødvendigvis ha tatt del i forumets vekst på flere måter. Å argumentere for at det skal koste penger å lage annonser på biler og deler viser bare (som alle med fartstid her vet) at du neppe har tråla "deler selges" på jakt etter en del du trenger akkurat nå, eller har lagt ut deler der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en daglig og temmelig aktiv dialog med eierne og det jeg forteller her inne er situasjonen. Det er helt naturlig at en redaktør av et forum som bimmers.no er innsatt i mange av de aktuelle problemstillingene og mulighetene som eksisterer. En redaktør er på flere områder forumets ansikt utad (for eksempel i relasjon til Michelin, men også andre redaksjoner, pressen og kommersielle/strategiske kontakter). Jeg har etablert kontakten med Michelin, sørger for at testen blir publisert og sikrer at vi får inntekter for kampanjen. Jeg har flere andre tilsvarende planer, men de blir annerledes enn denne kampanjen. Jo... jeg er relativt direkte involvert i forumets ledelse og jeg vet hva jeg snakker om. Jeg ønsker ikke å gå i nærmere detaljer når det gjelder enkelte av de temaene vi drøfter i denne diskusjonen... iallefall ikke offentlig. Har du flere og mer konkrete spørsmål kan du ta kontakt med undertegnede pr. PM og/eller kontakte administratorene/eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte jo på ingen måte på mitt innlegg, så jeg venter i spenning på en pm der du svarer på det som faktisk ble poengtert. Jeg ser ikke noe problem for deg å svare på det aller meste i mitt innlegg offentlig, selv om jeg skjønner at det er ubehagelig. Om du greier å skrive et edruelig svar på pm, så skal jeg være lutter øre og legge dette dødt for nå.

 

Du glemte for øvrig så skrive store advarsler om de skumle kommersielle interessene til Michelin når du presenterte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasker meg mest her inne er egentlig hvor stillestående alt er.. En skal ikke drikke av stillestående vann, kanskje det samme rådet burde gjelde mht å ta del i stillestående forumdiskusjoner?

 

Kan vi ikke ha noe annet enn battle of the egos her inne? Bokstavkrigingen gjør det vanskeligere og vanskeligere for oss intellektuelt laverestående individer å delta i særlig grad. En vil jo ikke ta parti med noen, ikke når partene stagnerte for lenge siden..

 

Det eneste jeg ser er krusninger i vannet, intet nytt under solen.

 

Dette skriver jeg i det jeg formelig velter meg rundt i egen selvmedlidenhet, hvorfor må mennesker være så konfliktkåte? Hvorfor kan en ikke bare leve med at ens likemenn ikke nødvendigvis er blåkopier av en selv? Åååååååååååååååååååååååååååå jeg vil ha potetgull! Gi meg Maaruds paprika potetgull og en halvliter Solo! Jeg trenger trøst, masse trøst!   :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å tenke på, det er ikke lenge siden jeg så den første Tesla Model S i Oslo, nå kryr det av de. Når får vi se den første firehjulstrekkeren og blir de like populære?

Det er nok mange som har holdt igjen bestilling av modelS på grunn av bakhjulstrekk. Så den blir/er nok minst like populær. Bare spent på hva det gjør med modelX, siden mange har vært nødt til å vente på denne pga 4wd, noe de ikke lenger trenger. Spørsmålet er da om modelX vil bli like populær og ta helt av ved bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte jo på ingen måte på mitt innlegg, så jeg venter i spenning på en pm der du svarer på det som faktisk ble poengtert. Jeg ser ikke noe problem for deg å svare på det aller meste i mitt innlegg offentlig, selv om jeg skjønner at det er ubehagelig. Om du greier å skrive et edruelig svar på pm, så skal jeg være lutter øre og legge dette dødt for nå.

 

Du glemte for øvrig så skrive store advarsler om de skumle kommersielle interessene til Michelin når du presenterte dette.

 

Du kommer ingen vei med spydigheter og forsøk på undergraving/trakassering. Jeg har svart på alle dine henvendelser, men at du ikke er tilfreds med svarene er ikke mitt problem. Har du flere spørsmål vedr. forumet som du mener at jeg ikke kan/vil svare på kan du ganske enkelt henvende deg til eierne av forumet. Du vet hva både telefonnummeret og e-mail adressen er. Du bør holde deg for god til å føre diskusjoner som dette i forumet selv om du åpenbart ikke liker min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhm, jeg sier i praksis at "ok, du skal få viljen din, du kan svare meg på pm siden du mener du vil svare bare ikke offentlig, og jeg skal ha nok respekt for deg til at jeg legger dette dødt og hører på hva du har å si".

 

At du drar trakkassering utav dette synes jeg var litt vel spenstig. Vi (andre enn meg, men jeg har jo sett det skje) har hatt noen runder med slikt her inne før, og jeg håper folk er oppegående nok til å se forbi slike påstander.

 

Jeg trakasserer deg ikke Fredrik, du langa ut mot hylle, og deltok aktivt i en diskusjon her (vel vitende om at du er "redaktør"). At jeg er uenig i deler av dine innlegg, og at vi har en fortid som gjør at praten går noe direkte for seg, betyr ikke at jeg trakasserer deg. Jeg har nettopp skrytt av gode artikler, noe jeg også tok opp med Marius. Slapp av.

 

Du påpeker svært mye bra, og jeg nyter mye av innholdet du publiserer. Jeg må dog få lov å ytre bekymring rundt noe av det du ytrer, når du er redaktør og har "svært mye med driften av forumet å gjøre". Du viser her tydelig at du ikke er helt del av "den store delen av forumet", noe som er helt greit, bare ha den samme respekten for denne delen, som de viser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhm, jeg sier i praksis at "ok, du skal få viljen din, du kan svare meg på pm siden du mener du vil svare bare ikke offentlig, og jeg skal ha nok respekt for deg til at jeg legger dette dødt og hører på hva du har å si".

 

At du drar trakkassering utav dette synes jeg var litt vel spenstig. Vi (andre enn meg, men jeg har jo sett det skje) har hatt noen runder med slikt her inne før, og jeg håper folk er oppegående nok til å se forbi slike påstander.

 

Jeg trakasserer deg ikke Fredrik, du langa ut mot hylle, og deltok aktivt i en diskusjon her (vel vitende om at du er "redaktør"). At jeg er uenig i deler av dine innlegg, og at vi har en fortid som gjør at praten går noe direkte for seg, betyr ikke at jeg trakasserer deg. Jeg har nettopp skrytt av gode artikler, noe jeg også tok opp med Marius. Slapp av.

 

Du påpeker svært mye bra, og jeg nyter mye av innholdet du publiserer. Du må skille uenigheten her (rundt en sak du engasjerte deg i offentlig) med ditt personlige syn på meg. Slik det er nå så skinner det vel mye igjennom. Jeg håper dog at du kan endre synet ditt og prate som likemenn, heller enn bare å bli flinkere til å skjule det.

 

Jeg har intet imot å diskutere med deg, men jeg synes ikke at det er formålstjenelig å føre akkurat diskusjonen mellom deg og meg offentlig. Det bare fører til avsporinger som ingen er tjent med og aller minst de som føler for bimmers.no (les: vi blir neppe enige). Jeg står for det jeg har skrevet i relasjon til Hylle og jeg beskrev på oppfordring også i detaljer for deg hva jeg mener i den saken. Jeg skjuler forøvrig intet i sakens anledning og jeg oppfordrer deg til å ta en dialog med eierne av forumet hvis du ikke har tillit til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...