Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke ha noe annet enn battle of the egos her inne? 

Enig, Nytern. Du skal få en "Liker" av meg :)  TRF-Racing og Fredrik, denne kan dere dra videre på PM syns jeg. Om dere ønsker å dra den lenger nå  :)

 

Det er nok mange som har holdt igjen bestilling av modelS på grunn av bakhjulstrekk. Så den blir/er nok minst like populær. Bare spent på hva det gjør med modelX, siden mange har vært nødt til å vente på denne pga 4wd, noe de ikke lenger trenger. Spørsmålet er da om modelX vil bli like populær og ta helt av ved bestilling?

Akkurat det tenkte jeg også! Og hvem vil egentlig ha en "vinterbil" med måkevinger? Ser for meg litt problemer med akkurat det. Elon Musk kunne for øvrig ikke svare oss på hvorfor de ville ha måkevinger på en firehjulstrekker da han var i Oslo...

 

Det jeg lurer mest på personlig er hva denne nye Teslavarianten gjør med bruktprisene på M5? Kommer den også til å påvirke nysalg og bruktpriser på 6- og 7-serie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å svare på nå en gang (eller i dine siste svar). Jeg har ikke noen uenighet med eierne av forumet, jeg har hatt en uenighet med det du ytret her. Jeg har nok respekt for deg til å akseptere dette, men håper at det er mulig å belyse noen punkter, ref ditt syn på bimmers.no som et rent underholdningsprogram. Jeg, og trolig store deler av forumet er nok uenig med deg her. Når du er redaktør (hvilker jeg i utgangspunktet er positiv til om du greier å se forumet fra et sett med objektive øyne, ikke bare dine egne) så er det viktig å belyse dette for forumets beste i fremtiden. Bimmers.no er altså ikke en plattform der Fredrik skal leve ut sine drømmer om å styre en redaksjon etter egen subjektiv bilinteresse, men Fredrik kan nok gjøre mye bra i redaksjonen (og har gjort).

 

Edit: MKJ, beklager, så den ikke før jeg posta. Jeg kan fjerne om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha en overgang fra original pluggen til ISO.

Noe som dette: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4214&katid=228&id=

Skal du kunne bruke rattstyringen, må du mest sannsynlig ha et adapter for dette.

Kikka på adaptere som gjorde sånn at jeg kunne bruke rattstyringen og, men da blei det oppi 700kr så da får jeg heller ofre rattstyringen.. men takk for svar og link :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat det tenkte jeg også! Og hvem vil egentlig ha en "vinterbil" med måkevinger? Ser for meg litt problemer med akkurat det. Elon Musk kunne for øvrig ikke svare oss på hvorfor de ville ha måkevinger på en firehjulstrekker da han var i Oslo...

 

Det jeg lurer mest på personlig er hva denne nye Teslavarianten gjør med bruktprisene på M5? Kommer den også til å påvirke nysalg og bruktpriser på 6- og 7-serie?

 

La oss nå se hvordan Model X kommer til å bli. Jeg tror ikke at den får måkevinger. Det er for upraktisk når bilen skal parkeres på offentlige parkeringsplasser og for ikke å snakke om i garasjer. P85D er forøvrig en rullende prototype på Model X. Understelet og motoriseringen er den samme og alt som mangler i praksis er et annet karosseri... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måkedørene er da ikke upraktisk i offentlige parkeringshus, da de ikke går langt ut før de går rett opp, går faktisk kortere ut enn vanlige dører meg bekjent? Veldig spent på hvordan bilen blir ifht utseende, den er jo basert på samme plattform som modelS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro høyden er det største problemet med disse dørene og parkeringshus. Noen parkeringshus (og ferjer også forsåvidt) har veldig lav takhøyde.

 

Det er vel også bekreftet at disse dørene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg slike

 

Måkedørene er da ikke upraktisk i offentlige parkeringshus, da de ikke går langt ut før de går rett opp, går faktisk kortere ut enn vanlige dører meg bekjent? Veldig spent på hvordan bilen blir ifht utseende, den er jo basert på samme plattform som modelS

 

Jeg tror ikke at disse dørene er spesielt praktiske hvis man f.eks har parkert mellom to varebiler. Faren for at man slår hodet i døren er overhengende. Jeg kan også se for meg at dørene blir temmelig uhensiktsmessige i mange garasjer.

 

gallery_38233_76_111190.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mopedportalen har de noe som heter "vip-bruker", der du får tilgang til arkivert materiale, en egen kategori i forumet, gratis annonsering, osv. koster 200kr elns i året. Meg bekjent ble ikke det noen fiasko, problemet er få aktive brukere over lengre tid, så blir neppe noen summer ut av det. Nå dekker jo mc-deler driften der da, så kronene fra vip går til utvidelser/tilleggsfunksjoner som skal gagne brukerene :)

Altså nå har jo bimmers en konkurent, meg bekjent har ikke mopedportalen en konkurent. Men løsningen, ville vært at Hylle får E30meet.no av bimmers.no eierne, og bimmers.no får bimmeren.no av Hylle. 

 

Videre syns jeg Fredrik er en fin frontfigur for forumet, han lager gode artikler og ordner ofte opp. Og at han syns forumet kan være en underholdningskanal er jeg helt enig i, så på denne tråden samt finn.no tråden og evt du gjør det helt feil tråden. Men TRF har også rett i at forumet er en informasjonskanal uten tvil.

 

Btw så gir jeg litt lang beng i om jeg sitter på bimmers, eller bimmeren. For jeg koser meg og leser litt på begge. Og en siste ting jeg har vært nede i L-town og henta vinterbil.. Wicky var ikke å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Btw så gir jeg litt lang beng i om jeg sitter på bimmers, eller bimmeren. For jeg koser meg og leser litt på begge. Og en siste ting jeg har vært nede i L-town og henta vinterbil.. Wicky var ikke å se.

 

Hva slags vinterbil ble det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Videre syns jeg Fredrik er en fin frontfigur for forumet, han lager gode artikler og ordner ofte opp. Og at han syns forumet kan være en underholdningskanal er jeg helt enig i, så på denne tråden samt finn.no tråden og evt du gjør det helt feil tråden. Men TRF har også rett i at forumet er en informasjonskanal uten tvil.

 

Btw så gir jeg litt lang beng i om jeg sitter på bimmers, eller bimmeren. For jeg koser meg og leser litt på begge. Og en siste ting jeg har vært nede i L-town og henta vinterbil.. Wicky var ikke å se.

 

Takk for konstruktiv tilbakemelding og jeg vil benytte anledningen til å komme med en presisering vedr. hva jeg mener med at bimmers er i underholdningsbransjen iom. at begrepet kan misforstås. Jeg har tatt begrepet fra Eastman Kodak som på et tidspunkt spurte seg selv om de kun var en produsent av kamerautstyr eller om de egentlig var i underholdningsbransjen. Svaret var at de i en utvidet forstand så absolutt var i underholdningsbransjen iom. at de produserte kamerautstyr som var en betingelse for store deler av underholningsbransjen. Det handler om perspektiver og tilgang til tingene... basic marketing.

 

Anyway... relasjonen til bimmers er at vi ikke bare er et simpelt forum, men derimot gir folk en god opplevelse. Folk blir underholdt med morsomme, artige, interessante, lærerike, merkelige, irriterende... you name it... diskusjoner. Her inne finnes noe for enhver når det gjelder primært BMW relatert stoff. Poenget er med andre ord at jeg ikke bare mener underholdning som f.eks Breaking Bad, men også nyhetssendinger og aktualitetsprogrammer. Jeg mener med andre ord underholdningbransjen i et utvidet perspektiv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men hvilke paragrafer har jeg henvist til i det siste? Jeg er ikke lenger moderator... :)

 

Ausfahrt TV... er en tysk bilkanal på Youtube som har ganske gjennomførte tester med fokus på opplevd kvalitet. Jeg bruker programmet til å friske opp tyskkunnskapene, men de lager også noen ganger innslag på engelsk. Den nye Passaten er temmelig elegant til å være en Passat... rimelig premium... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...