Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

3 uker på full tank på e34 ??????? da kjører man ikke mye :P

 

Kjører ca 650 km mellom hver fylling, så det er ikke sånn fryktelig mye nei :)

 

1tank varer ca 1200km for meg på E klassen...

 

Da må kjørecomputern din være stein feil, så fremt du ikke kjører i konstant nedoverbakke med vinden i ryggen. En kamerat har en 2014 S212 E220 CDI og han klager konstant over høyt forbruk, tror vi snakker rundt 600 km på en tank eller noe, sikkert mye små kjøring men likevel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker om saken er at senking av bilen ødelegger litt av gleden ved å kjøre sjuer! E38 er helt rå på comfort, også atpåtil viser den seg å være perfekt stiv for min ryggrad hvertfall :) Kjører over en bruskjøt, ikke for bløtt, ikke for hardt :) Ikke synes jeg høyden er så gal heller! 

 

En asfalthøvel kan se tøft ut, men det er originale E38er jeg snur meg etter, en skikkelig glider-bil :)

 

Har den facelift-framskjermer ser det igrunn veldig bra ut med original høyde :)

 

 

Apropos 220CDI og dieselforbruk, en kamerat har en W210 og har lånt den en hel masse, den går på 0,54-0,6 på blandet kjøring MED diesellekkasje :P

Drypper blittelitt når motoren går. Slangen koster 130kr og jeg synes nå det er på tide å kjøpe ny, men det er jo et halvt år siden nå :P

 

600km på en tank går jeg faktisk ikke helt med på gitt :P Da må han kaldstarte utrolig mye, for de bruker en god del diesel fra gjennomkald motor, til de får litt temp. Høvelbenken min drikker på heeelt pusekjøring på landeveien 0,65. På blandet kan man si 0,8, det tenderer til å ligge rett under 0.8.

For sammenligning. Da snakker vi en helt ordinær mekanisk sak med rekkepumpe uten annet enn en mekanisk governorstyring, samt en pådragsmotor som skrur opp tomgangen ved last(dynamo, servostyring, AC osv.).

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan det gå både fire og fem uker på 5-serien. 1-serien vet jeg faktisk ikke om jeg har fullt på i år.

Hva ligger du i forbruk på 523'en? Ligger på 1l på mila på min etter litt blanda kjøring siden jeg fikk den, men litt unødvendig tung høgrefot til tider. Det går sikkert litt ned når jeg har eid den en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger du i forbruk på 523'en? Ligger på 1l på mila på min etter litt blanda kjøring siden jeg fikk den, men litt unødvendig tung høgrefot til tider. Det går sikkert litt ned når jeg har eid den en stund.

 

Rundt 0,9-1,0 nå, men jeg tror NOX-sensoren er defekt, da den normalt ligger 10-15% lavere, samt at jeg får feilmelding på NOX-sensoren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg med "ny" bil! :D Ga litt gass rett borti her, plutselig var jeg oppe i 120. Skummelt. Sunny'en jeg har lånt lenge er så dau at det ikke går an, skjer minimalt når man putter foten ned, og den 318tds'en jeg hadde var heller ingen rask bil. Men er fornøyd til nå :D

Litt gjerrig er man når man fyller på søndager

Når prisen er 2-3 kr lavere enn vanlig, er det ikke så rart da :P Pleier å fylle søndag eller mandag morgen selv.

 

Ble sikkert dobbelpost, arrester meg.

Endret av awt
Du er arrestert!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrike24 :

 

Jeg har facelift :)

 

skal ikke ligge langs asfalten , men blir bare får å få den ned litteran , siden den er så høy i rompa...

 

 

og siden jeg bare skal senke litt , så holder det vel med det billigste lowtec mener jeg :)

Ville nesten tenkt omvendt selv, om man bare skal ha litt senk går man for noe skikkelig og dyrt, så man holder komforten og kjøreegenskaper intakt. Skal man blodsenke kan man heller kjøpe noke billig jall, det blir sikkert pinnestivt og jævlig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må kjørecomputern din være stein feil, så fremt du ikke kjører i konstant nedoverbakke med vinden i ryggen. En kamerat har en 2014 S212 E220 CDI og han klager konstant over høyt forbruk, tror vi snakker rundt 600 km på en tank eller noe, sikkert mye små kjøring men likevel... 

 

 

Målt både med km-teller samt gulesider sin veiviser... mellom 1150 og 1250km alt ettersom hvor lenge jeg tør tyne tom-tank tegnet i dashen... Kjører kun motorvei...står i varm garasje over natten... så er ikke så mye tomkjøring i sentrum... Fyllte full tank på søndag (80liter) og har litt over halv tank igjen...og har kjørt 660km med kun langkjøring...

 

Så er ikke så ille nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg, men er lowtec sitt sett 9,1 til 6500. også har du det dyreste 9,4 til 11 000...

har litt med om de er galvanisert og gjøre etter hva jeg har lest meg til på nettet. og de dyreste modellene har gromme dempere

Har Lowtec på e36n (ikke justerbart). Suverent det, har fortsatt god komfort (ikke stivt og jævlig)

Komforten kan sammenlignes med supersport black evolution som jeg hadde på e46.

Har godkjent det i vognkortet og.

Endret av eriksen76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...