Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er flere måter å kjøre langt på en tank. Hvis vår Cactus hadde hatt en 110 liters tank som vår tidligere 911 Carrera ville den ha klart ca. 3800 Km på en tank... :P

Ja størrelsen på tanken er jo helt avgjørende. Jeg har kjørt 1150 km på en tank på F10en, rekorden på E34en er 1020 km på en tank. Men sistnevnte har 80 liter mens F10en kun har 70 liter og derfor er de overraskende nære hverandre på total rekkevidde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på Cactusen er bare på 45 liter så ved blandet kjøring klarer jeg ca. 1500 Km på en tank. Da vi var nedover mot Berlin og Dresden klarte jeg ca. 1600 Km på en tank (mer landeveiskjøring) og da var det 2-3 liter med diesel igjen på tanken... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, har du målt Cactusen med kalkulator og fått et nøyaktig forbrukstall under normal kjøring? Sliter med å tro at den klarer 0,26...

Vil man komme langt på en tank kan man gjøre som en av initiativtagerne til Cannonball Run i USA på slutten av 70-tallet - de hadde en separat bensintank baki en Dodge Van ambulanse for å komme lengst mulig uten fylling.

Når jeg kjørte Miata med 45l-tank og forbruk på 0,8 i jobb fylte jeg på det verste full tank mandag morgen, onsdag formiddag og fredag ettermiddag. Ble litt lei ja....

Nå fyller jeg hver 12-1300 km på arbeidsbilen, eller hver søndag/mandag.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på Cactusen er bare på 45 liter så ved blandet kjøring klarer jeg ca. 1500 Km på en tank. Da vi var nedover mot Berlin og Dresden klarte jeg ca. 1600 Km på en tank (mer landeveiskjøring) og da var det 2-3 liter med diesel igjen på tanken... :)

Cactus? Fått deg ny bil eller er det Up!en det er snakk om? Jeg ble imponert over 1200 km på en full dieseltank på 2005 V70 2.4D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, har du målt Cactusen med kalkulator og fått et nøyaktig forbrukstall under normal kjøring? Sliter med å tro at den klarer 0,26...

Vil man komme langt på en tank kan man gjøre som en av initiativtagerne til Cannonball Run i USA på slutten av 70-tallet - de hadde en separat bensintank baki en Dodge Van ambulanse for å komme lengst mulig uten fylling.

Når jeg kjørte Miata med 45l-tank og forbruk på 0,8 i jobb fylte jeg på det verste full tank mandag morgen, onsdag formiddag og fredag ettermiddag. Ble litt lei ja....

Nå fyller jeg hver 12-1300 km på arbeidsbilen, eller hver søndag/mandag.

 

Jeg har ikke målt forbruket helt nøyaktig utover å fylle full tank samt nullstille tripptelleren. Når den gule lampen viser at reservetanken er i bruk går jeg over på kjørecomputeren og ser hvor mange kilometer jeg kan kjøre før tanken er helt tom. Når tanken er tom og vi fyller den igjen er det bare å lese av tripptelleren. Vi har en Cactus med 1,6 BlueHDi 100 motoren og den er temmelig gjerrig. Den skal klare rundt 33-34 Km pr. liter (ca. 0,29-0.30 liter/mil) på landevei/motorvei (offisielt 34,5 Km. pr, liter). Til daglig (mest bykjøring) ligger forbruket på rundt 28-30 Km pr. liter (0,33-0,35 liter/mil).

 

Noekult: Jepp... Up'en ble byttet ut med en Cactus i august måned ifjor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo v70 driveE vi har går mellom 140-150mil per tank. Hjelper med 70liters tank og 1.6 diesel.

Drosja til Wickey er sikkert utstyrt med utvidet tank, som jeg har skjønt er ganske normalt på drosjer. Så,den er skkkert 90 eller 100 liter, men det kan kanskje du svare på selv Wickey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes F10en er tørst på småkjøring, går fort 0,9 på småkjøring hvis motoren ikke får bli ordentlig varm. Ellers så ligger den på 0,78 på blandet, før den detter helt ned til 0,52 på landeveiskjøring. Beste målingen jeg har gjort er 0,49 tur retur Arendal- Porsgrunn, for det meste 70 og 80 soner med lite trafikk og egg under pedalen ;) Sportautomaten er jo sånn at den velger høyes mulig gir hele tiden og når man kan bruke syvende eller åttende gir så går motoren veldig sparsommelig, ved konstant 140 km/t så for forbruker den ikke mer enn 0,66 og turtallet er rett under 2000 rpm. Så det er ingen tvil om at bilen er laget for Autobahn og høy fart :)

Parkerte forøvrig E34en i garasjen hos mine foreldre for helgen, når deres nyere bil bryter sammen så må den gamle sliteren trø til nok en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@noekult, faktisk overraskende ok faktisk.

114hk og 270nm og seks gir. Den er ikke så veldig rask, men holder veldig fint fart i bakker uten og gire ned.

Så vil faktisk påstå at det holder til vanlig bruk for folk som ikke er spesielt bil interresserte, men skulle gjerne hatt d3(163hk) i den, men får se neste gang. Ligger i kortene at det blir en xc70. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytelsene på motoren er vel temmelig identisk med F30 316d og det er heller ikke akkurat en lettvekter med sine 1500 Kg. Allikevel går den bedre enn mange tror selv om den selvfølgelig ikke river skinnet av den berømte pølsen. Volvo'en er iallefall ekstremt komfortorientert og forsetene er trolig verdens beste. Motoren i Cactusen yter 100 HK og 255 Nm, men bilen veier bare 1050 Kg så den går greit nok selv om den heller ikke er en sprinter... bare utrolig økonomisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@noekult, faktisk overraskende ok faktisk.

114hk og 270nm og seks gir. Den er ikke så veldig rask, men holder veldig fint fart i bakker uten og gire ned.

Så vil faktisk påstå at det holder til vanlig bruk for folk som ikke er spesielt bil interresserte, men skulle gjerne hatt d3(163hk) i den, men får se neste gang. Ligger i kortene at det blir en xc70. :-)

Som med 316i,da. Den er også overraskende OK! Snakker selvfølgelig om nyeste versjonen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen til økonomiske biler dere har da :P

 

ranger'n min ligger på 1.1 til 1.5l på mila, spørs om jeg drar henger eller ei :P

 

rekorden er 1.05l på mila på langkjøring hehe :P

 

så kan vell ikke si at å bytte til pickup som trekkbil istedet for e38 728 har gjort annet enn å gjøre at jeg kan dra litt mer (2.2t tonn mot 2tonn)og mulighet for 4wd.

 

koster ca samme å kjøre (diesel mot bensin)

 

noget billigere å dra henger med da, men ikke mye :P

 

overraskendes behagelig å kjøre da :) og går greit sålenge jeg ikke har med masse ræl (109hk)

 

tanker den alt fra anner hver uke til 3 ganger i uka :o spørs hva jeg gjør etter jobb, (kjører firmabil i jobb)

 

blir deilig når våren kommer å kunne kjøre e30 heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...