Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn komfortmessig så trumfer Volvoen Bmw mange ganger.

Mindre støy, mye bedre fjæringskomfort.

Seter, omtrent det samme, jeg har komfortseter i Bmw og de er veldig bra, og sportsseter i Volvoen. Som sportsligsett fortsatt er veldig komfort orientert.

Kjøreegenskap messig merker man at volvoen er satt opp mer mot komfort, men driveE er standard litt lavere så den henger godt med i svinger alikevel.

Kjøreglede der i mot så er Bmw mye bedre føler jeg, men det er sikkert kombinasjonen at den er min og ikke fruens, automat og større motor, pluss i mine øyne fetere utseende og status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en stund i en gammel Jeep cherokee 4.0L...

Gikk 6000 kroner i drivstoff på bare 2-3 uker! Kjørte endel, men får da være måte på

 

En kompis kjører Chevy Van i arbeid, ca 2 liter på blandet og en tank varer kanskje 400 km hvis han kjører forsiktig. Jeg selv fikk den dog ned i 1,4 liter på mila tur retur Arendal-Tønsberg med noen forbikjøringer, V8er på 300 hester og en relativt lavgirt automat gjør at den trekker mye bedre enn Transporter, Vito og andre varebiler jeg har kjørt :)

Sånn komfortmessig så trumfer Volvoen Bmw mange ganger.

Mindre støy, mye bedre fjæringskomfort.

Seter, omtrent det samme, jeg har komfortseter i Bmw og de er veldig bra, og sportsseter i Volvoen. Som sportsligsett fortsatt er veldig komfort orientert.

Kjøreegenskap messig merker man at volvoen er satt opp mer mot komfort, men driveE er standard litt lavere så den henger godt med i svinger alikevel.

Kjøreglede der i mot så er Bmw mye bedre føler jeg, men det er sikkert kombinasjonen at den er min og ikke fruens, automat og større motor, pluss i mine øyne fetere utseende og status.

Det er vel kun V70 mk3 som jeg synes kan umiddelbart sammenliknes med F10 på kjørekomfort, komfort setene i begge er så si like på sitte komfort synes jeg :) Men Volvoen er fremtung og ikke særlig dynamisk i kjøreegenskapene, er liksom kun komfort den kan mens F10en klarer det kunststykket å meste begge deler. Som den også har fått og fortsatt får uhorvelig mye skryt for av bilpressen :) Så skulle jeg hatt Volvo så måtte det blitt XC70, de er veldig fine og prøver ikke å være noe annet enn en robust og svært komfortabel milsluker laget for dårlige veier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg mener BMW skal få kudos for, for 5-serien later til å være perfekt stiv og perfekt myk samtidig! 3-serien er nok satt opp litt mer "gokart".

 

Volvoens seter er verdenskjent og alt det der, jeg synes de er perfekte de første 10 milene, så blir det numment. Er få biler jeg kan gå ut av etter 20 mil uten å kjenne stivhet i kroppen, og en av de er BMW 5-serie :)

 

BMWs 70-80-talls biler har forøvrig en merkverdig og litt artig sittestilling for de som er litt lange i bena, og det er en svært så spesiell "gorilla-positur" når man sitter bak rattet. Siste bilen med dette fenomenet er vel E28. Helt forskjellig fra General Motors rattstamme som nærmest kan tiltes fra å være som i en MAN-buss til å være et ratt plassert i en F1 bil :P Jeg synes gorilla-posituren gir godfølelsen når man kjører aktivt på svingete vei og man setter pris på den enkle, men fryktelig gode fjærkonstruksjonen. Bilen gir deg nærmest beskjed med et skrik om at det skal kjøres hardere :P Savner å kjøre gammel BMW  :headbang:

 

De som senker en E39/E60/F10 mener jeg er sprøyte gale  :mrgreen:

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en stund i en gammel Jeep cherokee 4.0L...

Gikk 6000 kroner i drivstoff på bare 2-3 uker! Kjørte endel, men får da være måte på

Verste jeg har eid er 525iX Touring E34 med automat og mye utstyr. Firehjulstrekk, tungt panaromatak, automat, stor motor og firehjulstrekk etc = mellom 1,5 og 1,8 liter mila ved bykjøring. Jeg solgte den kun pga bensinforbruket, det ble for drøyt på den tiden. Noen nevnte at min bil måtte ha feil, men det var grovt de ukene jeg hadde den...

 

Apropos, jeg har VELDIG lyst til å teste Ford sin Fiesta eller Focus 1,0 EcoBoost motor (125 hk). Har hørt at de har lettvekts turtallsglade motorer som er morsomme i svingene (lett i fronten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg opplevde E90en som hakket stiv og stumpete, særlig med M sport understell og lavprofil dekk så var den nesten på grensen til å være ubehagelig å kjøre i f eks Oslo sentrum.

Senk er jeg motstander av, det er litt utrolig at enkelte "amatører" setter seg over fabrikkenes hundrevis av ingeniører og hundrevis av millioner i utviklingbudsjett og forandrer på bilens understell. Å sette senk og coilovers på en F10 eller annet synes jeg tullball, leser med gru om folk som hiver ut EDC dempere og kutter ledninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk ser vel unektelig bedre ut på mange måter? Det spørs jo naturligvis hvor mye man senker, men min E60 med 30/30 Eibach-senk er langt ifra lav, og har fortsatt beholdt den gode komforten en slik bil skal ha! Sammenlignet med M-sport er det bare litt lavere, men omtrent identisk komfort :) Nå var det sikkert ikke slik senk du tenkte mest på, men det er vel noe som heter å gre alle over en kam? 

 

 

Forresten, pimpa en av firmabilene våres i går, syns den ble rå, og føler nesten den går bedre! 240GD, ingen turbo, lite effekt...

 

post-41043-0-28361200-1424472576_thumb.j

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, 240D/OM616 motoren til Mercedes! Det er seige saker!

 

En nabo fra turen til Kroatia i sommer hadde en 240TD vogn,  inspiserte den ikke så nøye, men det raklet og gikk!

 

Til tross for et noe shabby utseende, så ruster det ikke mye i sydhavsklima, det er åpenbart bilens verste fiende!

 

Hva pimpa du firmabilen med?

 

 

post-50093-0-00370200-1424473126_thumb.j

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte fra Mongstad til Langesund i dag med brukisen vår, 06 325xiat og forbruket havnet på 0,93...

Normalt sett hjemme (blandet) havner den på 1,10...

Jeg synes det er mye :/

Dette er tall fra komputeren, ikke regnet på faktisk forbruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg har eid er 525iX Touring E34 med automat og mye utstyr. Firehjulstrekk, tungt panaromatak, automat, stor motor og firehjulstrekk etc = mellom 1,5 og 1,8 liter mila ved bykjøring. Jeg solgte den kun pga bensinforbruket, det ble for drøyt på den tiden. Noen nevnte at min bil måtte ha feil, men det var grovt de ukene jeg hadde den...

 

Apropos, jeg har VELDIG lyst til å teste Ford sin Fiesta eller Focus 1,0 EcoBoost motor (125 hk). Har hørt at de har lettvekts turtallsglade motorer som er morsomme i svingene (lett i fronten).

 

Hadde også en E34 ix, den var ombygd til gassdrift, mistenker det var hovedgrunnen, haha! Bilen var helt strøken når jeg solgte den, og ble taket av nye eier  pga. glatt føre som kom brått på.

 

Angående Fiesta 1.0 hadde jeg den som leiebil mens min ble lakkert, den var helt fantastisk! Hvis jeg en gang skal kjøpe meg en fornuftig bil (håper ikke det skjer) blir det nok en sånn. Har aldri kjørt noe som overrasket meg mer, den var riiiiimelig sprek. Synes de ser ganske kule ut, min var knall rød, også er det utrolig hvor ny bil man får for en liten sum penger i forhold til hva vi er vant med fra BMW. Finnes jo også en ST-versjon med 1.6 EcoBoost med 182 hk til ca 250-300 000 kroner, det må være gøy det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f....våknet til tidenes fyllenerver i dag. Har et stygt arr i panna og litt smerter etter at en kamerat slo meg ned med en innebandykølle. Klokka mi er ødelagt. Store deler av kvelden er et sort hull, men jeg husker vagt at jeg danset med kona hans....

Gud bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f....våknet til tidenes fyllenerver i dag. Har et stygt arr i panna og litt smerter etter at en kamerat slo meg ned med en innebandykølle. Klokka mi er ødelagt. Store deler av kvelden er et sort hull, men jeg husker vagt at jeg danset med kona hans....

Gud bedre...

Kanskje ikke så mye kompis lenger nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...