Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

*grabs popcorn*

Det er vanskelig å vite om Wicky tuller eller ei, men synes ikke du at det er litt skadelig for muslimers rykte? Om en av de tre berømte Fredrikene her hadde skrevet at de bestemte over kona utover hva norsk lov dikterer så hadde alle avfeiet det som tull eller at vedkommende kanskje hadde en skrue løs. Men når Wicky, som såvidt jeg forstår er muslim sier det, vet man ikke om det er trolling eller ment alvorlig. Det bør jo du som også er muslim synes er litt trist, med mindre du har like holdninger selv? Om du ikke vil at muslimer skal tillegges slike meninger, fordi det ikke er representativt, burde du kanskje brukt denne muligheten til å lufte et alternativt kvinnesyn fremfor å hente deg popcorn? Kan for all del vris tilbake på meg, hvorfor trekker jeg automatisk den slutningen at en eventuell slik holdning skal tillegges det at han er muslim og ikke bare at Wicky har en skrue løs, men tror mange med meg vil mistenke at et slikt kvinnesyn er normalt i mange muslimske miljøer. Sikkert i noen kristne óg, men ikke i like stor grad.

For all del, om det var helt åpenbar trolling så er det på sin plass å sitte seg til rette med popcorn, men desverre har muslimer kommet i den situasjonen der mange ikke vet hvor den gjengse muslimen står i slike spørsmål. Hvem sin skyld det er kan sikkert diskuteres (på et annet forum).

Jeg tror Wicky tuller. Men samtidig er jeg sikker på det er mange her inne som ikke tror han tuller, og får forsterket sitt negative syn mot muslimer. Det er synd.

Endret av flonoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite om Wicky tuller eller ei, men synes ikke du at det er litt skadelig for muslimers rykte? Om en av de tre berømte Fredrikene her hadde skrevet at de bestemte over kona utover hva norsk lov dikterer så hadde alle avfeiet det som tull eller at vedkommende kanskje hadde en skrue løs. Men når Wicky, som såvidt jeg forstår er muslim sier det, vet man ikke om det er trolling eller ment alvorlig. Det bør jo du som også er muslim synes er litt trist, med mindre du har like holdninger selv? Om du ikke vil at muslimer skal tillegges slike meninger, fordi det ikke er representativt, burde du kanskje brukt denne muligheten til å lufte et alternativt kvinnesyn fremfor å hente deg popcorn? Kan for all del vris tilbake på meg, hvorfor trekker jeg automatisk den slutningen at en eventuell slik holdning skal tillegges det at han er muslim og ikke bare at Wicky har en skrue løs, men tror mange med meg vil mistenke at et slikt kvinnesyn er normalt i mange muslimske miljøer. Sikkert i noen kristne óg, men ikke i like stor grad.

For all del, om det var helt åpenbar trolling så er det på sin plass å sitte seg til rette med popcorn, men desverre har muslimer kommet i den situasjonen der mange ikke vet hvor den gjengse muslimen står i slike spørsmål. Hvem sin skyld det er kan sikkert diskuteres (på et annet forum).

Jeg tror Wicky tuller. Men samtidig er jeg sikker på det er mange her inne som ikke tror han tuller, og får forsterket sitt negative syn mot muslimer. Det er synd.

Jeg har ikke sagt en dritt om emnet, noe jeg heller ikke har tenkt å gjøre (ingen vits, jeg og kona har våre komprimisser, akkurat som alle andre par i verden. Pluss at dette er tulletråden, ikke seriøse-debatter-tråden).

 

Skjønner heller ikke hva min religion har med saken å gjøre. Spurte du E39Turbo også om det ikke var ugunstig å legge inn Steven Colbert popcornbildet, sånn for religionen hans/ateismen? Sykt rart at du tenker religion med en gang.

 

Jeg vet at Wicky kødder, det er greia hans å provosere, og greia til Fredrik-duoen å bite på, og jeg laget innlegget mitt med tanken "Oh boy, here we go again!". Verken mer eller mindre.

 

Men jeg kan jo legge ved at jeg (som muslim) skal om akkurat to timer stå i ring rundt synagogen i Oslo for å vise solidaritet med jødene. Du kan godt spørre meg om akkurat det hvis du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg er den eneste som tenker religion med en gang når en muslim sier at han bestemmer over kona?

Om du tror muslimer kan påstå slikt uten at noen vil tenke at det er noe som er typisk for den religionen, så er du ganske naiv. Kanskje det ikke har noe med religion å gjøre, men synes uansett du burde forstå at slike som meg og sikkert hundretusenvis av andre bare i Norge vil misforstå det dithen, og spesifisere at dette er noe som går på Wicky som person, og ikke Wicky som muslim. Og det er nettopp det som var poenget i mitt forrige innlegg.

Kanskje jeg burde gå hardt ut mot de som ikke er muslimer her inne som synes dette var en morsom brannfakkel av Wicky, men situasjonen i verdenssamfunnet er desverre blitt sånn at disse holdningene assosieres med Islam, og ikke Kristendom eller andre store religioner. Og det er ikke bare av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan "grabs popcorn" oversettes til "jeg er enig med han over meg" i ditt hode?

Skjønner du hva jeg prøver å si da? Jeg verken siterte eller sa +1 eller likte det innlegget hans eller sa meg på noen annen måte enig med Wicky sitt innlegg, likevel gidder du å blande inn så mye annet piss?

RART det er krig i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite om Wicky tuller eller ei, men synes ikke du at det er litt skadelig for muslimers rykte? Om en av de tre berømte Fredrikene her hadde skrevet at de bestemte over kona utover hva norsk lov dikterer så hadde alle avfeiet det som tull eller at vedkommende kanskje hadde en skrue løs. Men når Wicky, som såvidt jeg forstår er muslim sier det, vet man ikke om det er trolling eller ment alvorlig. Det bør jo du som også er muslim synes er litt trist, med mindre du har like holdninger selv? Om du ikke vil at muslimer skal tillegges slike meninger, fordi det ikke er representativt, burde du kanskje brukt denne muligheten til å lufte et alternativt kvinnesyn fremfor å hente deg popcorn? Kan for all del vris tilbake på meg, hvorfor trekker jeg automatisk den slutningen at en eventuell slik holdning skal tillegges det at han er muslim og ikke bare at Wicky har en skrue løs, men tror mange med meg vil mistenke at et slikt kvinnesyn er normalt i mange muslimske miljøer. Sikkert i noen kristne óg, men ikke i like stor grad.

For all del, om det var helt åpenbar trolling så er det på sin plass å sitte seg til rette med popcorn, men desverre har muslimer kommet i den situasjonen der mange ikke vet hvor den gjengse muslimen står i slike spørsmål. Hvem sin skyld det er kan sikkert diskuteres (på et annet forum).

Jeg tror Wicky tuller. Men samtidig er jeg sikker på det er mange her inne som ikke tror han tuller, og får forsterket sitt negative syn mot muslimer. Det er synd.

 

Jeg tror ikke at Wicky tuller med dette temaet, men jeg tror definitivt at han kødder og overdriver mye med det aller meste han uttaler seg om her inne. Denne dobbeltheten har blitt hans varemerke her inne og det er nettopp det mange ikke forstår. Med dette spillet kan han innta flere forskjellige possisjoner i diskusjonene alt ettersom de passer ham. Jeg synes derfor at du har et poeng når du påpeker at mange ikke tror at han tuller fordi han er muslim og det er derfor jeg svarer såpass alvorlig som jeg gjør med referanser til norsk lov og sermonielle subkulturer i det norske samfunnet. Det viktige er å få frem fakta... så får folk skrive det de ellers har lyst til... :)

 

Når dette er nevnt er det etter min mening en alvorlig sak å herske over og/eller kontrollere et annet menneske (uansett relasjon). Dette er strengt forbudt og straffes med flere års fengselstraff. Jeg synes at slikt er litt for alvorlig til å spøke med, men der er vi åpenbart forskjellige. Moderatorene bestemmer imidlertid hvor grensene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...