Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Man kan kalle det for kultur eller religion, men innpakningen endrer ikke innholdet og det er da menneskesynet jeg reagerer på. Det kan stå så mye bra i koranen det bare vil, men det er resultatet av levesettet og oppførselen jeg som "vantro" kan ha en formening om.

Jeg har enda ikke truffet en muslim som praktiserer likeverd mellom kjønn med alle de problemene det medfører i kombinasjon med vesten, og jeg har jobbet ganske tett med menn fra både iran og etiopia. Når de mobber hverandre fordi han ene går ut med søppelet hjemme, forteller det meg litt..

Det samme gjør de gangene jeg ser et par sammen, hvor mannen har pene klær på, mens kona går med utvaska og slitte klær..

For all del, så er det mange muslimske kvinner som liker å bli undertrykket og så lenge det er noe alle trives med, så er det heller ingen grunn til å endre på det. Problemene starter i det muslimske menn (hvertfall med kultur fra midtøsten) ønsker å gjøre det samme her. I tillegg til hva jeg oppfatter som hersketeknikk mellom menn og mangel på respekt for autoriteter.

Det som imidlertid er interessant, er at de mennene jeg kjenner som er bosatt i Norge, er i høy grad sekularisert. Utroskap, løgn, alkohol, røyking, spising sv kjøtt som ikke er halal osv. Jeg oppfatter de som svært egosentriske,- men de jeg har truffet på ferier i muslimske land er langt mer medmenneskelig og respekt i fremtoningen.

jeg oppfatter at kulturen til muslimer er en en helt annen i norge i forhold til feks egypt, og forstår at bildet er langt mer nyansert enn hva de fleste nordmenn er klar over, men det er nødt til å bli konflikter mellom kulturene fordi de er så ulik og det er med det utgangspunktet jeg mener at innvandring til vesten ikke er den beste løsningen på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble hvertfall mega skuffet når jeg prøvde p85 og syns opplevd kvalitet ikke var i nærheten av å kunne kalles "premium".

Hvis du ikke ønsker en diskusjon om politikk/religion ville jeg latt være å fortsette diskusjonen når den kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig fint om moderatorene kunne ha slettet ethver innlegg om politikk/religion og holdt forumet et bilforum, er flere andre arenaer som er bedre egnet. Så helt enig med deg :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

All den tid diskusjonen foregår på en saklig og reflektert måte, er det helt legitimt å ha en slik diskusjon. Det er brukermassen av Bimmers som har hatt et ønske om en tulletråd med god takhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men jeg skal i hvertfall holde meg unna slike diskusjoner fremover :)

La oss prate biler igjen :D

Tesla's design synes jeg har mye å gjøre med bilens funksjonaliteter og sikkerhet.

Hadde vært bedre med finere design (model x)

Men jeg synes at Model S er ganske fin :)

Men jeg synes en M sport F10 er finere ^^

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd model X hermanoo?

Har syyyyykt lyst til å prøvekjøre en Tesla S. Kjører forbi forhandlern på Østre Aker vei hver dag omtrent. Model X sin beste ting er klart måkedørene som også går ann å bruke på normale parkeringsplasser, ulikt slike dører på superbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan de dørene hadde fungert i min garasje i dag. som er både trang og lav. 

Men til forsvar for denne løsningen, det er i dag ikke mulig å komme seg inn i baksetet når bilen står i garasjen, og man må trekke inn magen når man skal inn i førersetet. Gleden ved garasje i rekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv det problemet selv om jeg ikke bor i rekke, men nesten helt alene langt uti skogen :P Virker som om bestefar, som bygde huset, parkerte sin 1er-golf ute på tunet å bygde et skur rundt den.. E30n er ingen problem å parkere der, men når A6en skal parkeres der til vinteren går ikke porten igjen. :P 

 

 

For å fortsette ørlite på religions diskusjonen synes jeg at det er veldig trist at "vi" nesten er nødt til å starte en slik diskusjon med; "Jeg er på ingen måte rasist, men..." 

Sier ikke at det gjelder alle, da f.eks, alle jeg vet om her på forumet som er muslim virker som veldig oppegående folk, men ser det blant annet på FB at enkelte kan sitte å lange ut negativitet om Norske folk, men om det kommer en kommentar som ikke samsvarer med deres syn tilbake er det fullt angrep med en gang. Synes det er en litt skummel utvikling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer dreper....okey....vi elsker krig? fair enough...

 

men dere kristne elsker jo pedofili og incest...

 

så... fuck alle som snakker dritt om andres religion! Er så jævlig lei at alle dere idioter skal sitte bak en skjerm og diskutere. Om dere er oppegående og smart nok så møt opp en dag så kan vi diskutere religion og politikk face2face? Nope...dere er små nett troll som dessverre ikke har baller nok til å stå for meningene deres.

 

Fredrik: jeg har lite til overs for deg. Det vet du så jævla godt. Hadde du vært mann nok for dine ord hadde du vel aldri takket nei til å møte meg en dag du er i Oslo så vi kunne disktuere ting? Jeg har gitt opp håpet med deg og har faktisk hatt en god tone med deg siste årene...men du klarer likevel å skape kvalme hvorenn du kan.

Werther: duhar alltid vært en dillefitte som tror du er så jævla kul i homobilen din...fair enough. Ikke alle kan få seg dame...men du trenger ikke rakke ned på MIN religion og MINE verdier? Hva så om jenta du vil knulle ikke tåler trynet ditt? Du er og blir en patetisk idiot som hater alle som ikke runker på lik måte som deg:

DanielStance: Hva i all verden gir deg retten til å kalle alle muslimer for drapsmenn? hadde vi alle vært slike hadde vi FAKTISK tatt over hele jævla verden for mange mange år siden. Eneste grunnen til at det IKKE har skjedd er nettop fordi Islam er en fredselskende religion. Vi har til og med lover som tilsier at vi skal flytte ut av landet dersom vi ikke kan utøve religionen!!!!

Til alle dere andre som kommer til å rapportere innlegget mitt.... go ahead. Møt meg en dag på en kaffe og kebab så kan vi heller diskutere ting som menn og ikke som ett par nett troll tapere som tror de kan alt fordi de har lest sol.no....

 

 

 

Så fuckings dritt lei. 

 

 

La oss snakke om no annet. Hva med alle småjentene som blir voldtatt av sine fedre i Norge? Barneporr-nettverk?Drepe sine foreldre?Sette sine foreldre til å dø på gamlehjem?

kast ikke stein i glasshus bitches :)

Endret av Wicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel du som er fredrik? Han andre er fredrik90...og han har visst mer i topppen enn deg as... må være flaut...leke kjekkas på nett i din alder... jaujau....

 

Jeg liker ikke måten du snakker nedlatende om islam. Husk..en sak har flere sider... Jeg er DESSVERRE enig i at "de må hjelpes der de er "..... er ikke alltid like lett å ha masse flyktninger flyende rundt i Norge....men.... tenkt på HVEM som starta krigene? jo...dine "artsfrender"....kristne...når starta IS sine herjinger? Jo når USA drepte saddam....

 

alt var ok før de kristne og jødene lagde kvalme...

 

 

 

Og ja....her...ta deg en tur og møt normale muslimer :)

 

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-10-01-danmarks-stoerste-i-dag-aabner-ny-moske-i-koebenhavn

Endret av Wicky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serriøst? Hvor sa JEG at alle muslimer er drapsmenn? Om du skal klikke vinkel på meg for at jeg sier noe, så kan du i det minste klikke for noe jeg faktisk HAR sagt.

 

Hadde jeg sagt, og trodd at alle muslimer var drapsmenn, så hadde jeg aldri kunnet gått på den skolen jeg gikk på, og i den klassen jeg gikk i. Folk fra alle slags land gikk på den skolen. Gikk "i klasse" med kurdere, afghanere, palestinere, polakker osv.

 

Har naboer som er muslimer, og det bryr meg også midt i ett viss sted.

 

Så NEI, jeg tror ikke at alle muslimer er drapsmenn og det har jeg faen meg aldri sagt heller! Hva du TROR jeg sier er en annen sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...