Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan jo være at noen ikke liker diskusjonen og faktisk helt bevisst ønsker å skape en dårlig stemning. Liker man ikke en diskusjon og har dårlige argumenter kan et alternativ være å ødelegge diskusjonen. Dette ser vi ofte i kommentarfeltene i div. medier. Jeg oppfordrer moderatorene og andre forumbrukere til å være oppmerksomme på dette fenomenet.

 

Flobben: Jeg har brukt opp antall likes idag, men bildet er relevant og er et godt poeng.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå deg løs for min del! ;) Jeg er ikke interessert i å lese om det, så jeg skipper bare over å leser det jeg vil isteden. 

Ser ikke problemet i at det og blir diskutert, så lenge diskusjonen er på et saklig nivå. 

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF: Ikke før Wicky kom inn i diskusjonen og jeg savner stadig et svar på konkret hvor i diskusjonen jeg snakker nedlatende om islam. Det kunne nemlig aldri falle meg inn å gjøre noe så respektløst. Ei heller når det gjelder andre religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt helt enig med deg Fredrik. Av erfarig så har dog desverre disse debattene en tendens til å ende opp akkurat slik (også hvilke sider som representerer hva). Jeg synes det du sa var helt fair og saklig.

Jeg har også meninger om saken, og synes det er svært viktig at man skal respektere andres tro. Samtidig må troende tåle at det stilles spørsmålstegn. Det er da litt underlig at det har gådd sport i å harselere og gjøre narr av kristne i lang tid (før islamsk terror inntok en dimmensjon som ikke lot seg ignorere), men at man da sjelden ser den type reaksjon fra de kristne miløene. Det være seg brenning av bibler eller homosex med en prest i ei utlånt kirke. De kristne blir støtt, og sier ifra om det, men det stopper liksom der.

 

Wicky: Jeg har full forståelse for at stadig kritikk (eller iallefall kritiske spørmsål) til Islam og muslimer føles frustrerende for muslimer som har en fortolkning som deg og Hermanoo. Jeg skjønner at dette føles urettferdig. Men ren statistikk tilsier at dette er noe verden har full rett til å sette spørmsålstegn ved. Din tro skal du selvfølgelig få lov å ha, og respekteres for.

Det har dog vært saklige poenger fra en del av de som har deltatt her, og jeg tror ikke du gjør muslimer noe ærend ved din reaksjon. Det samme gjelder innlegget til Hermanoo, som inneholder manger sterke og til dels tvilsomme utsagn, for så å be om å slippe å diskutere dette noe mer etter at det er sagt. Begge disse eksemplene er på ingen måte rettferdige over for de andre meningsfellene i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å stå for meningene mine, og jeg syns det er svært interessant og diskutere religion og politikk uansett hvilket livssyn eller meninger man har. For meg er sosialantropologi et svært spennende tema og jeg har lært utrolig mye ved å både lese om, disktutere og utveksle meninger med andre som ikke har det samme synet som meg. Det setter mine egne oppfatninger i perspektiv, og gjør at jeg kan bli et bedre medmenneske og ikke minst vise respekt for andre kulturer enn min egen, noe nordmenn generelt sett ikke er flinke til.

Ellers syns jeg det er unødvendig med personangrep, uansett hvor gøy du syns det er med de reaksjonene du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...