Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Siden vi var i old School-hjørnet, så tok jeg et dypdykk ned i CD-samlingen og fant Greatest Hits-samlinga til The Police.

Ved første øyekast/høring kan musikken være litt lite tilgjengelig (og en del av sporene er inspirert av reggae), så den krever litt oppmerksomhet. Jeg har ingen desiderte favoritter, men liker "So Lonely" og "King Of Pain". 

Police er er jeg stor fan av, en av favorittene er The beds too big without you, i mono versjon!Har også stor sans for at de la opp mens de var på topp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i ZZ Top, men skal jeg velge en favoritt som kombinerer jazz/rock må det være Steely Dan. Jeg digger disse karene.

Det beste ble produsert 1972-1980, men deler av bandet spiller sammen sporadisk til dags dato. Når man ser bilder av de ser det ut som en gjeng med marihuana-dyrkende hippier, men legger man fordommene vekk vil man oppdage utrolig mye grom musikk fra Fagen & Becker. Jeg har en best of-samling med 65 sanger, og setter man pris på rytme, gitarsoloer og bra vokal rocker det fortsatt som pokker i 2015.

post-47117-0-28884100-1448751734_thumb.j

post-47117-0-34615300-1448751737_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle mer eller mindre merkelige band fra 80-tallet tror jeg at Talk Talk er de som for min del har holdt seg best (det er i alle fall de jeg hører mest på fra den perioden). De var aktive i 1981-92, men toppet i 1984-86 med platen "The Colour of Spring". Den finnes remastered på Spotify og er en nytelse med skikkelig anlegg (jeg har selvfølgelig den originale CD'en også).. :)

 

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle mer eller mindre merkelige band fra 80-tallet tror jeg at Talk Talk er de som for min del har holdt seg best (det er i alle fall de jeg hører mest på fra den perioden).

Jeg er veldig glad i Talk Talk også. Hver plate de kom med ble litt mindre kommersiell enn den forrige og i mine øyne ble de bare bedre og bedre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævlig glatt på e18 igår kveld/natt

 

spant i 4gir i 60 med pajero'n og e30 på henger opp bakkene mot skien/porsgrunn så "måtte" slenge inn 4wd :P

 

tok sin tid å dra til sandnes og hente litt "ræl" tok første ferge fra moss (06:45) og rakk akkurat siste ferge tilbake igjen (24:00)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævlig glatt på e18 igår kveld/natt

 

spant i 4gir i 60 med pajero'n og e30 på henger opp bakkene mot skien/porsgrunn så "måtte" slenge inn 4wd :P

 

tok sin tid å dra til sandnes og hente litt "ræl" tok første ferge fra moss (06:45) og rakk akkurat siste ferge tilbake igjen (24:00)

Kjørte du hjemmefra og til Sandnes på en dag? :o jeg har kjørt den strekka, og jeg orka ikke å kjøre tilbake samme kveld :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker / vet om Dire straits hadde noe 'rock a'billy'?

 

Ikke som jeg husker, men det første albumet "Dire Straits" fra 1978 er litt mer rocka enn de andre pga. tidens musikksmak som var relativt sterkt preget av punk rock (som igjen primært var basic rock'n roll). Dire Straits var kjent for å være roots, blues og soft rock'n roll preget med vekt på Knoplers gitarspill, sanger og skikkelige arrangementer.

 

Stray Cats er kanskje noe for deg... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte du hjemmefra og til Sandnes på en dag? :o jeg har kjørt den strekka, og jeg orka ikke å kjøre tilbake samme kveld :lol:

 

liker å kjøre bil jeg hehe :P

 

lengste jeg har kjørt er fra østfold til mosjøen/mo i rana og tilbake igjen, vi var 3 sjåfører på vei opp så ble litt søvn, men ikke mange timene, på vei ned ble det en 2-3t i trondheim før videre,

husker når vi omsider var hjemme var vi overtrøtte så fikk ikke sove :P

 

men alt sør for trondheim ca har jeg ingenting imot å hente noe på en dagstur, stress og måtte finne et egnet sted å sove :P

 

vurderer dog å bytte ut pajero'n med en e39 touring evnt en e38 igjen istedet da er noget mer behagelige biler å kjøre langt med :P

men så er de 2800kg hengervekt pajero'n har meget praktisk når jeg skal hente grus. må vell opp i x5 for å finne noe dugandes der, men er dyre de :P

 

men sjekka forbruket på pajero'n

 

hadde en tur til elverum tidligere i år, da brukte den 1.2 på mila uten henger, ikke noe last heller, men lå i 130ish på 4 felten mesteparten av veien da.

 

nå på tur til sandnes og tilbake, 700kg på slep på vei til, og 2tonn ca på vei hjem + endel greier ibagasjen, brukte dne 1.28l mila, 

 

 

skjønner de ikke er laget for å gå fort ivaffall hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...