Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Siste helga ombord før det er hjem på fri på onsdag :) Turen nå går fra Austevoll og nedover til Lindesnes for å hente ei last oppdrettslaks! :)

Og eg e blitt kollega'n din. Begynner på Mowi Star på onsdag.

Er på veg hjem fra julebord nå, vert i Åre på Copperhill Mountain Lodge. Fantastisk hotell. Fyllesjuk til tusen etter 3 harde dager [emoji14]

Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk

Endret av Haukefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I satan så det haglet i sted.. Var plutselig glatt då :D

 

Også tror jeg noen har knabbet bensinlokket mitt (den man skrur, sikkert feilt navn men jaja), eller så har jeg fått et snev av demens i en alder av 18 år....

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange har sikkert sett kultfilmen "The Shining" ("ondskapens hotel" på norsk) av Stephen King, som er produsert av Stanley Kubrick og har bl.a Jack Nicholson i en helt fantastisk rolle som vaktmesteren/forfatteren Jack Torrance på hotellet "The Overlook".

 

 

Adam Savage fra Mythbusters er en stor fan av Kubrick og som den supernerden han er bestemte han seg derfor for å bygge verdens mest nøyaktige modell av den store labyrinten som befinner seg utenfor hotellet (i filmen). Modellen er fantastisk i all sin galskap, men jeg er faktisk mest interessert i (i alle fall etter å ha sett videoen et par-tre ganger) den fine låten som spilles når Adam bygger modellen fom. 14:12. Er det noen som vet hvem, hva og hvor som spiller denne låten?... :)

 

 

Da Stephen King skrev boken "The Shining" var det The Stanley Hotel som ligger i Estes Park i fjellheimen ovenfor Denver, Colorado som var inspirasjonskilden. Dette hotellet ble opprinnelig bygget som et tuberkulosesanatorium på begynnelsen av 1900 tallet. Jeg har besøkt hotellet og beliggenheten er fantastisk, men er på ingen måter som hotellet i filmen. Hotellet som ble brukt i filmen er Timberline Lodge som ligger i Oregon... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er dessverre ikke den... :sad:

Låten er skikkelig chill... så hvis noen andre har et forslag er jeg mer enn mottakelig... :)

Tja, høres ut som Freemasons - Discopolis

Evetuelt, versjonen fra Lifelike & Kris Menace som er originalen.

 

:)

 

Edit:

HVEM, HVA, HVOR?

Christophe Hoeffel heter fyren som går under navnet Kris Menace, og i 2005 kom denne sangen ut sammen med sin venn Lifelike. Og var en av de største house-sangene på Ibiza det året.

Kilde: Wikipedia.

 

MEN jeg klarer ikke å høre om det er samme eller ikke  :stupid:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke jeg heller og jeg er i tvil om det er den samme låten selv om den kan være kraftig rearrangert. Det jeg liker spesielt godt med versjonen som er i Tested er keyboard sekvensene i kombinasjon med takten på bassgangen... rolig og avslappen... deilig kjøremusikk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan erik. Jeg målte x5en med 3liter bensin til bergen i forrige uke. Med 19toms, skiboks (drar opp forbruket 0,1-0,2) ble fasiten med bensinmengde delt på tripteller 1,4 inkludert noen timers tomgangkjøring. Ineffektiv automat, 2,2tonn bil, pemanent firhjulstrekk samt tunge hjul er ingen forbruksvennlig kombo. Med tilhenger blir det selvsagt enda verre da bilen egentlig burde hatt mer moment under 3000omdr bare for sin egen del.

En 3gen pajero 3,2did skal klare seg med 0,8-0,9 uten last og rwd hvis den slipper å klatre så mye.

Rekordene mine på en dag er bergen-krsand-oslo-moss (110mil) og tur/retur bergen-oslo (98mil). Har vært tur/retur bergen-sandefjord også, men da kjørte en kompis et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Platen "Tango in the night" er min favoritt når det gjelder Fleetwood Mac selv om den er ganske kommersiell. Stevie Nicks synger fantastisk. Allikevel tror jeg låten Big Love der Lindsey Buckingham har hovedrollen er den beste... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...