Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

EVO Car of the Year 2015. Kjempefine biler, men jeg skal ærlig innrømme at naturpanoramaene fra Skottland er det jeg festet meg mest ved. Naturen minner mye om Norge... en slags merkelig kombinasjon av høyfjellet, nordnorge, vestlandet og litt østlandet (innlandet). Vakkert... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! Jeg trenger hjelp! Hva i all verden skal man finne på i julegave til sin kjære mor? Vet at det ønskes gavekort på bohus elns, men syns det blir en kjedelig julegave.. Noen gode tips til gave som gir litt mer glede og inntrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! Jeg trenger hjelp! Hva i all verden skal man finne på i julegave til sin kjære mor? Vet at det ønskes gavekort på bohus elns, men syns det blir en kjedelig julegave.. Noen gode tips til gave som gir litt mer glede og inntrykk?

Er ferdig med alle julegaver her.... Vet det ikke hjelper, men det er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort flott bilde av deg selv, helst i A3-format. :)

Hmm.. Har faktisk en kompis som er fotograf. Kanskje jeg skulle prøvd å få med meg søstern på det og ordna en fellesgave muligens.. :-k

 

Er ferdig med alle julegaver her.... Vet det ikke hjelper, men det er sant. 

Heldige jævel :-# Begynte først i går jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var CV! 1515 igang etter en teknisk gjennomgang og sjekk av delefiltre og erstatning av noen defekte komponenter, mest sannsynlig drept av høy strøm en gang i tiden :) Viste seg også at alle fire basser var brent, så her måtte man åpne den store skuffen og fiske opp 4x15" og sette inn! :mrgreen: Du verden så dette trøkker..  :oops:

 

Så nå blir det å skifte talespolene i disse elementene og selge unna, så går vel dette høyttalerkjøpet i null  :mrgreen:

 

Jepp kjører WinXP 32-bit på media-pcen  ](*,)

 

12347692_10156349683755341_3518863240508

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får samle sammen noen forsterkere og få spilt på alle samtidig, er redd at mye av det, fysisk sett blir en fiasko i sofaen, da med tanke på "utslokking"/utligning av lydbølgene grunnet en evt. tidsforskjell.  Er det bass man er ute etter, så får man nesten legge seg flat bak stereobenken, godsakene har en tendens til å kose seg bak der :) Ideelt sett, så skulle alle stått på samme sted hvor 1515 står, først når de kommer ut dit at det banker i brystet når man spiller Eeagles med albumet Hell Freezes Over og låta Hotel California(anbefales).

 

Det hele begynte med at jeg fikk tak i et par DC12 som var defekte for en pen sum ifjor høst var det vel. Planen var å reparere de, og ha dem. Så fikk jeg et par defekte DC12 til. Så fant jeg et par DC15 som måtte repareres, så et DC15 par til som måtte repareres, så et par DC10 som måtte repareres... Så etter å ha fått alt opp å gå.. Fikk jeg litt fikse-abstinenster.. Så kom jeg over disse ihjelspilte 1515 som sårt trengte en kjærlig hånd for å skinne igjen. Så etter å ha åpnet dem opp, skiftet defekte deler, støvsugd opp muselort, hundemat(?) og annet rask, noen nye elementer så spiller de som bare det, det er det som er drivkraften. Nå er det bare å vente på at lukten av gammel sneip(sigarettrøk) går over etter noen uker  :stupid:

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje (for noen) litt vanskelig å se, men dette er en samling Cerwin Vega PA høyttalere som en venn hadde investert i på midten/slutten av 80-tallet. Vi var en liten gjeng stereofrikere som i en periode brukte fritiden på å spille på utesteder i Oslo (som f.eks Frederikke på Blindern). Det ble mye stereo i en periode og jeg har stadig et par Sonus Faber høyttalere fra den tiden... :)

 

gallery_38233_76_115042.jpg

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... alle høyttalerne ble i en periode lagret i en kjellerbod i blokken. Det var like morsomt hver gang (not) vi skulle hente/lagre høyttalerne. Etterhvert fikk han leid et mer praktisk lokale. Høyttalerne spilte fantastisk og mange kom på spillestedene kun for å høre på anlegget. Det ble brukt ulike forsterkere (bl.a Mark Levinson) som ofte ble lånt ut fra Oslo Hifi Center og andre steder. Få om noen hadde en tilsvarende samling PA høyttalere fra CV på den tiden i Norge. Selvfølgelig besøkte vi også CV utenfor LA i Simi Valley i California. Det var også rimelig kult... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...