Gå til innhold

E38 740i ombygging til E85


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om man har gasser motor så må man nok det, men de nye typene for E85 konvertering gjør at man ikke trenger å bruker mer drivstoff, og dette justerer seg selv med den konverteringa montert ;) har lest på et annet forum om en som hadde E36 325 som kun økte forbruket fra 0,9 til 1,0 i bykjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville satset på E85 uten å bytte ut alle slanger, ender med at slangene blir sprøe/harde slik at de sprekker.

Dette går jo selvsagt over tid, men jeg veit at dette har vært et problem for dem som har kjørt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte jeg skulle bygge om M60 motoren min til E85 nå snart, så om du også skulle gjøre det så kan jeg muligens være behjelpelig ;)

Men, trenger jeg å kjøre på ren E85 da? Går vel ann å prøve å fylle 15 liter ell noe når jeg har 70 liter på tanken til å starte med?

Har lest at man må bytte ut alt av slanger og ikke minst tanken ved å gjøre dette..?

det går ann, men om du skal kjøre f.eks 60% E85 trenger du bare å skru på den bryteren,

må ikke bytte slanger, men kan være en fordel så lenge bensina har lagt igjen masse dritt der.

E85 er faktisk mindre farlig mot slanger og plastikk tanken du har på bilen din enn det bensin er :)

E38 har jo metall tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har lurt mye på dette selv jeg. bilen er tørst.. men på en annen side så kjører jeg den så lite at jeg trur jeg driter i det. deg jeg ikke liker med gass er at bilen blir så ombygd. uoriginal tank, stygt påfyllingshull, flere rør som sikker er kjørt rett i karosseriet med skruer under (rust bombe) , ekstra måler som sikkert blir skrudd RETT i dashbordet. off, nei...

villet heller prøvd e85 as. men hvor mange plasser selger de det???? rørene under bilen er jo stål de også, så blir jo ikke så mange slanger å bytt ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt mye på dette selv jeg. bilen er tørst.. men på en annen side så kjører jeg den så lite at jeg trur jeg driter i det. deg jeg ikke liker med gass er at bilen blir så ombygd. uoriginal tank, stygt påfyllingshull, flere rør som sikker er kjørt rett i karosseriet med skruer under (rust bombe) , ekstra måler som sikkert blir skrudd RETT i dashbordet. off, nei...

villet heller prøvd e85 as. men hvor mange plasser selger de det???? rørene under bilen er jo stål de også, så blir jo ikke så mange slanger å bytt ut :D

burde hvertfall flushe bensinsystemet for dritt når man skal begynne å kjøre med E85, problemet med bensin er at den etterlater mye dritt i slanger og rør, noe som E85 løser opp, mange som sier E85 "spiser" opp plastikk og gummislanger, men det er nok ikke sant, fakta er at bensin er mer skadelig enn E85 mot plastikk og gummi.

https://www.statoil.no/FrontServlet?s=s ... Menu=0_0_2

en liste over hvor det selges E85

http://www.fuelcat.de/tankstellenin-eur ... wegen.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...