Gå til innhold

E38 740i ombygging til E85


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

@baremats91 du åssen er bensinpumpen din etter at du har konvertert bilen din? jeg har googlet endel om det og mange har har hatt problemer med deg pga skitt og møkk som ligger igjen i slangene og den gjør at pumpen kan ryke hva har du si om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke fått konvertert min helt enda, men når jeg skal konvertere skal jeg ut med pumpa og rengjøre den, eneste problemet bensinpumpene får er at de korriderer på innsiden, men det gjelder ikke BMW sine, ellers får man jo kjøpt bensinpumper hos f.eks kollevold som passer nedi tanken som tåler E85 om man vil være 150% sikker på at det ikke skjer noe. og på gamle biler så anbefales det å bytte ut alle slanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye rundt dette med E85 nå i det siste.. Har hørt flere som har sagt at E85 er faktisk MINDRE farlig mot gummi og plast enn hva bensinen er.. Leste dette tilogmed i en artikkel der noen hadde vist forsket på dette.. ( Skal se om jeg finner den igjen )

Jeg blir bare mer og mer forvirra når det kommer til det, men alt jeg vet er at E38 har metall-tank og ellers er det bare små tupper med gummi slanger i små skjøter enkelte steder..

OM jeg skal bygge om bilen min, må jeg bytte ut disse slangene, bensinpumpa og sette inn nye dyser..? Er det noen som gjør dette i Oslo-området?

Har sendt inn mail til firmaet jeg ble linket til på forrige side og skal prøve å ringe dem imårra.. Leste nettopp på en blogg til en fyr at dem hadde konvertert bilen hans, og at Care Center i Oslo hadde montert dette for han..

Jeg kjører på 25-40% med E85 nå, og merker en effekt økning, gleder meg til det evnt. blir 100%! :-D

Baremats91, mener du at bensin pumpa på bilen min vil klare E85 uten problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror den skal klare det, de som har bygd om til E85 har aldri hatt problemer, hvertfall ikke på bmw. trenger ikke å gjøre noe med dysene heller. bytt ut slanger og kjør gjennom dyserens :) skal bestille meg ombyggingskitt når skattepenga kjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muztang 289 kjører rundt 25-40% mener om du kjører over 40% må man ha et kitt som man får fra fuelcat for at bilen skal gå ordentlig. så maks 40% på din skal gå greit uten å gjøre no, men må jo også bare prøve deg fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høresjointresant ut og convertere til E85, men pr dags dato har jeg ikke sett et enesten stedsom selger E85 her i området, finnes ikke noen oversikt over e85 utsalgs steder man kan finne på nett vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye rundt dette med E85 nå i det siste.. Har hørt flere som har sagt at E85 er faktisk MINDRE farlig mot gummi og plast enn hva bensinen er.. Leste dette tilogmed i en artikkel der noen hadde vist forsket på dette.. ( Skal se om jeg finner den igjen )

Jeg blir bare mer og mer forvirra når det kommer til det, men alt jeg vet er at E38 har metall-tank og ellers er det bare små tupper med gummi slanger i små skjøter enkelte steder..

OM jeg skal bygge om bilen min, må jeg bytte ut disse slangene, bensinpumpa og sette inn nye dyser..? Er det noen som gjør dette i Oslo-området?

Har sendt inn mail til firmaet jeg ble linket til på forrige side og skal prøve å ringe dem imårra.. Leste nettopp på en blogg til en fyr at dem hadde konvertert bilen hans, og at Care Center i Oslo hadde montert dette for han..

Jeg kjører på 25-40% med E85 nå, og merker en effekt økning, gleder meg til det evnt. blir 100%! :-D

Baremats91, mener du at bensin pumpa på bilen min vil klare E85 uten problemer?

Har du gjort noe med bilen for å kjøre denne blandingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror den skal klare det, de som har bygd om til E85 har aldri hatt problemer, hvertfall ikke på bmw. trenger ikke å gjøre noe med dysene heller. bytt ut slanger og kjør gjennom dyserens :) skal bestille meg ombyggingskitt når skattepenga kjem :P

Jeg snakket med han du linket meg til på side 3 idag, han sa det samme som deg.. Pumpene til BMW tåler mer enn hva andre pumper tåler, selvom de ikke er laget for dette..

MEN, han sa at en bensinpumpe kan ryke 10 km, 200, 30000, 9999999 km uansett hvilket drivstoff du kjører på.. Han mente at om du satt en bensin drevet bil med SPLITTER ny pumpe mot en samme bil men som bare er konvertert til E85, så var han sikker på at den med E85 ville holde lengst, og grunnen til dette er fordi at E85 er sprit, og det er veldig rent iforhold til hva vanlig bensin er som legger igjen dritt og møkk i hele systemet..

Jeg synes dette hørtes VELDIG logisk ut, og jeg velger det å tro på det han sier tross for at han er en selger..

Leste litt i en blogg til en random dude igår som hadde gjort dette, han gjorde dette på en Peougeot og han var MEGET fornøyd..

Prisen for bilen min, ferdig montert hos dem kommer på 7000-7500,- Denne prisen vil jeg kjøre inn på 8-10 mnd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muztang 289 kjører rundt 25-40% mener om du kjører over 40% må man ha et kitt som man får fra fuelcat for at bilen skal gå ordentlig. så maks 40% på din skal gå greit uten å gjøre no, men må jo også bare prøve deg fram ;)

Jeg har på det MESTE vært oppi 40% ja.. Men jeg kjører på 30% da motoren ikke er beregnet for dette og jeg ikke vil ødelegge 8'rn..

Jeg startet først med 10%, 20% og kjørte smått på dette for å se om motoren gikk som den skulle, noe som den gjorde.. Så idag har jeg kjørt med E85 på bilen i 2 uker uten noen som helst problem.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye rundt dette med E85 nå i det siste.. Har hørt flere som har sagt at E85 er faktisk MINDRE farlig mot gummi og plast enn hva bensinen er.. Leste dette tilogmed i en artikkel der noen hadde vist forsket på dette.. ( Skal se om jeg finner den igjen )

Jeg blir bare mer og mer forvirra når det kommer til det, men alt jeg vet er at E38 har metall-tank og ellers er det bare små tupper med gummi slanger i små skjøter enkelte steder..

OM jeg skal bygge om bilen min, må jeg bytte ut disse slangene, bensinpumpa og sette inn nye dyser..? Er det noen som gjør dette i Oslo-området?

Har sendt inn mail til firmaet jeg ble linket til på forrige side og skal prøve å ringe dem imårra.. Leste nettopp på en blogg til en fyr at dem hadde konvertert bilen hans, og at Care Center i Oslo hadde montert dette for han..

Jeg kjører på 25-40% med E85 nå, og merker en effekt økning, gleder meg til det evnt. blir 100%! :-D

Baremats91, mener du at bensin pumpa på bilen min vil klare E85 uten problemer?

Har du gjort noe med bilen for å kjøre denne blandingen?

Jeg har ikke gjort noe som helst med bilen for dette nei.. Jeg bare bare tilsatt det i bensina..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...