Gå til innhold

Frode's blue velvet E39 M5 individual. Hartge felger montert. Ny E39 touring


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

I morgen henter jeg forhåpentligvis fangere, leppe, speiler og spoiler fra lakk. Blir morro å starte monteringen.

Har dessuten fått senkesett fra schmiedmann, ble overtalt til å prøve lowtec. Blir spennende.

Venter ellers en stor pakke fra samme sted med M-tech detaljer, pedaler og diverse slitedeler. Bilen skal inn på EU nå, og selvfølgelig skulle det bli en feil på en abs-føler etter vinteren.

Har akkurat kommet inn igjen etter polering av felger i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det ligger klar M-tech foran og bak ja. Venter bare på listene til dørene nå, så kan jeg begynne å montere.

Har akkurat montert ferdig speilene etter lakkering nå.

Er meget spent på hvordan det blir selv nå. Eu i morgen, og så må jeg se an mtp montering.

Gidder ikke montere når det er mulighet for dårlig vær ennå.Vintern har ikke helt sluppet taket. :(

t2pt3zadlzogmpwenqkh.jpg

8yy1xo1vuv19oz3iq7az.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går monterte jeg speilene, og det var jeg ferdig med på 1-2-3.

Men siden speilene kommer fra høyreratta bil, så blir det feil med elektronikken til speilene. De er oppvarmede, el manøver og innfellbare.

Derfor lurer jeg på, er det noen som kan skaffe koblingsskjema til speilene til både venstre og høyreratta bil?

På speilen som sitter på sjåførsiden på bilene er det 10 ledninger, mens på andre siden er det 9 ledninger.

Ikke nok med det, men det er heller ikke samme farge på ledningene på de forskjellige bilene.

Ble derimot meget bra å se på.

Fikk mail fra Frederick på schmiedmann, om at siste bestilling er komplett og ble sendt i dag.

Så når jeg får montert senkesettet neste uke, så blir resten montert også.

Fruen kommer tilbake i natt, og jeg håper hun ikke blir rasende pga at de lakkerte delene har tatt det meste av gulvplassen på soverommet.

Utover det har jeg drevet det meste av dagen med vask, rens og skinnbehandling innvendig i bilen.

Brukte da meguiars-produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått montert noe småtteri.

Har desverre ikke fått på senken, da jeg vurderer å få byttet det i et KW-sett istedet. Får

høre på tirsdag evt hvor lang leveringstid det er hos www.senk.no

Men her kommer noen dårlige bilder iallefall.

tmo55t4q3x3ra686knic.jpg

kvxj0t6mfytc6es1fr7w.jpg

6vfv1xxkzvgcnwxt6wzu.jpg

pb5swsjvk60ywhx9qyuh.jpg

54w8x27quug5bc1djoea.jpg

q0gicghj11y2jn3gbkk5.jpg

7qrjlww78dck8ii70862.jpg

t2ih3ihjzn2gv2ru5qhm.jpg

Her kommer det også et par bilder av diverse som skal monteres.

drluhlnu23er16rysg5b.jpg

Nypolerte, og klare for å monteres. 10mm spacer foran på hver side.

w63d09i40bf8g1u7hatm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å komme seg nå ja. Driver i monteringsfasen av fronten nå, men det viser seg at det mangler noe småtteri. Så jeg må demontere først, for å se om jeg kan nytte noe av de delene som er der.

Den komplette M-tech pakken viste seg å være i det mere avanserte laget for meg som ikke direkte er utdannet karrosserimann.

Den største flausa mi var at jeg glemte å sende med slepekrok-pluggen til lakk. Så jeg må krype på knær i morgen, får å høre om jeg kan få lakkert det uten noe særlig merkost. Irriterende som EFF!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg den leppa blir litt for mye av det gode.. Har ikke klart å finne noen splittere eller lepper som jeg synes kler E39 M-Sport/M5.

Ja, jeg er enig i at den leppa er litt vel mye av det gode ja. Men siden jeg personlig kan være "litt mye av det gode" så synes jeg den reflekterer personligheten min bra. Litt "tøff i tryne" uten noen god grunn.

Fin bil du har ,men hvordan kan mann savne en MAN ?????

Savne en MAN? Det er jo den enkleste sak i verden.

-kjørekomfort, effekt på motor i forhold til størrelse, stabilitet, seng, størrelse på hytta, kvalitet, verkstedavtalen vi hadde var helt gull (mye av grunnen til at det er MAN det handler om) og generell erfaring jeg har med dette tyske Kvalitets-merket!! :lol:

Hvis du ikke vil ha leppa selv, kan jeg godt kjøpe den av deg :)

Nei, den blir iallefall ikke solgt ennå. Siden det er så få av den her til lands ikke at jeg har sett noen irl) så blir nok denne montert ja. Men jeg vil skjule hull o.l på fangeren, for jeg vil ha en mulighet til å angre.

Om den blir fjernet er det til fordel for Schnitzer-splittere.

Følger også med et "ekthets-sertifikat" på at denne leppen er nr 61 av 100. (noe jeg selv har liten tiltro til)

Den leppa må du absolutt ha på, var jo rå!:)

Jeg synes også den er rå. Faktisk den råeste leppa til M. (tar forbehold om at den kan være i råeste laget for mange. Dette er jo tross alt ingen OEM del fra BMW)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...