Gå til innhold

Rustproblemer på E46 ??


faltro
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er tiden inne for og bytte ut min E36 318 Touring 1998mod.

Mye av grunnen til at jeg bytter ut denne bilen er at det nå er kommet masse rust bobler på den. Hjulbuen og dør hjørnene er også begynt og ruste godt.

Har nå vert og sett på "ny" E46 men er blitt litt skremt over mye begynende rustbobler på disse også.

Dette opp i 2004 modeler også.

Vil ikke kjøpe "ny" bil som ruster i løpet av et par år.

Har også en E39 1997 mod, og denne er helt fin bortsett fra bakluken som er et kjent problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg stiller meg litt undrende til hvordan alle klarer å få så mye rust på BMW'ene sine. Og da spesielt E46 og E39. Min far har en 2000mod E46 som ikke akkurat blir vasket ukentlig. Jeg klarer rett og slett ikke å finne rust på den, og jeg har letet... Heller ikke min gamle 99mod E46 hadde noe rust å snakke om. Bittesmå antydninger inni panseret. Ingenting i dører, skjermer eller bakluke. Samme er egentlig tilfellet med min E39. Bittesmå antydninger til noen bobler inni tankpåfyllingen. Ellers ingenting. Dette er biler som går i vestlandsk saltslaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har alle bilene jeg nevnte gått på Bergensveier, og de er så full av salt om vinteren at det går mer spylervæske enn bensin. Min far sin bil blir da også vasket maks 2-3 ganger i løpet av en vinter. Logisk sett skulle den vært helt istykkerrustet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...