Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du på noe vis skulle få maskinen din til å gjenkjenne forbindelsen til den trådløse adapteren som en seriell port og videre fått satt den til COM1 så kan det potensielt fungere. Med mindre du er supergira på å knote med dette, vel vitende at det er relativt liten sannsynlighet for å lykkes, så vil jeg heller foreslå å investere i en kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, jeg har fått en feilkode i carlyappen som sier 121202, men visstnok er ikke dette en offisiell BMW kode, de ser mer ut som typ P 12 B008. 

Er det noen måte å mappe mellom de, eller finne rett kode i appen? Ser jeg på feil sted? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Leter etter fungerende e83 SP-Daten pakke. Trenger kun mappa som er merket med DDE626 (data). Noen som kunne sendt meg dette?

(den på BMWcoding får jeg ikke pakka opp, står noe om et problem med den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan det ha seg at jeg kommer inn med INPA på en e61 530d, men får ikke gjort noe med NCS Expert på den samme bilen? Får en FA $621 error kode og får ikke gjort mer. Det skulle kodes USpark samt kode opp en ny idrive enhet til bilen, men når man ikke kommer seg inn for å få gjort noe så er det noe irriterende. Samme laptop og utstyr har fungert på _alle_ andre biler før og etter - bare ikke denne ene bilen som har fått byttet ut org idrive til en nyinnkjøpt brukt enhet fra ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har nettopp kommet i gang med VM'en som Otis har satt opp (takk!), så er helt nybegynner og har derfor et muligens dumt spørsmål. Er det mulig å få ISTA+ online, slik at man får opp produksjonsdato osv når man skriver inn VIN-nr? Jeg antar for så vidt at dette kun kan benyttes offline, men hadde vært ekstra artig om det var mulig å få full funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 6.8.2015 at 13.52, Otis skrev:

BMW Standard Tools/INPA/NCS/DATEN/Rheingold (med en liten instruksjon på norsk)
https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFaGNabmJWN2hqd3c

VMware image Windows 7 med ISTA/NCS/INPA klar til bruk!
Oppdatert April 2017 med 4.04.12 ISTA, lagt til NCSdummy.

https://www.jottacloud.com/p/kenthors/e973492fbac54ceba7d9d037591fd3ef

Her er en fil med info om hvordan man installerer rheingold. Takk til @Knutmyr for dette! 
https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFbC1BZy1kTTNndFE/view?usp=drivesdk
Evt andre feil må du Google selv, eller spørre på forumet om.

Jeg har fjernet direkte linkene til alle filene, da jeg ville ha bedre kontroll over dette selv å gjøre det mulig å redigere info fortere, så nå ligger all info i den øverste linken min.

En kabel som vil fungere helt fint og som ikke har uekte chip i seg, slik de fra kina feks. De koster dog gjerne 100,- Man kan bruke programvaren (DIS) som følger med kabel, men det er egentlig utdatert og tungvindt å bruke kontra ISTA+/Rheingold.

Hei. Har du verifisert at det oppsettet med kabelen du linket til fungerer på E39 1998 som kun har 20-pins rund kontakt i motorrommet? Jeg har lyst til å "oppgradere" fra INPA til ISTA-D og den usb-kabelen du linker til på en nyere pc enn den jeg har idag. Har en sånn fra før, så 20-pin til 16-pin adapter er i boks. Men har ikke lyst til å være avhengig av seriell port på pc.

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis
Lastet ned den virituelle pcen i går, testet den nå..
Men jeg får ikke opnet den i vmware 7.0?  :?

Får feilmelding der det står "Failed to query source for information" når jeg opner den.. :x

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hollabaloo skrev:

Hei. Har du verifisert at det oppsettet med kabelen du linket til fungerer på E39 1998 som kun har 20-pins rund kontakt i motorrommet? Jeg har lyst til å "oppgradere" fra INPA til ISTA-D og den usb-kabelen du linker til på en nyere pc enn den jeg har idag. Har en sånn fra før, så 20-pin til 16-pin adapter er i boks. Men har ikke lyst til å være avhengig av seriell port på pc.

Mener at jeg testa dette på en e39 fra 97 med rund plugg ja. Burde ikke være forskjell uansett.

 

1 time siden, Alpejohn skrev:

@Otis
Lastet ned den virituelle pcen i går, testet den nå..
Men jeg får ikke opnet den i vmware 7.0?  :?

Får feilmelding der det står "Failed to query source for information" når jeg opner den.. :x

Aner ikke hva det er? Men ver 7.0 da? 

Jeg bruker ver 12.xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Otis skrev:

Aner ikke hva det er? Men ver 7.0 da? 

Jeg bruker ver 12.xx

Hm.. Mulig det har noe og si da..
Tror jeg har en versjon som fulgte med en eller annen kabel.. Så den er nok gammel.

Lastet ned 12.5 nå å skal teste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet med 12.5, men det støtter kun 64 bit så det funket ikke på diagnose-pcen min.
Men jeg fikk ikke det til på den stasjonære pcen min heller, fikk først feil på en ting, og så at jeg ikke hadde slått på intel Vx et eller annet i bios osv. Og da ville den ikke starte.

Kikket ikke så veldig mye mer på det der og da. Men har aldri opplevd at det har vært noe styr å legge inn nye virituelle maskiner..
Alltid funket fint. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...