Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei folkens:)

Har gått til innkjøp av en K+Dcan kabel, og fått installert BMW standard Tools, INPA og NCS Expert, fra linken til Otis. Har flyttet filene slik det står skrevet i oppskrifta og konvertert NCS Expert fra Tysk til Engelsk. Har en E91 som tilsier at jeg trenger daten filene til E89. Likevell får jeg opp melding om "Chassi Faulty" i NCS. Programmet er ikke testet mot bilen enda. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt oppskrifta i Word dokumentet to ganger, uten at jeg får det rett. Får slette alt og starte på nytt. 

Nytter ikke og følge oppskrifta. Det er tydeligvis feil en plass, men jeg klarer ikke og finne ut av det. Dette er feilmeldingen jeg får.

2016-12-11 (2).png

Endret av Eivind320x
tilleggs info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det var det eneste jeg gjorde på min installasjon og da virket det fint her.

Kan du bekrefte hvilke filer som ligger i daten mappen?
Du trenger de jeg har markert i blått for at det skal virke mot E89 chassis.
 

filer i daten mappen.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå må vi oppdatere daten filer for at NCS og INPA skal kunne snakke med din bil/flere biler.

1. Last ned daten filer for din bil. (evt alle om du skal hjelpe noen andre)

2. Åpne daten mappen og "C:\EC-APPS\INPA", de mappene du finner i "C:\EC-APPS\INPA" skal du overskrive med innholdet fra daten mappen til den bilen du vil ha inn filer fra.

            a. Gjør det samme med mappene under "C:\NCSEXPER", overskriv de mappene du finner i "C:\NCSEXPER" med innholdet fra mappen til den bilen du vil ha inn filer fra.

(finner du ikke alle mappen på noen plasser er det OK, da hopper du bare over de)

3. Når dette er gjort skal du nå kunne starte NCS-expert tool, trykk på "datei - profil laden" velg revtor, velg F1, velg F3,

da skal den bilen du la til, vises i en boks, slik som bildet "chassis valg" viser.

4. Alt skal nå være OK og klar til bruk!"

Jeg lastet ned E89.rar som er daten mappen. i den ligger E89/E89/(cfgdat,data,daten,ecu,format,kmmdata,sgdat,work) mappene. Filene du henviser til ligger i mappen.

Slik jeg leser punkt 2. Skal (cfgdat,data,daten,ecu,format,kmmdata,sgdat,work) mappene kopieres til "C:/EC-APPS/INPA" "C:/NCSEXPER" og overskrives?

Men slik jeg leser bilde ditt skal også hele E89 mappa ligge i DATEN mappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...