Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, simbru skrev:

Å lese ut data og kode inn igjen disse uten å endre noe? Gjøre dette på hele bilen, eller bare aktuell styreenhet?

Kan ikke helt skjønne at det har lurt seg inn noe heller... Styrte på i over 1 time, leste ut og kodet utallige ganger uten resultat. Sjekket også fila som Dummy lagde, og denne såg fin ut.  

Kun aktuell styreenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet du den i vanlig notepad så kan f.eks en tab/space/placeholder lure seg inn et sted den ikke skal være uten at det viser i notepad. I notepad++ kan man velge å lese filene med forskjellig koding som kan vise nettopp slike ting. Vet ikke om det er nok til å lage problemer her, men har sett dette flere ganger i jobb sammenheng mot gammelt PLC utstyr. Siden bilenes styresystem er i fra nitten pil og bue så ser jeg ikke bort i fra at det kan være likt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen i Rogaland (Sandnes/Stavanger/Jæren helst) som har anledning til å kode en demper på X5en min (E70 med dynamic/adaptive drive)? Demperen er ny og trenger å kodes til bilen. Bilen befinner seg i Sandnes, men kan fint kjøres, så jeg kan kjøre en tur for å få det gjort.

ISTA/D sier jeg må ha ISTA/P for å få det gjort, og jeg har ikke plass på mikro SSD-disken, tid eller ork til å styre med det. Kvål mente det måtte gjøres grunninnstilling, men det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎06‎.‎08‎.‎2015 at 11.53, Otis skrev:

Jeg har INPA, NCS og Rheingold med relativt nye daten filer tilgjengelig for nedlasting.

De er verifisert OK av meg, og jeg har pakke de sånn passelig fornuftig i .rar format for å spare nedlasting.

De er passord beskyttet av meg.

Det følger også med en enkel guide på norsk for hvordan man kan installere dette på sin egen PC for bruk i lag med kabel, som jeg linket til litt lenger opp.

 

Vet ikke om jeg får lov til å legge ut linker her?

Passord rar daten :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
28 minutter siden, awt skrev:

Jeg kan kanskje en vakker dag.

Bare gi beskjed om du kan en gang, kan ta turen til Karmøy også :) Skulle bare ha kodet mer styrke på angel eyes og mindre sensitiv lyssensor egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15/03/2017 at 10.49, Nitrosys skrev:

Noen i bergens området som har en fungerende pc med DIS/GT1? Trenger å få programert inn orginal verdier til gass spjeldet. 2000 523ia (m52b25tu)

Har INPA, Rheingold og DIS. Send en pm hvis du fortsatt trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...