Alpejohn

Den Store Diagnose-Tråden! (Oppdatert, 18.03.13)

3700 innlegg i dette emnet

Postet (redigert)

Er det mulig å benytte trådløs/WiFi OBDII (ala Carly sin) til INPA, eller må jeg ha kablet opplegg?

Redigert av Tekniker

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hvis du på noe vis skulle få maskinen din til å gjenkjenne forbindelsen til den trådløse adapteren som en seriell port og videre fått satt den til COM1 så kan det potensielt fungere. Med mindre du er supergira på å knote med dette, vel vitende at det er relativt liten sannsynlighet for å lykkes, så vil jeg heller foreslå å investere i en kabel.

HMW liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har fått en feilkode i carlyappen som sier 121202, men visstnok er ikke dette en offisiell BMW kode, de ser mer ut som typ P 12 B008. 

Er det noen måte å mappe mellom de, eller finne rett kode i appen? Ser jeg på feil sted? 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Leter etter fungerende e83 SP-Daten pakke. Trenger kun mappa som er merket med DDE626 (data). Noen som kunne sendt meg dette?

(den på BMWcoding får jeg ikke pakka opp, står noe om et problem med den)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hva kan det ha seg at jeg kommer inn med INPA på en e61 530d, men får ikke gjort noe med NCS Expert på den samme bilen? Får en FA $621 error kode og får ikke gjort mer. Det skulle kodes USpark samt kode opp en ny idrive enhet til bilen, men når man ikke kommer seg inn for å få gjort noe så er det noe irriterende. Samme laptop og utstyr har fungert på _alle_ andre biler før og etter - bare ikke denne ene bilen som har fått byttet ut org idrive til en nyinnkjøpt brukt enhet fra ebay.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp kommet i gang med VM'en som Otis har satt opp (takk!), så er helt nybegynner og har derfor et muligens dumt spørsmål. Er det mulig å få ISTA+ online, slik at man får opp produksjonsdato osv når man skriver inn VIN-nr? Jeg antar for så vidt at dette kun kan benyttes offline, men hadde vært ekstra artig om det var mulig å få full funksjonalitet.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hei!

jeg har en BMW E90 2006 mod. med BMW Business CD. AUX-funksjonen har falt ut. Er det noen her som kan hjelpe meg å aktivere funksjonen igjen? Jeg bor i Oslo.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, janst skrev:

Hei!

jeg har en BMW E90 2006 mod. med BMW Business CD. AUX-funksjonen har falt ut. Er det noen her som kan hjelpe meg å aktivere funksjonen igjen? Jeg bor i Oslo.

@SweetBMW?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå