Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med å få kontakt med m52tu motor og airbag modul i e46? Utstyret fungerer på alle andre bmw-er og jeg har brukt det i flere år.  Prøvd med både inpa og bmw scanner.

Dette er en 1998 modell med gammel stick i motorrom

 

Har lest at det kan være brudd på noe ledning men at dette gjaldt obd2 porter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen i Kristiansand som kan hjelpe meg å kode inn nytt batteri på en 520d, E60 produsert 10. måned 2006? Har PC med Otis' VM, men ser ikke ut til at jeg har kabel som er kompatibel. 

Kunne bestilt et Carly-adapter, men siden det Mors bil ønsker hun jo å få den på veien igjen. Det er satt inn et Biltema 95 Ah AGM-batteri.

Edit: er litt usikker på hvor feil kabel jeg har, er en kabel fra BMcables, og virker i hvert fall litt i ISTA+, men nå står batterikapasiteten til 0 Ah. 

Endret av iittala
Lagt til mer informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, iittala skrev:

Er det noen i Kristiansand som kan hjelpe meg å kode inn nytt batteri på en 520d, E60 produsert 10. måned 2006? Har PC med Otis' VM, men ser ikke ut til at jeg har kabel som er kompatibel. 

Kunne bestilt et Carly-adapter, men siden det Mors bil ønsker hun jo å få den på veien igjen. Det er satt inn et Biltema 95 Ah AGM-batteri.

Edit: er litt usikker på hvor feil kabel jeg har, er en kabel fra BMcables, og virker i hvert fall litt i ISTA+, men nå står batterikapasiteten til 0 Ah. 

Om kabel virker litt så er den ok. Det er enten eller. Mulig du kan forklare hva som virker? Eller hva som ikke virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Om kabel virker litt så er den ok. Det er enten eller. Mulig du kan forklare hva som virker? Eller hva som ikke virker?

Hmm, noe rart har i hvert fall skjedd. Gikk ut og forsøkte på nytt nå, og nå ser det ut som jeg har byttet batteri en hel masse ganger, alle på samme kilometerstand. Men jeg kan ikke se at jeg har fått kodet inn at bilen skal ha AGM-batteri. Etter hva jeg skjønner finnes det ingen kode for AGM 95 Ah, da er AGM 90 Ah det nærmeste jeg kommer. 

Se også skjermbilder fra ISTA+ i linken under. Fant ingen gallerifunksjon her?

 

Googlebilder

Endret av iittala
Bilderydding
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@iittala

Jeg vet faktisk ikke hva som er enklest, men antar ista /p. Dog så krever det bortimot 150gb med plass og da sliter jeg foreløpig med min 256gb ssd så jeg har ikke lagt inn ista /p jeg. Så jeg vet ikke nøyaktig hvordan man gjør det.

Ncs krever at man setter seg litt inn i det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Helloooo! jeg har problemer med at det bare kommer varme ned mot føttene og opp mot ruta, får liksom ikke justert kulde på de plassene. skal være en sensor. trur jeg xD
fikk opp en feilkode på dette for en stund siden, men husker jo selvfølgelig ikke hva denne delen heter....
noen som har noen ideer? kompis har en delebil på handa! så kjapt svar settes stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lastet ned VMen som otis linket til. Er det ISTA/P som ligger på denne? Det står Ista+ 4.06 nemlig. Spør fordi jeg ser flere steder at ISTA/P skal kreve langt over 100GB, men VMen er på ca 50GB. bør jeg da utvide disken i Vmware hvis ISTA plutselig utvider seg og trenger mer plass?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å installere ista/p før men fant ut at den ikke støttet odbc-kabel, ihvertfall ikke da.

Har lest litt i tråden her og har forstått det slik at man kan bruke kabel som støtter DCAN og dermed bruke ISTA+ på E-biler. Kan jeg da installere Ista/P og bruke den uten ICOM?

 

Endret av 02dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 02dag skrev:

Har prøvd å installere ista/p før men fant ut at den ikke støttet odbc-kabel, ihvertfall ikke da.

Har lest litt i tråden her og har forstått det slik at man kan bruke kabel som støtter DCAN og dermed bruke ISTA+ på E-biler. Kan jeg da installere Ista/P og bruke den uten ICOM?

 

Det er et tilleggsprogram i setup filene med ista loader. Da kjører en emulator så du kan bruke vanlig kabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har sikkert blitt omtalt før i denne tråden, men jeg klarer ikke å finne det. Jeg har en kabel som jeg har fått til å fungere før med Windows 7 32-bit.

Jeg kjører nå den VMen som Otis har linket til på en annen pc, og jeg la inn de driverne som fulgte med. dette fungerte ikke så bra, fordi hver gang jeg gikk til avanserte innstillinger under com port-innstillinger så sluttet device manager å fungere. 

Nå har jeg funnet en ny driver for denne chipen fra FTDI LTD og alt ser bra ut i Windows.  den er riktignok hektet mot COM3, og dette fikk jeg ikke endret fordi COM1 var i bruk. Det var den også etter en reboot.

Har prøvd mot bilen, men den registrerer ingenting.

Mener å huske at man måtte kjøre en OBDsetup elns, men har ikke klart å finne dette på VMen. Mistenker at noe slikt må gjøres eller at en konfig-fil må endres for at den skal gå mot COM3 og ikke mot COM1 hvor det ikke er noe akkurat nå.

 

 

EDIT: Klarte å finne ut hvordan man fjernet COM-porter som var i bruk, med en metode jeg fant på Internett. Rebootet etterpå og deretter forandret jeg COM-port til COM1 uten problemer.

Fortsatt var det ingen tegn til kontakt, men husket nå noe jeg gjorde på den gamle PCen. Satt Baud rate til 4800 og da endelig smalt INPA opp.

Testet ISTA+ men den var ikke helt intuitiv, men det er nå en annen sak. Det som er det fine er å ha en pc som fungerer med Inpa og ncsexpert igjen. Hadde vært flott med ISTA/P også så hvis noen kan si meg hvor inst-filene ligger og en instruksjon på hvordan man gjør det så vil jeg gjøre et forsøk med den nåværende VMen.

Endret av 02dag
Oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...