Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jeg trenger hjelp til et par ting...

Jeg får ikke til å programmere med DIS. Diagnosen går fint, samt autodetect av biltype. Så det er jo litt rart...?

Jeg får heller ikke progman (SSS) til å virker i det hele tatt. INPA virker jo, og jeg har satt opp EDIABAS til samme IP som INPA og i oppsettet på SSS, men altså ingen kommunikasjon med bilen. Har også prøvd å starte IFHserv, som hører til DIS, men da får jeg beskjed om at kommunikasjonen med bilen er korrupt. Ellers får jeg bare beskjed om at "initialzation was unsuccessful".

What to do?

Et siste spørsmål er; Kan man kode om feks e46 med miles på clusteret til km ved hjelpe av feks SSS? Evt et annet program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikke kunne programmere din bil med DIS, dette er for eldre biler, der dette var del av DIS (før SSS kom).

Og ja, jeg mener man kan endre fra miles til km gjennom SSS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til et par ting...

Jeg får ikke til å programmere med DIS. Diagnosen går fint, samt autodetect av biltype. Så det er jo litt rart...?

Jeg får heller ikke progman (SSS) til å virker i det hele tatt. INPA virker jo, og jeg har satt opp EDIABAS til samme IP som INPA og i oppsettet på SSS, men altså ingen kommunikasjon med bilen. Har også prøvd å starte IFHserv, som hører til DIS, men da får jeg beskjed om at kommunikasjonen med bilen er korrupt. Ellers får jeg bare beskjed om at "initialzation was unsuccessful".

What to do?

Et siste spørsmål er; Kan man kode om feks e46 med miles på clusteret til km ved hjelpe av feks SSS? Evt et annet program?

For å kople på SSS progman :

1. Kjør INPA og quit av program. Du ser EDIABAS som er fortsatt kjøring i bakgrunn. Jeg regner med at din interface på EDIABAS.INI er STB:OBD

2. Kjør IFHserve32.exe. Jeg husker ikke navn

3. Start opp VMWare og kjør SSS progman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikke kunne programmere din bil med DIS, dette er for eldre biler, der dette var del av DIS (før SSS kom).

Og ja, jeg mener man kan endre fra miles til km gjennom SSS.

Du kan kode med DIS versjon 44. Etter det er SSS Progman til V.32. Nå er det ISTA p/D ISIS V.41. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til et par ting...

Jeg får ikke til å programmere med DIS. Diagnosen går fint, samt autodetect av biltype. Så det er jo litt rart...?

Jeg får heller ikke progman (SSS) til å virker i det hele tatt. INPA virker jo, og jeg har satt opp EDIABAS til samme IP som INPA og i oppsettet på SSS, men altså ingen kommunikasjon med bilen. Har også prøvd å starte IFHserv, som hører til DIS, men da får jeg beskjed om at kommunikasjonen med bilen er korrupt. Ellers får jeg bare beskjed om at "initialzation was unsuccessful".

What to do?

Et siste spørsmål er; Kan man kode om feks e46 med miles på clusteret til km ved hjelpe av feks SSS? Evt et annet program?

For å kople på SSS progman :

1. Kjør INPA og quit av program. Du ser EDIABAS som er fortsatt kjøring i bakgrunn. Jeg regner med at din interface på EDIABAS.INI er STB:OBD

2. Kjør IFHserve32.exe. Jeg husker ikke navn

3. Start opp VMWare og kjør SSS progman.

Sjå der du!

Der var feilen min. Jeg startet aldri opp IFHserve.exe mens EDIABAS gikk. Derfor fikk jeg feil.

Skal teste dette i morgen den dag!

Takk å takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går an, men jeg har glemt hva det heter der man skal trykke.

Du skal gå inn på den knappen der hvor du får opp en oversikt slik som på WDS for så å velge servicefunctions, der ser du SI based reset eller.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går an, men jeg har glemt hva det heter der man skal trykke.

Du skal gå inn på den knappen der hvor du får opp en oversikt slik som på WDS for så å velge servicefunctions, der ser du SI based reset eller.no

Hm, får søke google etter svar når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd selv , men vil anta at det gjøres her .

CBSreset.png

Ett annet nyttig hjelpemiddel er denne siden med WDS BMW Wiring Diagram , http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm

Her står det samme som i DIS , slik at en kan " lese seg opp " ( les på jobb )

og ta utskrift av funksjoner og forklaringer på nettet før en starter i bilen med DIS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til et par ting...

Jeg får ikke til å programmere med DIS. Diagnosen går fint, samt autodetect av biltype. Så det er jo litt rart...?

Jeg får heller ikke progman (SSS) til å virker i det hele tatt. INPA virker jo, og jeg har satt opp EDIABAS til samme IP som INPA og i oppsettet på SSS, men altså ingen kommunikasjon med bilen. Har også prøvd å starte IFHserv, som hører til DIS, men da får jeg beskjed om at kommunikasjonen med bilen er korrupt. Ellers får jeg bare beskjed om at "initialzation was unsuccessful".

What to do?

Et siste spørsmål er; Kan man kode om feks e46 med miles på clusteret til km ved hjelpe av feks SSS? Evt et annet program?

For å kople på SSS progman :

1. Kjør INPA og quit av program. Du ser EDIABAS som er fortsatt kjøring i bakgrunn. Jeg regner med at din interface på EDIABAS.INI er STB:OBD

2. Kjør IFHserve32.exe. Jeg husker ikke navn

3. Start opp VMWare og kjør SSS progman.

Sjå der du!

Der var feilen min. Jeg startet aldri opp IFHserve.exe mens EDIABAS gikk. Derfor fikk jeg feil.

Skal teste dette i morgen den dag!

Takk å takk.

Fikk du til Progman ?

Jeg sliter også med samme problemet ,

er ikke hjemme så jeg får ikke testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd selv , men vil anta at det gjøres her .

CBSreset.png

Ett annet nyttig hjelpemiddel er denne siden med WDS BMW Wiring Diagram , http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm

Her står det samme som i DIS , slik at en kan " lese seg opp " ( les på jobb )

og ta utskrift av funksjoner og forklaringer på nettet før en starter i bilen med DIS :)

Aha!

Men hvilken av dem er olje service, og hvilken er bremseveske og kjøleveske? (Eller bare bremseveske)?

Hos meg står det nå Oil service, med et gult felt, samt klokke symbolet.

Betyr ikke det at bremsevesken også skal byttes? (Den skal bytter på verksted da, så det gjør ikke noe), men greit å vite at jeg nullstiller olje service og ikke noe annet :)

EDIT:

Leste litt nå, og fant dette:

¨ Check Tester data

CBS reset selection 1

Reset engine oil

Reset spark plugs or diesel particle filter or diesel additive

Reset front brakes

Reset rear brakes

Coolant

CBS reset selection 2

Reset brake fluid

Reset microfilter

Correction statutory vehicle inspection

Correction statutory exhaust-gas test

Vehicle check

End¨

Kan man slette en og en på selection 1 for eksempel? Eller må man slette hele kategori 1?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...