Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Men hvis jeg kjøper en hdd på Ebay og setter den ned i en sånn:

images?q=tbn:ANd9GcTrOgpZirgSOt2C9_1baKOYdhfWb6fpQyPVagFO3Lxulw8bylOf

Så kan den settes inn i min R52.

Da kan jeg velge om jeg vil boote fra org HDD, eller fra den nye.

Når den booter fra den nye, vil den "tro" at den er en T30.

Eller er jeg på viddene nå?

Nei, jeg tror du får ikke til å kjøre, derfor står det i EBAY KUN IBM T30.

http://www.vidaobd2.com/BMW/BMW-GT1-DIS ... zAodFXHrvQ

"Three versions hard disk for this product:

1.Hard disk fit IBM T30, T42, T60

2.Hard disk fit DELL D610,D620,D630

3.Hard disk fit all laptops"

Så det må kunne gå an å omgå dette.

Det er bedre at du spør om hardisk passer på din IBM før du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må man sjekke hva som passer før man kjøper.

Det som er problemet i dag, er at interface'n jeg bruker på 20 pins kontakten i motorrommet må ha en pc med seriell (rs232) kontakt. Ibus-ledningen jeg har, krever også dette. Men det ser da vitterlig ut til at dette GT1 kit'et bruker USB.

Om jeg har en egen hdd, med all sw innlagt, og booter fra denne, må da vel det fungere likt som om du har en "virtual machine" på en annen pc.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må man sjekke hva som passer før man kjøper.

Det som er problemet i dag, er at interface'n jeg bruker på 20 pins kontakten i motorrommet må ha en pc med seriell (rs232) kontakt. Ibus-ledningen jeg har, krever også dette. Men det ser da vitterlig ut til at dette GT1 kit'et bruker USB.

Om jeg har en egen hdd, med all sw innlagt, og booter fra denne, må da vel det fungere likt som om du har en "virtual machine" på en annen pc.

Eller?

ja. Jeg tror de bruker en overgang mellom USB og COM.

Dette er du installerer selv. Det tar mye tid. Du må kunne litt UNIX språk for å installere DIS.

1. windows XP

2. VMWare (virtual machine)

3. opprett virtual machine med SSS elllers DIS spesifikasjon egenskaper

4. install modifisert hardware HWVER.DLL

5. install base disk DIS eller SSS

6. Install INPA

7. redigere EIDIABAS.ini for å kommunisere med DIS og SSS. du må ha andre file itilleg som diahead og irhserver32.exe. Hvis du har den yellow head, så trenger du ikke diaghead program.

8. firer opp laptop og koder, programmerer, diagnoser og oppdaterer software DME (som på min bil :D )

Det er veldig lenge siden sist. Jeg husker ikke mye igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må man sjekke hva som passer før man kjøper.

Det som er problemet i dag, er at interface'n jeg bruker på 20 pins kontakten i motorrommet må ha en pc med seriell (rs232) kontakt. Ibus-ledningen jeg har, krever også dette. Men det ser da vitterlig ut til at dette GT1 kit'et bruker USB.

Om jeg har en egen hdd, med all sw innlagt, og booter fra denne, må da vel det fungere likt som om du har en "virtual machine" på en annen pc.

Eller?

ja. Jeg tror de bruker en overgang mellom USB og COM.

Dette er du installerer selv. Det tar mye tid. Du må kunne litt UNIX språk for å installere DIS.

1. windows XP

2. VMWare (virtual machine)

3. opprett virtual machine med SSS elllers DIS spesifikasjon egenskaper

4. install modifisert hardware HWVER.DLL

5. install base disk DIS eller SSS

6. Install INPA

7. redigere EIDIABAS.ini for å kommunisere med DIS og SSS. du må ha andre file itilleg som diahead og irhserver32.exe. Hvis du har den yellow head, så trenger du ikke diaghead program.

8. firer opp laptop og koder, programmerer, diagnoser og oppdaterer software DME (som på min bil :D )

Det er veldig lenge siden sist. Jeg husker ikke mye igjen.

Og der var det jeg ramlet av lasset. :wink:

Det var for å slippe det derre styret der som jeg slettes ikke føler meg stø på i det hele tatt, jeg syntes det så ut som en grei løsning å kjøpe en harddisk med alt innlagt. For så å montere denne inn i ledig hull på min eksisterende pc.

Jeg vurderer å gå tilbake til å forske videre på denne istedet.

viewtopic.php?f=1&t=142410 :lol:

Har ikke helt gitt opp denne ideen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fått dette til å funke med Navcoder, da.

I følge reklamen, skal det vitterlig kunne gjøres med dette.

Finnes det noen der ute som har klart å aktivere/deaktivere DRL på en preface E39 ved hjelp av Navcoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fått dette til å funke med Navcoder, da.

I følge reklamen, skal det vitterlig kunne gjøres med dette.

Finnes det noen der ute som har klart å aktivere/deaktivere DRL på en preface E39 ved hjelp av Navcoder?

Send en epost til utvikler av programmet, det kan være en feil, som gjør at dette ikke funker. Han setter stor pris på tilbakemelding så han får utbedret eventuelle feil og mangler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fått dette til å funke med Navcoder, da.

I følge reklamen, skal det vitterlig kunne gjøres med dette.

Finnes det noen der ute som har klart å aktivere/deaktivere DRL på en preface E39 ved hjelp av Navcoder?

Send en epost til utvikler av programmet, det kan være en feil, som gjør at dette ikke funker. Han setter stor pris på tilbakemelding så han får utbedret eventuelle feil og mangler. :)

Det er allerede gjort. Men det hadde vært greit å vite om noen faktisk har lykkes i å kode om med Navcoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fått dette til å funke med Navcoder, da.

I følge reklamen, skal det vitterlig kunne gjøres med dette.

Finnes det noen der ute som har klart å aktivere/deaktivere DRL på en preface E39 ved hjelp av Navcoder?

Send en epost til utvikler av programmet, det kan være en feil, som gjør at dette ikke funker. Han setter stor pris på tilbakemelding så han får utbedret eventuelle feil og mangler. :)

Det er allerede gjort. Men det hadde vært greit å vite om noen faktisk har lykkes i å kode om med Navcoder.

Jeg har kodet voice recognition på min e39.. Funker som bare det!

Og et par andre småting. Men som sagt ikke fått til lysa på gamlingen sin. Har automatisk kjørelys på min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke til å gjøre noe med lysene på verken min eller en kompis sin pre e39.

Men jeg fikk dog aktivert ETA på navien, da den ikke virket. MEn nå står den til IKKE aktivert i navien, men virker. Før var det motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fått dette til å funke med Navcoder, da.

I følge reklamen, skal det vitterlig kunne gjøres med dette.

Finnes det noen der ute som har klart å aktivere/deaktivere DRL på en preface E39 ved hjelp av Navcoder?

Send en epost til utvikler av programmet, det kan være en feil, som gjør at dette ikke funker. Han setter stor pris på tilbakemelding så han får utbedret eventuelle feil og mangler. :)

Da har jeg fått svar fra utvikleren av programmet

1 av 18 Eldre ›

NavCoder Registration Key

Svar

Jochen Siegenthaler til meg

vis detaljer 1. juni (For 1 dag siden)

Dear Paal Joergen Loevik,

Thank you for registering NavCoder

Your registration key is:

33113360333333513311************

Regards,

Jochen Siegenthaler

Svar

Videresend

Svar

Pål Jørgen Løvik til Jochen

vis detaljer 20:11 (For 2 timer siden)

- Vis sitert tekst -

Hello. I just tried out your program last evening.

But the main reason i bought the program for was the ability to code the DRL function.

And this is the only thing that dont work for me.

I can enable/disable the various lightbulb-warnings, but when i try to enable the DRL i get a message that says that the coding was successful, but nothing is changed.

My car is a E39 525TdsA 1997

Am i doing something wrong, or is the Navcoder unable to change the DRL settings?

Best regards

Pål-J. Løvik

Norway

Svar

Videresend

Svar

Jochen Siegenthaler til meg

vis detaljer 22:23 (for 15 minutter siden)

NavCoder v2.9.x supports all LCMs

Please use Tools - Options - use beta and then install the beta version

It will solve the problem

Jochen

- Vis sitert tekst -

Svar

Videresend

Meldingen din er sendt. Inviter Jochen Siegenthaler til å bruke Gmail

Svar

Pål Jørgen Løvik til Jochen

vis detaljer 22:37 (for 1 minutt siden)

I will try that. Thank you very much. ;-)

- Vis sitert tekst -

Så da er det ut og prøve på nytt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det hjalp nevneverdig. Nå får jeg opp at jeg har gitt en ugyldig kommando, uansett hva jeg gjør.

Så den "oppgraderingen" var nok ikke helt den riktige løsningen.

Men har sendt ny mail til Jochen, med feilmeldingene jeg fikk opp.

Så da er det vel bare å vente på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan sjekke om dere har LCM3. Det er LCM2 til og med produksjonsdato 09-98. Hvis dere har LCM2, så er det ingen kjørelys funksjon. Det står en merkelapp bak på LCM modul om det er LCMII eller LCMIII.

Derfor fikk dere feil på NAVCODER #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til et par ting...

Jeg får ikke til å programmere med DIS. Diagnosen går fint, samt autodetect av biltype. Så det er jo litt rart...?

Jeg får heller ikke progman (SSS) til å virker i det hele tatt. INPA virker jo, og jeg har satt opp EDIABAS til samme IP som INPA og i oppsettet på SSS, men altså ingen kommunikasjon med bilen. Har også prøvd å starte IFHserv, som hører til DIS, men da får jeg beskjed om at kommunikasjonen med bilen er korrupt. Ellers får jeg bare beskjed om at "initialzation was unsuccessful".

What to do?

Et siste spørsmål er; Kan man kode om feks e46 med miles på clusteret til km ved hjelpe av feks SSS? Evt et annet program?

For å kople på SSS progman :

1. Kjør INPA og quit av program. Du ser EDIABAS som er fortsatt kjøring i bakgrunn. Jeg regner med at din interface på EDIABAS.INI er STB:OBD

2. Kjør IFHserve32.exe. Jeg husker ikke navn

3. Start opp VMWare og kjør SSS progman.

Hallo

Jeg prøvde jo dette som du forklarte, men fikk det ikke til. Fikk opp en annen feilmelding nå, og den var slik:

Communication between the diagnostic head and car is corrupted.

Mener det var en slik tekst, kanskje ikke helt lik, men det var ihvertfall corrupted communication.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp til et par ting...

Jeg får ikke til å programmere med DIS. Diagnosen går fint, samt autodetect av biltype. Så det er jo litt rart...?

Jeg får heller ikke progman (SSS) til å virker i det hele tatt. INPA virker jo, og jeg har satt opp EDIABAS til samme IP som INPA og i oppsettet på SSS, men altså ingen kommunikasjon med bilen. Har også prøvd å starte IFHserv, som hører til DIS, men da får jeg beskjed om at kommunikasjonen med bilen er korrupt. Ellers får jeg bare beskjed om at "initialzation was unsuccessful".

What to do?

Et siste spørsmål er; Kan man kode om feks e46 med miles på clusteret til km ved hjelpe av feks SSS? Evt et annet program?

For å kople på SSS progman :

1. Kjør INPA og quit av program. Du ser EDIABAS som er fortsatt kjøring i bakgrunn. Jeg regner med at din interface på EDIABAS.INI er STB:OBD

2. Kjør IFHserve32.exe. Jeg husker ikke navn

3. Start opp VMWare og kjør SSS progman.

Hallo

Jeg prøvde jo dette som du forklarte, men fikk det ikke til. Fikk opp en annen feilmelding nå, og den var slik:

Communication between the diagnostic head and car is corrupted.

Mener det var en slik tekst, kanskje ikke helt lik, men det var ihvertfall corrupted communication.

Noen forslag?

Har du skrudd av brannmuren på maskina? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...