Gå til innhold

BMW E90 fjerning av DPF og montering av dobbel eksos:)


 Share

Anbefalte innlegg

da har jeg gleden av å fortelle at bilen er nå drømm å kjøre etter remapping samt fjærning av DPF og lyddemper bak.

her er noen bilder jeg tok mens arbeidet ble foretatt av svendsen eksos i oslo:O)

diespartikkelfilteret

b1obd733mx7c7xm5rza9.jpg

xbfhy0bdi07zeuowq9uf.jpg

Arbeideren som monterte dpf:)

k965ixi9dap76wqwexlv.jpg

Endelig etter masse timers job er den nå av:)

d23qo53vjbl1vtwmf066.jpg

l84wg9f6miouwdn66msb.jpg

Nytt rør er satt på:)

z9i7e153gaawrbromrsy.jpg

Litt justering måtte ty til.

mc8lp1vepqfm23iaegdf.jpg

nå sitter det nye røret på.

46ehjj70sszkirbiri3q.jpg

0zneatsa7ctzp1qpz65w.jpg

så var det over til endestussen:) fjærnet da hele lyddemper kasetten. og la ut et strakt rør istedet:)

cfy37pz95z79m41hqx0a.jpg

cfy37pz95z79m41hqx0a.jpg

nye røret ferdig bøyd!

mb6y0wu5y9f39l6f6drb.jpg

sveising pågår:)

q3e6xl5bb6boiv7ebyjj.jpg

små justeringer i forhold til høyde på eksosen:)

zdc9r2g2283kcgzfixti.jpg

sluttresultatet:)

yksp3w2v68wejs8373if.jpg

til slutt bilen lager en hærlig lyd! og for et drag!!!!

anbefaler Svendsen eksos i Oslo på det sterkeste!! super servie fra alle kanter samt meget rimelige priser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble en meget stor forskjell!! den er jo remapped i tilleg da derav draget:) nå drar den meget godt over hele registeret, og lyden! den kan ikke beskrives den må oppleves;)

turboen kan man høre mye bedre, samt at det er blitt enn grelle lyd etter fjærning av lyddemperen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hartge eksos som ligner på den løsningen din med at lydpotten blir fjernet, men kan ikke huske så stor forskjell i lyd. Men min er ikke mappet da.

Fjerner du partikkelfilteret, så blir det nesten som om du har rakt rør... det er der forskjellen ligger... ;)

Og mener at Ecotune i england sa dem tok ut rundt 240hk av 163hk 320d når den fjernet partikkelfilteret. En kompis har skrevet noe mailer med dem.....

Så det er litt av en restriktor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det er ikke noe problem å fjærne dpf, katalysator står der fremdels:), og ja det er stor merkbar forskjell i lyd! men skal se hva jeg greier å få av lyd! skal stikke å filme litt nå:)

Gjør du det helt riktig skal du vel i utgangspungtet betale noen hundrelapper ekstra i årsavgift. hehehe..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hartge eksos som ligner på den løsningen din med at lydpotten blir fjernet, men kan ikke huske så stor forskjell i lyd. Men min er ikke mappet da.

Fjerner du partikkelfilteret, så blir det nesten som om du har rakt rør... det er der forskjellen ligger... ;)

Og mener at Ecotune i england sa dem tok ut rundt 240hk av 163hk 320d når den fjernet partikkelfilteret. En kompis har skrevet noe mailer med dem.....

Så det er litt av en restriktor. ;)

er dem jeg kjøpte settet av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...