Gå til innhold

3" eksosmanifold til m60b40 noen som vet?


CaS_E34
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis man har for store rør, så går bilen dårligere har jeg hørt, pga ikke nok motstand i røret til å skyve eksosen ut, så det blir liggenede inni der i en slags "vaccum-felle", så jeg tror org rør omtrent er de beste... ihvertfall dim. på rørene, litt mindre skarpe kanter/skjøter vil nok alltids hjelpe men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en tråd av Tino som driver http://www.e30.de og http://www.300mm.de. Det er sikkert henvisninger til dette ombygget på e30.de, men da må en kunne lese tysk.

Han bygde først en M60B30 inn i en E30. Og manifoilene ble laget med mye større rør. Han sa at på lave turtall gikk motoren omtrent som en 2.5 liter med lite bunndrag. Oppover turtallet gikk den som en M3 3 liter. Den ble en turtallsmotor.

Kanskje 4 literen ikke mister så mye bunndrag, men det kan se ut som at en må foreta et valg mellom å miste bunndrag på lave turtall og få ekstra hk oppover i turtallet ved bruk at grenrør.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det ganske stor effektforskjell på B30 og B40, B30 har ca 225hk, noe som tilsvarer en 2,5l om man tenker vekt effekt forhold, og om han sa den gikk som en M3 3l ved høyere turtall så er det ganske stor forskjell for den har 286hk, så da må han ha fått ganske stor effektøkning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"gikk som", er jo ikke akkurat det samme som å kjøres i benk. ;)

Kjørte en Camaro her om dagen, og etter å ha tømt en masse gir hvor det føltes at det gikk noe voldsomt, hadde jeg fortsatt knapt bikket 100km/h når jeg kikket på speedometeret. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg skulle hatt 3" hele veien på M60B40 tenkte å starte med å skaffe det som ser ut til å være vanskligst nelig eksosmanifolden...

Noen som vet om hvor man skaffe det?

Antar at du har vært i kontakt med disse, men tipser allikevel jeg da.

search.php?keywords=eksos+m60b40&terms=all&author=&fid%5B%5D=14&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...