Gå til innhold

Hva gjorde du med din bil idag?


mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut til at den har litt grav rust også..

Brukt fint våtslipe papir før autosol, da kan det meste reddes.
Disse er dog ikke "blanke" når de er nye heller..

mulig jeg har en liggende i god stand, som sitter på gamle bakpotta mi du kan få om du ikke får den fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg blant annet fiksa trekket på bakluka mi, alle nedre fester var knekt, bortsett fra de to i midten.

Et par skiver, skruer og nye klips fra biltema så sitter den som støpt. :P Sitter bedre en den gjorde orginalt. hehe

Ingenting av dette er synlig seff.

 

post-53083-0-62636800-1437037619_thumb.j

 

post-53083-0-62874000-1437037806_thumb.j

 

 

Så har jeg bytta hovudforinger i bakstillinga, samt foringene til diffen.
Bytta også selve traversen til bakstillinga da den hadde et skeivt feste, så foringene ble bytta før jeg demoterte akslingen.
Så flytta jeg over traversen.

 

Brukte hydraulisk jekk, ters fra biltema og ei gjengestang til og dra ut foringene:

post-53083-0-42707400-1437038160_thumb.j

 

 

Brukte gamle foringa til og presse inn den nye, men måtte legge mellom noen skiver sånn at ytterkappa på foringa pressa mot hverandre:

 

post-53083-0-14047000-1437038166_thumb.j

 

 

Akslingen demontert fra bil:

 

post-53083-0-72974200-1437038170_thumb.j

 

 

Akslingen vaska med avfetting og spylt:

 

post-53083-0-47103400-1437038175_thumb.j

 

 

Her har jeg fjerna traversen, klar til og montere den nye, med nye foringer:

 

post-53083-0-20979300-1437038180_thumb.j

 

 

Jeg har alltid jekket opp bilen bak på diffen, men etter jeg så dette, tror jeg at jeg må finne andre måter og jekke den opp på..

 

post-53083-0-45837100-1437038426_thumb.j

 

Foringene til diffen hadde revna i bunn.. Jeg vil tro dette er pga jekkinga, man løfter jo halve bilen etter 3 foringer tross alt..

 

 

Ellers, har jeg bytta olje og oljefilter, klimafilter, luftfilter, filter til veivhusventilasjon, gassdempere til panseret.

Skal bytte dieselfilter og olje på diffen også.
Var på EU på tirsdag, 0 feil.  ^_^ Fikk også tatt hjulstillingskontroll.

Merket litt forskjell etter bytte av foringer, den dunker ikke like mye bak i hull osv. Og den kjennes litt fastere. :)

 

Må ta og få montert E60 viskerarmene mine snart også!


Edit:

For en tid tilbake fiksa jeg knappen til bakluka mi, da de var helt opprusta. Men nå skal det noe til for at vann kommer inn på knappen.. :P
Tjukk ballong, og en hau med tape og et rør over.. Så nå må det være tett. :P

 

post-53083-0-12873800-1437039394_thumb.j

 

post-53083-0-85636500-1437039398_thumb.j

 

Mulig jeg har posta dette tidligere, husker ikke helt..  :whut:

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta luftfilter på 1-eren. Den har nå gått 114 000 km, og skulle ha bytta dette på forrige service (altså ved det tredje oljeskiftet), som ble utført før jeg kjøpte´n. Er ikke helt overbevist om at det ble gjort, ettersom datostemplingen på filteret lyder november 2007. Nå vet jeg ihvertfall om et uavhengig verksted som ikke skal besøkes i fremtiden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg limt nedre halvdel av fuktsperra i eine bakdøra med Tec7! Nå er jeg forbanna dritt lei av lekkasje.
Har fiksa det 3-4 ganger tidligere, siste 2 gangene med ny butyl, eller dritten som de bruker orginalt. Og like forbanna

har det løsna. Men løsner det nå da heilsveiser jeg ei plate på!!!!  :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta luftfilter på 1-eren. Den har nå gått 114 000 km, og skulle ha bytta dette på forrige service (altså ved det tredje oljeskiftet), som ble utført før jeg kjøpte´n. Er ikke helt overbevist om at det ble gjort, ettersom datostemplingen på filteret lyder november 2007. Nå vet jeg ihvertfall om et uavhengig verksted som ikke skal besøkes i fremtiden.. 

 

Det er nok noen som har unnasluntra litt. Kjøpte min bil på 83500 km, og det var da tatt tredje service på den i sin levetid, og når jeg skulle ha den på oljeservice balla det seg på en del ting ekstra siden det ikke var bytta forrige service som skal gjøres vær tredje, husker ikke hva dette var, men lurer på om det ikke var luftfilter og innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...