Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

ESveen's 1984 BMW 635csi

Info 2013:

KM: 155.000
Motor: M30B34
Gearbox: Automat
Farge: Alpinweiss
Interiør: Sportstoler Anthrazitt buffalo
Felger: BBS RS 7" og 8" x 16"
Understell: Bilstein B6 og H&R 30mm

Utstyr:
209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
530 AIR CONDITIONING

Bilen slik den er pr. dags dato:

 

DSC_2340_zps606827ca.jpg


Bilen slik den var 2012/2013:

liumf121qqr1om65qubh.jpg

Bilen slik den var ved henting:

aid0wbxahohlj6r5ykvp.jpg

Endret av ESveen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med ny bil ,venter på bilder .Er nåkk mer sansynli att det er abs kransen som er probleme ,har bestilt 2 sånne på gs men det virker som di er vansklie og oppdrive ,fram sitter di på hjullagret men bak er det en egen del .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stephan: Ja, virkelig flotte biler. Var innom tråden din å så litt, fint å se på andres prosjekter for å få litt inspirasjon. Bra det er få av de, da det kryr av alle andre BMW'er! Hehe.

Torbjørn, ja, har hatt unødvendige lange turer til butikken denne uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, satt for en times tid siden og siklet BBS RS felger på finn:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28563079

Kunne det blitt bra med gull sammen med hvit bil og m-striper? Skal prøve meg litt fram med en kamerat som kan photoshop.

Men for denne sesongen duger de som står på. Skal satse på å få tatt det som er av rust og det mekaniske.

Plages med en skrape/dure lyd på lave turtall ved gasspådrag. Lyden er der i alle gir, men i ett turtallsområde. Må få bilen på bukk en dag å få sett litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS med gull senter blir ikke feil nesten uansett hva du setter dem på :) Har 8 og 9x16" selv som fulgte med bilen min. Står innskrevet i vognkortet med ulik dekkdim. også faktisk. Trenger litt renovasjon da, men jeg har andre felger som kan brukes i mellomtiden.

Bare husk på å ikke kjøp 5x112 boltsirkel som de i linken din :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en veldig bra E24. Jeg kjenner godt siste eier i Stavanger. Og det er jeg som har montert anlegget :lol:

Har en del bilder av monteringen en plass hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig: Å jasså ja! Så veldig bra ut det bygget. Men ligger boksen til CD-spilleren virkelig i veien for baksetet? Så litt på det i går, og virker som det kræsjer litt. Baksetet er nå litt på halv-tolv. Ellers en fin løsning med den dekkplata i baggasjerommet.

Hvilken forrige eier? Han i Asker eller han A. Moe i Stavanger?

Send gjerne bilder av monteringen. Men du var sikkert opp med gulvteppet på begge sider når du trakk kablene? Så du noe rust eller fukt under der? Skal ut med interiøret om to uker, da tenkte jeg å sjekke litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja jeg sleit godt med den svære kolossen av en unit til skjermen. Det er i den forsterkeren og radiodelen ligger. Så skal du bytte spilleren så må du strekke opp nye signalkabler som går helt frem. Nå går de bare frem til den burken under baksetet. Ville egentlig lagt den i bagasjerommet, men en av kablene fra skjermen var ikke lang nok.

Ø. Moe er han jeg kjenner. Han er tidligere verksmester på Bavaria og driver nå for selg selv med BMWer. Moe Auto heter det. Er kun han som får lov til å skru på mine biler ;)

Da jeg hadde den inne så hadde jeg ute det meste av interiøret. Kan vel si at den var strøken da. Moe var med å totalrenoverte den i sin tid sammen med eieren som hadde den før ham igjen. Og jeg kan også bekrefte at bilen har stått sikkert i nærmere 10 år så og si urørt. Den ble restaurert og så nesten rett etterpå satt inn på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, satt for en times tid siden og siklet BBS RS felger på finn:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28563079

Kunne det blitt bra med gull sammen med hvit bil og m-striper?

M-stripene har du allerede, sånn delvis. Så vidt jeg kan se mangler kun den på fremfangeren? Ser på noen bilder at det også er en tynn sølvstripe under den sorte langs siden på bilen. Usikker på hva forskjellen er.

Kanskje dette menes som M?

Men BBS RS med gullstriper syns jeg er litt oppbrukt. Er noe alle skal ha/har.

358016074834edbc1fbfo.jpg

Hva med sort senter? Kan bli en bra kontrast sammen med svarte m-striper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne blitt bra om jeg hadde beholdt de sorte stripene. Men med M-striper tenkte jeg på rødt, blått og violette striper.

Nesten slik som denne 3,0csl'en:

Disse stripene selges fortsatt på BMW forhandleren. Derfor blir det kanskje penest med BBS RS blank/sølv.

BMW-30-CSL_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...