Gå til innhold

Problemer med PDC ryggesensor på E39


perpilot
 Share

Anbefalte innlegg

Har problemer med den ene sensoren bak på min e39. Det kommer bare et langt pip når jeg setter den i revers.

Det ble lest ut feilkoder når bilen var inne til inspection nettopp, og fikk byttet sensoren det var feil på.

Det hjalp ikke, gir fremdeles feilkode på samme sensor.

Det er ikke godt å si hvor mange timer et verksted vil bruke på videre feilsøking, så er det noe jeg kan feilsøke selv?

Hva pleier å feile bak der, når det ikke er selve sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om dem bytter sensoren og der fortsatt er feilkode, er jo kjangsen for ledningsbrukk 99% :) 1% på at det kan være boksen.. :mrgreen:

Hadde selv trøbbel med mine sensorer bak, var to som ikke funka, så bytta begge sensorene, den ene begynte og tikke, mens den andre jeg bytta var fortsatt død. Jeg plukka ut sensoren igjen, og ohmet ledninga i kontakta til sensoren, og i kontakta som går inn på boksa. Der var det brudd gitt! Dro ned hele ledningsnettet og klipte og skjøta, nå funker det knas igjen! :)

Jeg ville starta med og ohmet ledningene i kontakta til den aktuelle sensoren, og i kontakta til boksen, for å finne ut om det er brudd. :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsbrudd ja. Må av med fangeren igjen da.

Hadde du noe oversikt over ledningene, eller er det selvforklarende?

Ser det er to kontakter som går inn på PDC-boksen der bak.

Jeg hadde ikke av fangeren (mtech), trykte hånda mellom og fikk dratt ned hele ledningsnettet :) Om du begynner fra førersiden så skal det gå greit.

Jeg så på fargene på ledningene, og fant dem igjen i kontakten på boksen. :)

Den kontakten som sitter mitt på boksen mener jeg og huske var strøm og styring, de som sitter på hver side er til frem og bak. Om du har bare en "på siden" så er det bak mest sansynelig :) Men du ser det på fargen på ledingene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg fikk revet av fangeren min og sliter med ryggesensoren (av og på, typisk vakkelkontakt/brudd problem).

Jeg har tenkt til å bytte ledningsnettet til hvertfall en av sensorene (tror det er den høyre som er dårlig).

Hva skal/må gjøres? Noen spesielle ledninger f.eks? Finnes det noen "plug and play" ledninger?

BMW E46 coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Pdc boksen baki ryker den ofte??min 98model å bare piper en stund da jeg setter den i revers var inne her sjekka detta da sa han ene at dem fikk ikke kontakt med sensorane bak så han trude boksen  hadde ryki eller en dålig kontakt der han kjøpte bilen av sa var 2 sensorer bak hehe   :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...