Gå til innhold

DIY Konvertere til E85 [E39]


oleo
 Share

Anbefalte innlegg

Generelt, skal man hente i Strømstad, må pakken sendes med posten til denne adressen:

Ditt Navn

Poste Restante

Postcenter

45231 Strömstad

Lengre nord:

Poste Restante

Postcenter

67201 Årjäng

Ingenting skummelt eller mystisk med dette, men husk at åpningstidene er begrenset, at det er en hentefrist, og at pakken tas med over grensen på samme vilkår som alt mulig annet man skulle ha handlet i Sverige (beløpsgrense etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men sendte de pakken på navnet ditt der? batalte du der når du hentet pakken? fordi jeg fikk den postoppkrav tilbudet 3665kr levert til Oslo postkontor der jeg bor.

JA står i ditt navn og du betaler der. Man finner fort ut om du må betale toll hvis du sender til norge. Alt over 200kr er det 25% toll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner fort ut om du må betale toll hvis du sender til norge. Alt over 200kr er det 25% toll

Det er ikke toll, men 25% moms. Men fra EU-land så skal avsender trekke fra lokal moms når de sender til Norge, slik at det ikke skal bli så store forskjellen (bortsett fra tollklareringsgebyrene da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor handler dere disse kittene ifra ? Kunne tenkt meg en slik konvertering selv, men bor jo langt oppe i nord og kan derfor ikke hente, men han sender vel til Norge ? Virker jo som om det er like greit og handle fra sverige, da man får dysene ferdig koblet ?

Byttet du bensinfilter eller gjorde noe før du heiv E85 på bilen? Kjørt dyserens eller noe slikt senere?

Om det er bare pnp er det vel lite og lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor handler dere disse kittene ifra ? Kunne tenkt meg en slik konvertering selv, men bor jo langt oppe i nord og kan derfor ikke hente, men han sender vel til Norge ? Virker jo som om det er like greit og handle fra sverige, da man får dysene ferdig koblet ?

Byttet du bensinfilter eller gjorde noe før du heiv E85 på bilen? Kjørt dyserens eller noe slikt senere?

Om det er bare pnp er det vel lite og lure på.

Jeg byttet bare ut bensin filter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor handler dere disse kittene ifra ? Kunne tenkt meg en slik konvertering selv, men bor jo langt oppe i nord og kan derfor ikke hente, men han sender vel til Norge ? Virker jo som om det er like greit og handle fra sverige, da man får dysene ferdig koblet ?

Byttet du bensinfilter eller gjorde noe før du heiv E85 på bilen? Kjørt dyserens eller noe slikt senere?

Om det er bare pnp er det vel lite og lure på.

Jeg kjørte ca. 1,5 mnd på en 40/60 blanding (E85/95oktan). Dette for pent og pyntelig å rense systemet for bensinslagg før full konvertering. E85 virker som dyserens og jeg ville ikke at all "møkka" skulle løsne samtidig og forårsake trøbbel.

BMW sine bensinpumper tåler E85 og trengs ikke byttes ut. (På endel andre bilmerker må/anbefales det å bytte pumpe da E85 er mye "tørrere" enn bensin, noe pumpene ikke takler så bra)

Og så er det de som sier at plast slanger må byttes... noe jeg personlig ikke klarer se logikken i. E85 er sprit... og sprit spiser mye mindre på plast enn Bensin.

Eneste logiske årsak til å bytte plastslanger må være det før nevnte slagget. Men kjør en god blanding en stund så er nok det problemet renset bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne, ble relativt sugen på dette når jeg leste dette så har nå bestilt et e85 kit fra det fare utland. Dette skal skal være plug and play på alle bmw ( Bosch ev1 dyser ), og i tillegg kan arbeide utifra både + 12 og - 12 volt. Noe som gjør det enda enklere og montere for den vanlige nordmann. Samt har den viktige coldstart funksjonen, såklart.

Dette skal jeg montere på min 316i, så kommer naturligvis tilbake med tilbakemeldinger på hvor bra dette funker. :D

Dette kostet meg forøvrig ca 1600kr, så er spent på om dette er noe tess. Men tenkte det var "worth a try" : )

Nesten så jeg vurderer å kjøpe inn noen sett og selge på forumet, hvis det funker er det jo genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Oleo, åssen går det med bilen din? jeg har fått starts problemer med bilen min. bilen stod parkert ute over natta den ville ikke starte måtte få starts hjelp for å starte jeg synes det var merkelig siden jeg hadde en god blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Oleo, åssen går det med bilen din? jeg har fått starts problemer med bilen min. bilen stod parkert ute over natta den ville ikke starte måtte få starts hjelp for å starte jeg synes det var merkelig siden jeg hadde en god blanding.

Hei,

Bilen min ser ut til å stortrives med E85 donjouan.

Jeg ble litt i tvil da motorlyset plutselig dukket opp, men det viste seg å være en sprekk i en slange for veivhuslufting. Jeg reagerer heller ikke på drivstofforbruket... synes ikke det er noe merkbar økning.

Håper ikke det har skjedd noe med bilen din!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veivhusluftig hvor er det i bilen? har det noe med konvertering å gjøre?

Det er dette (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH12&mospid=47552&btnr=11_2194&hg=11&fg=15&hl=4)

Det var slange nr.7 som var problemet hos meg. Den slangen løper langs etter dysene og jeg har helt sikkert kommet til å benne litt på denne under konverteringsjobben.

Slangen er veldig sprø grunnet lang tids varme fra motorblokk.

lweab5nuqzi79gz0817c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går veldig bra :)

Faktisk så overrasket den meg i går ved at regnsensoren plutselig fant ut at den ville begynne å fungere igjen... selvreparerende er den blitt visst... hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går veldig bra :)

Faktisk så overrasket den meg i går ved at regnsensoren plutselig fant ut at den ville begynne å fungere igjen... selvreparerende er den blitt visst... hehehe

jeg har nå kjørt 3uker på e85 og har ikke merket noe ploblemer. men jeg fikk tips av de jeg kjøpte kitet av å kjøre halv tank e85 og halv tank 95 de 2 første tankene. før man begynner å fylle ren e85. pga kitet skule få justert seg osv. har du gjort det eller fylte du rent e85 med engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...