Gå til innhold

320 I E30, s50b30. ->video av oppstart


Os-Racing
 Share

Anbefalte innlegg

Legger ut ein liten tråd om min Bmw e30.

Bilen blei kjøpt i 2001, og har vært i mitt eige siden. Bilen det er snakk om er ein 87 mod 320 I facelift. Bilen er egentlig ein 88 mod., men blei fortalt av forrige eigar at den var registrert for første gang i desember 87.

Som 17 åring og eigar av denne bilen var min store drøm oppfylt. Eg har egentlig alltid likt bmw og spesielt e30. Ettersom far min hadde ein BMW 520 e12 i store delar av min oppvekst har interessen for bmw berre blitt større med åra :) I mine yngre dagar da eit familiemedlem kjøpte ein svart shadowline e30 coupe 320 I tenkte eg at ein slik bil skal eg ha!

Valget falt da på denne bilen.

2sl6n6g6jzshp696i1ks.jpg

Litt om bilen,

det er ein 4 dørs sedan som har nesten 300 000 km på telleren. Den var impotert fra tyskland i 96 og har vært i daglig i bruk fram til i dag. Ettersom den begynner å dra på åra blir den mindre brukt no framover. Eg er spesielt imponert over kvaliteten bmw hadde på bilene sine på 80 tallet. Bilen har omtrent gått problemfritt bortsett fra diverse slitedeler som foringer, bremser, bensin pumpe osv. Kløtsjen har ikkje vært skifta i mitt eige, motoren har malt som ein katt.

Bilen blei levert med m sport suspension, sportchassi, sportspakke, takluke, servostyring, sentrallås, grøn tonede ruter etc. Info fra ETK.

Det bilen ikkje hadde var sports interiør, så dette ble handla inn for eit par år siden. Eg kjøpte også stor kjørecomputer, orginale måleinstument for oljetrykk, volt, olje temp fra e30 m3. Bilen har også bilstein dempere med eibach fjærer som senker den 30 mm. Stabstag fra Ireland Engineering i motorromm og K&N sport luftfilter. Har også montert understell bak fra 325 med skivebremser. Framme er det montert EBC bremseskiver med Green stuff klosser.

Ellers er bilen orginal med orginal lakk fra 88.

Skal gå gjennom pc'en og finne fleire bilder etterkvart.

Planar med bilen er følgende:

* Skifte skjermer, få på orginale blinklys.

* Sette på orginal m-tech 2 styling som eg har liggandes.

* Montere lsd sperre diff, utveksling 2,93 fra BMW 325 E, kjøpt inn.

* Motorbytte ?

* Skifte foringer i Understell

* Gå over understellet og få vekk litt overflate rust.

* + diverse vedlikehold.

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra! E30 facelift kler absolutt mørk grå metallic og shadowline :)

Personlig ville jeg nok latt være å sette på M-tech II, men det er jo din bil :)

Takk skal du ha! Eg syns at m-tech 2 er veldig fint på e30, men ser også poenget ditt. Det blir nok m-tech 2 på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser meget bra ut! Fargen er 100% riktig og denne er nokk verdt og ta vare på ser det ut til!! :P

Stå på helsing gammal kjenning ;)

Neimen godagen Ole ! Er jammen lenge sida eg hørt fra den karen! Eg skal ta vare på denne bilen ja! Den har vært med på mange turar og har fulgt meg opp gjennom heile ungdomstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Knut, kjekt å sjå gliset på nett! Dette er absolutt eit drømme eksemplar av ein e30, og eigast av ein svert pirkete og nøyen kar :) M-teck og felg gjer susen no Knut! Tenkte nokke meir på felg?

Ja, var jammen påtide! Takk for hyggelig kommentar! Korleis går da med motor-shine og montering på m3'en?

Ja, felgar er bestilt :) Tar desverre 4 veker før dei kjem. men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser meget bra ut! Fargen er 100% riktig og denne er nokk verdt og ta vare på ser det ut til!! :P

Stå på helsing gammal kjenning ;)

Neimen godagen Ole ! Er jammen lenge sida eg hørt fra den karen! Eg skal ta vare på denne bilen ja! Den har vært med på mange turar og har fulgt meg opp gjennom heile ungdomstida.

Ja begynne og bli nokon år no!! :)

Ja det er bra, eg har hatt min del E30`er men har hatt riimeleg uflaks med kjøpa men har trua på den eg har no da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser meget bra ut! Fargen er 100% riktig og denne er nokk verdt og ta vare på ser det ut til!! :P

Stå på helsing gammal kjenning ;)

Neimen godagen Ole ! Er jammen lenge sida eg hørt fra den karen! Eg skal ta vare på denne bilen ja! Den har vært med på mange turar og har fulgt meg opp gjennom heile ungdomstida.

Ja begynne og bli nokon år no!! :)

Ja det er bra, eg har hatt min del E30`er men har hatt riimeleg uflaks med kjøpa men har trua på den eg har no da :D

var det din bil som brant opp for ei tid tilbake? ja, har sett på prosjektet ditt, ser bra ut da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen godagen Ole ! Er jammen lenge sida eg hørt fra den karen! Eg skal ta vare på denne bilen ja! Den har vært med på mange turar og har fulgt meg opp gjennom heile ungdomstida.

Ja begynne og bli nokon år no!! :)

Ja det er bra, eg har hatt min del E30`er men har hatt riimeleg uflaks med kjøpa men har trua på den eg har no da :D

var det din bil som brant opp for ei tid tilbake? ja, har sett på prosjektet ditt, ser bra ut da!

Stemmer det, forbanna :P

Men men, takker for det :D

Bilen din ser jo ekstremt bra ut da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...