Gå til innhold

K-E's BMW E38 - 728iA


K-E
 Share

Anbefalte innlegg

Nydelig bil! hadde selv en 1998 740i Sport, og jeg har aldri angret så mye på at jeg solge en bil før jeg solgte den. Den var bare helt konge. E38 synes jeg er noe av de flotteste BMW har laga - favoritten er E30. Anyway - disse kler at man henter ut eksosen i 2 doble på hver side ;-) men det må gjøres smakfullt - er mange som bare "hiver på" og det ser ikke bra ut. Likte at du oppgraderte den noe utdaterte stereoen. Hva er det du har brukt? så jo veldig bra ut. cheers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra med ny spiller. Skal du ha noe på,sidene av skjermen din. Jeg syns det så litt tomt ut der. Ellers var det veldig bra..

Nydelig bil! hadde selv en 1998 740i Sport, og jeg har aldri angret så mye på at jeg solge en bil før jeg solgte den. Den var bare helt konge. E38 synes jeg er noe av de flotteste BMW har laga - favoritten er E30. Anyway - disse kler at man henter ut eksosen i 2 doble på hver side ;-) men det må gjøres smakfullt - er mange som bare "hiver på" og det ser ikke bra ut. Likte at du oppgraderte den noe utdaterte stereoen. Hva er det du har brukt? så jo veldig bra ut. cheers!

Hadde du en 740iS? Noe info eller bilder av den noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! hadde selv en 1998 740i Sport, og jeg har aldri angret så mye på at jeg solge en bil før jeg solgte den. Den var bare helt konge. E38 synes jeg er noe av de flotteste BMW har laga - favoritten er E30. Anyway - disse kler at man henter ut eksosen i 2 doble på hver side ;-) men det må gjøres smakfullt - er mange som bare "hiver på" og det ser ikke bra ut. Likte at du oppgraderte den noe utdaterte stereoen. Hva er det du har brukt? så jo veldig bra ut. cheers!

 

Angående eksosen så er jeg helt enig :) Det skal isåfall gjøres på samme måte som på Alpina modellene. Samme utskjæringene, samt de rammene rundt stussene. 

post-52827-0-82859500-1382293555_thumb.j

Det står på listen! :)

 

Spilleren er en Parrot Asteroid Smart, som jeg fikk akkurat plass til i midten, uten å skjære i HVAC boksen bak slik mange gjør. Deretter tilpasset jeg rammen som blir brukt på den originale 16:9 navigasjonen, og fikk den til å passe over en vanlig iso pynteramme. Deretter fylte jeg mellomrommene på sidene med noen tynne treplater, og fylte på med glassfibersparkel til det gikk i ett med fronten på spilleren. Pusset ned, på med finsparkel, før den tilslutt fikk noen lag med lakk :)

 

Ble bra med ny spiller. Skal du ha noe på,sidene av skjermen din. Jeg syns det så litt tomt ut der. Ellers var det veldig bra..

 

Det er det eneste negative med denne løsningen, men jeg syns det ser mye bedre ut enn de fleste 2DIN løsningene i E38, der skjermen er plassert til venstre, med et stort tomrom på høyre side. Faktisk så ser det ikke så galt ut om du ser dashbordet i sin helhet, siden det består av mange store flater. Krevde litt tilvenning, men jeg er vertfall strålende fornøyd :)  Selve spilleren er også fantastisk. God touchskjerm og mye funksjonalitet. Bedre enn å bruke titusner for å ettermontere den på mange måter utdaterte navigasjonsløsningen som disse bilene ble levert med.

 

post-52827-0-76449100-1382293482_thumb.j

 

Så kommer det store spørsmålet. Skal jeg lakke trelistene grå, for å få en mer gjennomgående moderne stil, eller skal jeg bare pusse de opp? De begynner å bli veldig solbleket, og noen har også fått sprekker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en smakssak i aller høyeste grad. Personlig synes jeg ikke grå/alu/karbon etc. på listene gir en moderne stil, men heller en billigere/kjipere stil. Minner mer om en 3-serie enn 7-serie.

Det er dog helt individuelt, så hvis du foretrekker malte lister, er det vel bare å kjøre på. ;)

Liker forøvrig navigasjonen din. Ser veldig gjennomført og bra ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vurdert å trekke dem med mørk alcantera da? Det er ivertfall en løsning som har vokst mye på meg, Ryeng1 gjorde dette i sin e46 med svært bra tilbakemeldinger fra folket ivertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng, Hafsmo.. Jeg er veldig usikker på hva som vil passe i en 7-serie, utenom trelister. Jeg skal ivertfall ikke ha carbon, slik mange gjør. Det er jeg absolutt ikke fan av.

Problemet med mørk alcantera er at hele coupeen blir fryktelig mørk. Mørkt på mørkt, på mørkt. Derfor vil jeg heller ikke ha sortlakkerte lister.

Kom gjerne med flere forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra med ny spiller. Skal du ha noe på,sidene av skjermen din. Jeg syns det så litt tomt ut der. Ellers var det veldig bra..

Hadde du en 740iS? Noe info eller bilder av den noe sted?

 

Hei! Det er noen år siden nå, så jeg har lite bilder. har funnet et par som viser bilen rett etter jeg kjøpte den, og før jeg modda. Var veldig forsiktig med modding, siden bilen rett og slett var nydelig i utgangspunktet. anyways - here goes: http://bimmers.no/gallery/album/101-bmw-740/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott E38, Steffensen! Var det en ekte Sport altså? Det er jaggu ikke hverdagskost her i landet.

Veldig fin bil ja. Godt utstyrt også Sjekket ramme nr på den. Var en 4,0 740iA produsert i Dingolfing 05.11.1996

Var da altså ikke en iS :( aldrig sett det i Norge. Derfor jeg lurye når det stod sport lenger oppe.

Var sport seter i den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil ja. Godt utstyrt også Sjekket ramme nr på den. Var en 4,0 740iA produsert i Dingolfing 05.11.1996

Var da altså ikke en iS :( aldrig sett det i Norge. Derfor jeg lurye når det stod sport lenger oppe.

Var sport seter i den da.

 

OI! Den ble solgt til meg fra en meget troverdig kilde som en 1998 740iS....så det hørtes ikke bra ut (!!)

Men når jeg nå sjekker det du sier, så har du muligens rett (ikke sjekket det før faktisk). Vel vel - det var en FET bil uansett.... :smile:

Edit: ser forresten at den hos biltilsynet står som 4398cm3 på slagvolum....hva nå enn det betyr. 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også en tråd der jeg har forklart hvordan jeg tilpasset hull til eksos og dekselene rundt.

http://bimmers.no/topic/765759-hvordan-skjære-ut-til-dobbel-eksos-på-e38/

 

Du gjør det for enkelt for meg, Petter :( Takk igjen!

 


 

Forsket litt mer på gråe interiørlister. Grunnen til at jeg tenker spesielt på grå er fordi det går igjen i taktrekket. 

Fant også ut at standardvalget i m-sport pakken på F01 modellene er gråe interiørlister. Da med en børstet finish.

1661225612597157783.jpg

 

Fant også et godt bilde av interiøret i en M5 med matte grå lister. Der så det ikke galt ut vertfall!

Bmw_m5_interior_e39-terabass.jpg

 

Men jeg finner ingen E38'er :(

 

 

Men men, her kommer vertfall enda et helhetsbilde av kupeen min, med den nye skjermen.

post-52827-0-71003600-1382357922_thumb.j

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...