Gå til innhold

BMW E24 Coupetråden.


ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm har fått et problem med motoren i bilen min, den har en tendens til å fuske/rykke små nappe under belastning mellom tomgang og 2k rpm ca.? Noen som har opplevd lignende? Dette skjer ikke hele tiden, kun når man belaster motoren ekstra opp en bakke etc. på høyt gir!

Mye bra forslag, men jeg holder en finger på falsk luft et steds etter luftmengdemåleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sjekk etter sprekker i belgen. Denne må ofte taes av for skikkelig inspeksjon.

LMM kan jo også fjuske.

En LMM er jo en enkel sak å få bytte låne med en annen bar for å utelukke den.

Rens gjerne nåla i LMM med CRC elektro spray (type spray som fordamper)

En kompis av meg med en E-34 forandret bensinforbruket sitt med en halv liter bare ved å rense denne nåla. Merk at du ikke må ta på denne, tørke av den eller lignende.

Evt så hadde jeg sjekket rotor å fordelerlokk. Ofte kan dem to sist nemte lage rare problemstillinger. Så er jo det heller ikke så dyrt å fornye dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par kjappe spørsmål:

1. Hva motorer/effekt/modifikasjoner er lov på denne bilen? Hva får jeg godkjent? M30/S38/M88/M106? Lov å bytte om på deler mellom disse som vi vil? M88 med M30 veiv og s38 råder og stempel, eller M30 med s38 topp osv. Vet ikke hvilke kombinasjoner som går engang, så det hadde og vært kult å visst.

2. Så vidt jeg vet har jeg ikke katalysator, betyr dette at det er fritt frem å bygge eksos som jeg vil, og er E-28 den bilen som er lik på deler til dette (med unntak av at noen rør må være lengre)? Finnes det gode effektanlegg i rustfritt som gir en fin lyd til bilene våre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sjekk etter sprekker i belgen. Denne må ofte taes av for skikkelig inspeksjon.

LMM kan jo også fjuske.

En LMM er jo en enkel sak å få bytte låne med en annen bar for å utelukke den.

Rens gjerne nåla i LMM med CRC elektro spray (type spray som fordamper)

En kompis av meg med en E-34 forandret bensinforbruket sitt med en halv liter bare ved å rense denne nåla. Merk at du ikke må ta på denne, tørke av den eller lignende.

Evt så hadde jeg sjekket rotor å fordelerlokk. Ofte kan dem to sist nemte lage rare problemstillinger. Så er jo det heller ikke så dyrt å fornye dem.

Rotor og fordelerlokk er som nytt(har kvitt. på dette fra slutten av 2008(kjørt tja, 40kkm siden da), kan sjekke etter sprekker i belgen, LMM kan det være, hvordan passer LMM fra en nyere bil på dette sprutet? Bosch L-Jetronic. Jeg er veldig redd for å ta i for mye, liker best å reparere når det har gått skikkelig i stykker hvor man kan finne feilen, og ikke klå for mye borti ting som virker som kan føre til feil. Motoren er full av vakumslanger hit og dit, har ikke så god peiling på insprøytning, mest forgassere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig i tvil her nå. Men som sagt, kan lakke de om neste år, om det ikke blir bra. Felgene er renoverte med nye dekk, og prisen er bra. Alle skruer er også nye på felgene.

Må bestemme meg i løpet av kvelden, da vi er på Toten og kan kjøre til Moss i morgen å hente de.

Prisen er under halvparten for tilsvarende. Da som regel uten dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...