Gå til innhold

Automatgear med merkelig oppførsel


teegee
 Share

Anbefalte innlegg

På min BMW 520i (2004) med automat, har bilen begynt å rykke ved lav belastning uansett hastighet, og turtelleren står og hopper (se link til filmsnutt). Dette er kommet gradvis, og jeg merker samtidig at "draget" liksom er forsvunnet når jeg akselererer. Er det noen som vet hva dette kan være? Og hvordan fixe det? Og evt. hva rep. koster? Minner litt om god gammeldags "gåen clutch".

http://dl.dropbox.com/u/32437047/VIDEO0003.3gp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

putt inn nøkkel, trykk på startknapp UTEN å holde bremsen inne. All elektronikk er da skrudd på...trykk deretter gasspedalen i bånn i 25sek. slipp pedal, trykk inn bremsepedal og start bilen...den går litt opp på turtall med engang, vent til den har stabilisert seg, slå av og på bilen..og kjør.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nullstilte kassa, og faktisk...en helt annen bil. Rykkene er borte, girskiftene mye mindre merkbare, og draget tilbake :D . Fremdeles litt smånykking ved hardt pådrag og giring, men det er kanskje noe annet. Tusen takk for hjelp så langt. Men jeg er nysgjerrig på hva verstedet mener om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

putt inn nøkkel, trykk på startknapp UTEN å holde bremsen inne. All elektronikk er da skrudd på...trykk deretter gasspedalen i bånn i 25sek. slipp pedal, trykk inn bremsepedal og start bilen...den går litt opp på turtall med engang, vent til den har stabilisert seg, slå av og på bilen..og kjør.. :)

Gjelder denne metoden kun for E60??? Er dette sammen som du sletter adaption verdier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...