Gå til innhold

Dårlige bilkjøp


goty
 Share

Anbefalte innlegg

i 2005 ca kjøpte eg min første e30 turbo for 65000.-, naiv som jeg den gang var stolte jeg på selger etter å ha snakka med han i en evighet flere ganger på tlf.

Ikke en ting var slik det skulle/slik han fortalte, det hele toppet seg med havari på vei hjem.

Bilen skal skrotes snarlig da det bare er en rust haug som ble skrytt opp i skyene.

det positive er at jeg fikk turbodilla av drittbilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Porsche 924 (i 1986) bare for å oppleve at motoren ble ødelagt på Autobahn etter en tur til Spania et par uker senere. Det er litt spesielt å tømme en hel liter olje på motoren og stadig ikke kunne se på oljepeilepinnen at man akkurat har fylt på såpass mye olje. Først etter to liter kunne jeg se litt olje på tuppen av pinnen. Dette var rett syd for Hamburg så jeg kjøpte 5 ekstra liter med olje og kjørte forsiktig hjem til Oslo. Dagen etter gikk vannet for å si det på den måten og motoren var ferdig.

Interessant nok lyste aldri oljelampen i instrumentpanelet så de bør man ikke stole på. Jeg fikk etterhvert god erfaring med å skru bil og motor... Porschen ble rehabilitert. Jeg kjørte ca. 80000 Km med den overhalte bilen/motoren... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en smell med en 1987 Mazda 929 (HC).

Hadde vraket bruksbilen i skauen natt til søndag, og trengte akutt bil for å komme på jobb mandag. Så dro til Drammen og kjøpte en meget pen 929 for 15k av en sleip jævel som "ikke hadde rukket å ta eu-kontroll". Etter 1.5 mnd tok jeg eu, og fikk tidenes smørbrødliste: 18 poeng! Utrolig gjennomrustet under, hele bilen var søppel.

To uker etter fikk jeg kontra i 70km/t og dro i skauen på nytt slik at frontlykt og fanger var kast. Da var det bare å dra den ut på jordet og herje i filler resten.

Fikk i hvertfall kjørt 9000km med den på 2.5 mnd, men 15k er mye for en jordebil. Samtidig må det sies at bruksbilen jeg vraket før måtte jeg selge med 47k i restgjeld - det måtte jeg cashe inn en mnd etter.

Så blåste over 60k rett ut av vinduet på to mnd :lol::roll:

Kjøpte også en 1996 Suzuki Baleno på bilauksjon for å tjene penger.

Det gikk greit til helvete for å si det sånn. Masse rot med regreim og tenning, og solgte tilslutt for mindre enn jeg kjøpte for :mrgreen: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. kjøpte en mercedes e320cdi fra tyskland som jeg aldri fikk.. 175000kr rett ut av vinduet.. blå øyd å naiv er jeg ja :)

Sykeste, hvordan ble du lurt?

Ble lurt av ste svigerfaren min.. lurte hele familien og tok ca 1mill fra oss.. han er fra Nederland og sunket i jorda.. er nå snart 2år siden.. forhåndsbetalte så han kunne hente bilen til meg i tyskland til jeg kom.. var en 05mod 320cdi amg! forhåndsbetaler aldriii mere :) surt! med lærdom koster penger.. kan vell ennå selge gjelda, men venter på å få hos politiet att saken er henlagt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Dette er jo en tråd der man får vekket gamle minner. Samtidig kan man jo trøste seg selv på andres elendighet.

Kjøpte en 96 M3 3.2cab billig i Oslo for vel 5 år siden. Det skulle være en liten skade jeg var bevisst om, men etter et par år kom rusten ut under lakken alle steder.

Solgte den i vår for 110000 mindre enn jeg gav, så bilen kostet meg jo nesten 20000 i året.

Ingen billig bil det heller.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Dette er jo en tråd der man får vekket gamle minner. Samtidig kan man jo trøste seg selv på andres elendighet.

Kjøpte en 96 M3 3.2cab billig i Oslo for vel 5 år siden. Det skulle være en liten skade jeg var bevisst om, men etter et par år kom rusten ut under lakken alle steder.

Solgte den i vår for 110000 mindre enn jeg gav, så bilen kostet meg jo nesten 20000 i året.

Ingen billig bil det heller.. :roll:

Du har ihvertfall fått en bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Dette er jo en tråd der man får vekket gamle minner. Samtidig kan man jo trøste seg selv på andres elendighet.

Kjøpte en 96 M3 3.2cab billig i Oslo for vel 5 år siden. Det skulle være en liten skade jeg var bevisst om, men etter et par år kom rusten ut under lakken alle steder.

Solgte den i vår for 110000 mindre enn jeg gav, så bilen kostet meg jo nesten 20000 i året.

Ingen billig bil det heller.. :roll:

Du har ihvertfall fått en bil ;)

Det gjorde jeg, men noe bra bilkjøp var det ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at det dårligste kjøpet jeg har gjort må være da jeg kjøpte en 06 Audi A6 2,4 med 99 000 km på tellern for 299 000,-. Noen uker etter kjøpet ved en km stand på 101 000 (1000 km over Møllergarantien og noen "goodwill var det ikke snakk om) gikk multitronic kassa til helvette og det koster 76000,- takk :shock: Så gikk vindusviskerene adundas og det kostet 5700,-! Så sluttet lyshornet å virke og ble fikset for 3400,- for så å bli etterfulgt av en bensin måler som levede sitt eget liv! 6800,- for å få styr på den :applause: Ett frontrute bytte som egentelig skulle koste meg 0,-ble heller kostende 3000,- og en service på 12000 ,- ble fulgt av den!

Bilen brukte enormt med olje og unnskyldningen fra Audi av at motoren var beregnet for Autobahn og ikke norsk småkjøring! Og til slutt så synes jeg den var noe uvanlig tørst, hadde ett snittforbruk som lå oppunder fabrikkens målinger på 3,2 litern. Men bevares for en deilig bil det var, nydelig å kjøre, lekkert interiør, masse utsyr og en NYDELIG lyd. Savner den på en måte samtidig som jeg er glad jeg ikke har den lengre :)

Men da bilen hadde vært i mitt eie i ett år og rundet 119 000 km så fikk jeg 199 000 kr i innbytte på 325en jeg har nå. Vil ikke påstå at A6en har vært det beste kjøpet mitt nei :wink:

Rart med det men på den tiden jeg har hatt E90en så har jeg kun kosta på den nye skiltlys pærer, på samme periode hadde jeg vel brukt ca 90 000 på A6en :applause: Også A6 C6 som skal være en av verdens beste bruktbiler :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ein 525tds e34 for 50 lapper av ein kar i bergen - alt skulle vere bra å var vanvittig støken innvendig osv. 10 timer etter kjøpe fekk eg den på bukk å, da kunne eg grave vekk golve såpass att hadde ikke golvteppe vert i bilen kunne eg klatre inn !! nylig eu ok hmmmmmmmmmmmmmmmmm er ein år siden, å har enda ikke blitt kvitt bilen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en 1991 190e i Tangerudlia i Oslo. Bilen var fantastisk ifølge selger, kun nivåreguleringen bak som var gåen. Ellers var den så å si rustfri.Tror jeg betalte han 17k Cash, han forlangte 21k.

På tur hjem fra Oslo til Ålesund begynte bilen å dø ut hver gang man trødde ned clutsjen :shock:

I tillegg så brukte den 1,5 liter på mila og gikk ujevnt som juling!. Et besøk til Bertel O. Steen og 4k senere så fant de ut at jeg hadde mange ødelagte stabstag bak, defekte motorfester(!) og de måtte justere tomgang og drivstofftilførsel. Supert.

Solgte den for 22k senere.. Tapsprosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...