Gå til innhold

Ettermontere girhendler på ratt.


Kønig
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette var en heftig DIY, men tror nok det blir litt i drøyeste laget å begynne på noe slikt for meg på min bil! :-)

Snakket forøvrig med Bavaria Haugesund om de kunne ettermontere dette orginalt, men det var ikke mulig på min bil. Synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du studerer linken nøye så er den ikke så veldig vanskelig.

Tror det er overkommelig hvis en først tør prøve.

Men alt ut fra hvilken erfaring man har selvfølgelig.

Det eneste som kan stoppe det er vel om bilen/modellen noen gang er levert med varme i rattet. Det må du ha for å få dit en slepering ekstra som styring av hendlene.

Hvis det blir så du prøver så få høre hvordan det gikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fullt mulig da både pre-facelift og facelift-biler har hatt diverse girkasser som medfører giring på rattet som option. Dette har riktignok vært andre typer girkasser (SMG og Sportsautomat), så dersom du skal følge boka til punkt og prikke og ha ting helt originalt så må du nok også bytte girkasse og en hel del annet..

Det finnes et alternativ og det er løsning ved å koble seg inn på steptronicen til girkassen. Denne karen her har ettermontert OEM M5 ratt på sin E61 535dAT pre-LCI. Det er ikke plug and play.

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... ddle+shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Som jeg skrev i denne tråden er ikke dette noen umulighet. Hadde jeg selv hatt vanlig automat hadde jeg gjort dette selv, men ene og alene grunnet girspaken er mye tøffere med sports-automat. :)

Har forresten sett bilen din et par ganger, senest i dag og må si den ser virkelig flott ut. Du må lage en tråd om den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er fullt mulig ja!! har hørt om en som har gjort dette på en E46 med steptronic kasse, han hadde brukt E46 M3 SMG ratt, snudd +- på manuell giring så ikke + er framover som den var på den gamle steptronicen. og han hadde bare koblet seg inn på kontakta på bryteren til manuell giringa. er egentlig veldig enkelt om man klarer å lese og skjønne koblingsskjema ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet at dette lot seg gjøre med orginaldeler, med tanke på at bilen også skal selges en gang. Men som sagt, ifølge Bavaria vil det da ikke la seg gjøre innenfor rimelighetens grenser.

AWT, tror ikke det blir noen tråd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere på 5series.net som har gjort dette, og ikke virker det særlig vanskelig heller, men jeg tror du må belage deg på å gjøre jobben selv om du ønsker dette. Bavaria vil såvidt meg bekjent kun ettermontere ting det finnes ettermonterings-sett for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...