Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det har blitt lagt igjen noen tusenlapper, men totalt sett er det ikke så ille. Strengt tatt har jeg faktisk fått betalt penger for å ettermontere ting på bilen, og da går det jo an. :)

Ja, 535d har annen bakpotte med større, påsveisede endehaler enn alle andre sekssylindrede motorer.

tn__dsc1230_10640_10640.jpg

_1298635013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vinterfelgene er en fulltreffer, og synes absolutt de passer bilen. :)

Ser ut som LED-pærene fungerer slik de skal også, hvordan mener du disse er sammenlignet med originale LED-angel eyes på f.eks. Fxx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har hele tiden vært viktig for meg at eventuelle LED-pærer er dimbare, slik at DRL og parklys fungerer slik de originalt gjør. Her er det tydelig forskjell mellom DRL og parklys, men det er dessverre nokså vanskelig å fange på kamera med mine kunnskaper. Sammenlignet med F1x synes jeg de fungerer veldig bra. Jeg kan ta en liten fotosammenligning av F11en, men her må jeg bare få montert LED i tåkelysene først. :) 

fullsizeoutput_601.jpeg

fullsizeoutput_602.jpeg

fullsizeoutput_603.jpeg

fullsizeoutput_604.jpeg

fullsizeoutput_606.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den E60'n din er jo bare helt rå! Likte vinterfelgene meget godt jeg også, de kom vel originalt til 6-serie? 

Også lurer jeg på hvordan du har lært deg å montere alt selv? 

Og vet du om det er mulig å montere komfortseter og LED hovedlys på F10, eventuelt hvor mye koster dette? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, BimmerFan! skrev:

Den E60'n din er jo bare helt rå! Likte vinterfelgene meget godt jeg også, de kom vel originalt til 6-serie? 

Også lurer jeg på hvordan du har lært deg å montere alt selv? 

Og vet du om det er mulig å montere komfortseter og LED hovedlys på F10, eventuelt hvor mye koster dette? :) 

Tusen takk for det! Ja, vinterfelgene er originale felger fra E63/E64 6-serie. Jeg har lært mye av å være geniunt interessert i det jeg holder på med, og meg utallige timer bak research og erfaringer fra andre som har gjort tilsvarende ting. Etterhvert danner man seg en grunnleggende forståelse for hvordan det er bygget opp, noe som gjør alt veldig mye enklere.

Det er mulig å ettermontere både komfortseter og LED hovedlys på F1x, men det er ingen enkel affære eller rimelig som sådan. Per i dag må du regne med delekost på 20-30.000kr for hver av de nevnte tingene du er på jakt etter. 

20 timer siden, stigen skrev:

Trenger ett trent øye for å få med alle detaljer her, godt du dokumenterer, artig lesing! 

Det er detaljene som utgjør hele forskjellen, synes jeg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere liker det dere ser. Skal, etter beste evne, forsøke å opprettholde standarden for videre fiklearbeid. :) 

Ellers har jeg føyet meg i samme rekke som @awt og bestilt samme grill som ham. Til en forandring, så har jeg tenkt til å trikse og mikse litt, slik at jeg får beholdt chrome kant og sorte høyglans riller.

Ellers er det jo nitrist om dagen. Det er greit at vi salter hovedveiene i Oslo, men  mye salt at dette blir resultatet etter to dager er vel ikke nødvendig. 

For de med trent øye, så kan man se at halogen har kommet tilbake i parklysene. Dette skyldtes rett og slett at kjøleribbene på LED-pærene jeg bestilte ble for store for lyktehuset til E60. Derimot passet de helt perfekt i F01en, så jeg får bestille opp et nytt sett som er litt mindre. :) 

fullsizeoutput_616.jpeg

fullsizeoutput_618.jpeg

IMG_0212.JPG

fullsizeoutput_61a.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Valgets kvaler står for tur... Jeg har med vemod kommet dithen at jeg nå vurderer å selge denne bilen til fordel for noe annet. Jeg er ikke sikker på hva det blir neste gang eller hvor fornuftig eller ufornuftig jeg blir i bilvalget, men lysten på noe annet har meldt seg mer og mer den senere tiden.

Jeg tør påstå at dette må være en av Norges mest velutstyrte og velholdte E6x, så neste eier vil utvilsomt få seg et meget godt og unikt eksemplar av en bil. Om noen her skulle fatte interesse på bilen er det bare å sende en PM, men jeg vil for ordens skyld presisere at denne bilen ikke vil ligge i nedre prissjiktet av E6x. I mitt eie har jeg utelukkende kun brukt høykvalitetsdeler når ting har blitt gjort.

Litt vedlikeholdshistorikk fra den senere tiden:
* Oljeservice tatt hovedsakelig per 10.000km eller en til to ganger årlig.
* Indre- og ytre endeledd (LMI) byttet V16
* Ny frontrute V16
* Nye casterstag (LMI) H16
* Nye støtdempere (Sachs) med tilhørende deler foran og bak H16
* Nye bærearmer (LMI) bak H16
* Nye støttestag (LMI) foran og bak H16
* Nye motorfester (Org.) V17
* Nye stabstagforinger (LMI) V17
* 2017/1 kartoppdatering på CIC
* Nye Pirelli P-Zero Nero GT i 20" påmontert for få uker siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ahj skrev:

Vemodig å selge denne. Gjort så mye med den, har du noen tanker hva neste bil blir? :)

Ingenting er bestemt helt ennå, men det står mellom to/tre konkrete biler (i to vidt forskjellige ender av skalaen fornuftig/ufornuftig). Kanskje en e-Golf? :P:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...