Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Walkabout skrev:

Nydelig utført arbeid som vanlig, Lasse! Synes heller ikke det ble så verst med beige håndtak, men blir nok mer helhetlig med sorte.

Neste på listen må jo definitivt bli Alpina frontleppe :D 

Ja, det blir nok noe helt annet med sorte og sort pianolakk. :)

Hehe, ja, det kunne absolutt vært noe, men jeg ser for meg at leppen koster langt mer enn den smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Marius2002 skrev:

10/10 :) Blir det shadowline i øvre del eller slått helt fra deg? :)

Nja, jeg er egentlig litt usikker. Normalt sett liker jeg ikke chrome rundt vinduene, men jeg synes samtidig at det fungerer helt greit i dette tilfellet. Synes i hvert fall ikke bilen lider noen nød av å ha de, så jeg kommer nok ikke til å investere mye tid i å lete opp et strøkent sett med listverk. Førsteprioritet er heller å få lakkert opp noen deler, samt boret hull i støtfangeren for sidekameraene. :)

16 minutter siden, danskiii skrev:

Vakkert! Her bør allensom leser få lyst på slik en bil som din! :D

Takk for det, hyggelig å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk endelig på plass de siste delene. De forrige håndtakene jeg kjøpte hadde en skade, og ettersom de er svært kostbare (ca 8.000kr stk) og jeg manglet C-stolpedeksler og solskjermer, kjøpte jeg like gjerne et komplett taktrekk i Polen. 

Ut med «gammel»

177C2CF2-EA09-4A52-98A6-D78356D701BD.thumb.jpeg.04cc1c0e645d550b845da641e867a9ca.jpeg

...og inn med «ny» :)

1C707D5B-819D-4E7C-BA84-6172FB0D0F42.thumb.jpeg.d354338e7a085784404a5fdcc00937d8.jpeg

Og noen bilder av endelig ferdig produkt. 

CC101BD5-A06A-4C2D-A1AC-201C28C891C9.thumb.jpeg.78c78df25d4ad6280bb0ca33aded1858.jpeg

0E69B95B-B6DF-4ED3-B762-D1BCC3D1873B.thumb.jpeg.59b9a3cfa171704dd0bf554d3e69c0c5.jpeg

347E6C4D-F433-406D-9219-323652C3333C.thumb.jpeg.b4e340ddede28e02a28f268178add30d.jpeg

CAFDA273-6309-4D0E-BCB7-D55F4C376AE3.thumb.jpeg.bdda07dbc6cee1b1a610dd1147f694bc.jpeg

9F11804D-B622-45A7-947F-028B97C5CD7C.thumb.jpeg.8c06e07529a563791b05809311b38e11.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert! Hvordan klarer du å selge disse bilene etter alt arbeidet og tiden du legger ned i de? Jeg hadde utviklet sterke personlige bånd til bilen som hadde vært vanskelige å bryte...

Edit: slo meg nå at det vel kun er E60’en du har erstattet i så måte, hørtes sikkert ut som du var rene Wheeler’s Dealers 😛 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, cityhopper skrev:

Nydelig, dette. Ser ut som en million.

Takk for det! Jeg var litt i tvil om jeg skulle gå for dette i utgangspunktet, men jeg kan ikke si jeg angrer mye nå. :D

17 timer siden, papertiger skrev:

Lekkert! Hvordan klarer du å selge disse bilene etter alt arbeidet og tiden du legger ned i de? Jeg hadde utviklet sterke personlige bånd til bilen som hadde vært vanskelige å bryte...

Edit: slo meg nå at det vel kun er E60’en du har erstattet i så måte, hørtes sikkert ut som du var rene Wheeler’s Dealers 😛 

Hehe, nei, si det. Er jo gjerne lysten på noe nytt, men jeg skal innrømme å si at det har vært vemodig å kvitte seg med foregående biler. 

16 timer siden, ahj skrev:

Fy fader så lekkert! Dette gleder jeg meg til å besku live :D 

:D 

49 minutter siden, Eselfjes skrev:

For en konge bil! 😍

Takk for det! :) 

 

Får ellers tilføye at taktrekket faktisk kom med en produksjonsfeil. Taktrekket er festet med seks skruer i forkant av taktrekket, rundt takluken. Der var to av festebrakettene satt riktig, mens de fire resterende feil vei. Imponerende at noe slikt slapp igjennom kvalitetskontrollen da det er synlig, men kanskje ikke synlig nok siden jeg ikke så det ved montasje. Måtte slippe ned trekket igjen for å rette det opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å bli helt riktig på en slik bil! :) 

Høyden i dag ser jo bra ut, men kanskje ikke helt riktig for en slik luksus bil. H&R er nok lavere enn det de oppgir, derfor jeg byttet til Eibach. Jeg kunne ikke være mer fornøyd med mitt oppsett i dag. Du kommer ikke til å bli skuffet :) 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, ahj skrev:

Dette kommer til å bli helt riktig på en slik bil! :) 

Høyden i dag ser jo bra ut, men kanskje ikke helt riktig for en slik luksus bil. H&R er nok lavere enn det de oppgir, derfor jeg byttet til Eibach. Jeg kunne ikke være mer fornøyd med mitt oppsett i dag. Du kommer ikke til å bli skuffet :) 

Håper og tror dette blir bra! Ja, H&R er nok en del lavere enn hva de oppgir at det skal være, så håper inderlig at litt høyere Eibach gjør susen, både utseendemessig og komfortmessig.

33 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Imponerende resultat og arbeidslyst 😊

Planer om å skifte interiørlister eller er du happy som den er ?

Leter etter en ny bil igjen om dagen og kanskje dukker det opp en ny F01?😄(ingen rast ingen ro ang bilbytter her😄)

Det er 17 lister (om vi ikke teller med håndtakene i taket) i denne bilen, og med tanke på hva én ny list koster utgår nok dette. Jeg gidder ikke sette inn et brukt listesett med både riper, hakk og det som måtte være. Jeg stemmer for en F01 760i! :) 

 

Over til noe annet. Den ene xenonpæren begynner å bli lilla, så det er på tide å bytte ut disse snart. Noen tips om hva som faktisk fungerer? Jeg funderte på Osram Nightbreaker Laser, men synes disse så litt vel gule ut i et par YouTube-filmer. Ser at Osram Xenarc Cool Blue har en kelvin på rundt 5.700, men tidligere var det i hvert fall slik at høyere kelvin ofte ga et dårligere lys (?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere full ombygging til full led. Det er en oppgradering som tar av mange år på utseende også slipper du å bekymre deg for pære bytter fremover.

Jeg havnet på philips xtremevision gen 2og er fornøyd med de, men vet ikke helt hvor hvite de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...