Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, daniel740i skrev:

Ble pent :) Kjempetøff bil dette. Har kjørt noen sånne og de er ganske digge :) Solid forskjell sammenlignet med min E38.

Takk for det. Ja, det er liten tvil om at dette er gode biler. :)

14 timer siden, Walkabout skrev:

Smakfull oppgradering som vanlig! Var det mye jobb å rettofitte originale LED på en pre-LCI eller gikk det fint med lysmoduler etc? :) Kunne gjerne tenkt meg det samme på min, men har hørt det er vrient på F1X. Mulig det er lettere på F01 :) 

Neida, på F01 var disse skiftet på ti minutter. Lyktene er plug and play (må skjære vekk et styrespor på kontakten bare) og lyser som det skal uten koding (dog med feilmelding ved bruk). Har ikke rukket å kode ennå, men det skal ikke være verre enn å legge til 5A1 LED tåkelys i VO. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det ble en liten endring i KAFAS-prosjektet mitt. Planen var å gå for KAFAS2 (allerede innkjøpt) samt LCI frontrute (av estetiske årsaker), men da pre-LCI har regnsensor for 4-soners klima, HUD og night vision, mens LCI har sensor som kun skiller mellom HUD og ikke, ble det litt problematisk med å få dette til å passe med frontruten. Da KAFAS2 også krevde kabling til ACC-sensor og at dette kameraet ikke passer helt uten videre i en pre-LCI frontrute, ble valget enkelt. KAFAS (1) ble derfor innkjøpt istedet, og den enkle varianten med riktig frontrute for min bil ble løsningen.

KAFAS-ettermonteringen gir følgende utstyr;
- Fjernlysassistent (hadde FLA, kamera som hang under speilet tidligere)
- Speed Limit Info (skiltlesing)
- Lane Departure Warning

IMG_2094.thumb.JPG.5354a96f60691946467bffd7d5698b63.JPG

IMG_2111.thumb.JPG.5f8862068a734a5232ee7a366fa39346.JPG

IMG_2112.thumb.JPG.c80e8564dc210f55a6f00efdceda372d.JPG
 

I kjent stil hater jeg klipping og liming i ledningsnett, samt universale farger, så jeg var heldig å få kjøpt inn et parti på rundt 20 ruller med forskjellige BMW-farger slik at alt stemmer overens med WDS i tilfelle feilsøking ved senere anledning. Ledningsnettet lages som et "PnP-kit" og som tapes med original BMW-tape slik at det ser ryddig og pent ut der man ikke ser også. :)

IMG_2115.thumb.JPG.358b30db8f6b9fbb0eee8fbaed016a9a.JPG

IMG_2116.thumb.JPG.928b3b6440453649de631a265edc73ca.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange, men et par F01 i byen. Jeg gikk meg på en med M-Sport eksteriør, jeg synes faktisk den er finere og mer elegant uten. Og jeg som egentlig er "M-Sport all the way" på alle andre modeller :o Fortsatt en nydelig 7er, og jeg følger stadig med i tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Det er ikke mange, men et par F01 i byen. Jeg gikk meg på en med M-Sport eksteriør, jeg synes faktisk den er finere og mer elegant uten. Og jeg som egentlig er "M-Sport all the way" på alle andre modeller :o Fortsatt en nydelig 7er, og jeg følger stadig med i tråden :D

+1 - både disse og F07 ser bedre ut uten M sport i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Marius2002 skrev:

Det er ikke mange, men et par F01 i byen. Jeg gikk meg på en med M-Sport eksteriør, jeg synes faktisk den er finere og mer elegant uten. Og jeg som egentlig er "M-Sport all the way" på alle andre modeller :o Fortsatt en nydelig 7er, og jeg følger stadig med i tråden :D

18 timer siden, papertiger skrev:

+1 - både disse og F07 ser bedre ut uten M sport i mine øyne.

Mange takk! Personlig er jeg av helt samme oppfatning som dere - F01/F02 fremstår som mye mer helhetlig uten M-sport. I noen tilfeller synes jeg M-sport gjør seg, men det forutsetter at bilen er lys og at de malplasserte chromeelementene i støtfangeren foran og bak lakkeres i sort høyglans.

20 timer siden, awt skrev:

Er det noen forskjell i funksjonalitet på KAFAS 2 kontra 1, eller er det kun for å kunne ha LCI frontrute? Uansett en ganske pen oppgradering som helt garantert er verdt styret. :)

 

@Marius2002, helt enig. Disse ser mye bedre ut uten M-pakke enn med. :)

Nei, det er vel ikke store greiene (om noen i det hele tatt), foruten at man slipper å betale for FSC-koder for å få SLI til å fungere. :D 

Det eneste jeg kan se for meg vil være mer autonome finesser ettersom KAFAS2 kobles med ACC-sensoren, og så minst jeg vel å huske at Traffic Jam Assist styres av nevnte kamera. Jeg hadde et ratt for hånd med sensorer for TJA, så dette var i utgangspunktet planen, men vi får se. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kjøpte meg en Canon EOS 7D her om dagen, så da er det obligatorisk å prøve seg litt frem. Alle bildene er tatt med 50mm f/1.8 objektiv. Ingen eller minimal bilderedigering.

Vurderer også med tiden å heve bilen, samt sette på 19" eller 20" på sommeren. Ikke det at jeg synes bilen er ukomfortabel nå på noe vis, men jeg tror ønsker at bilen skal være litt mer "voksen"/ikke se så "slapp" ut. Jeg mistenker at det står på feil fjærer i forhold til det som ble kjøpt en gang i tiden (H&R 50/50 vs. H&R 40/40 som ble bestilt). Kikker derfor på andre alternativer som kun leverer 20/20, 25/25 eller 30/30 slik at det blir litt klaring mellom skjermhus og dekk. Synspunkter?

...og jada, trerattet er snart på vei ut. \:D/

 

IMG_8973.thumb.JPG.e186f5df4a7bdd59d528cd9985a5d7a7.JPG

IMG_2673.thumb.JPG.47b3287116ae285d2bd8070c5e74e206.JPG

IMG_2687.thumb.JPG.4bf5b5e953d7fac3351db672e623e2b6.JPG

fullsizeoutput_985.thumb.jpeg.ef4486b15771d002810458fdd0b4e2e1.jpeg

IMG_0119.thumb.JPG.7e79ce16b08480c6f202f87c71f01da4.JPG

fullsizeoutput_982.thumb.jpeg.a0f236fec61c06764184b1c2db39e97d.jpeg

IMG_0218.thumb.JPG.a7ddd064868d82948c16dbc14206690e.JPG

IMG_2688.thumb.JPG.c7a07ab888fb11acebca588c2cc230bb.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Gorg skrev:

Nydelige bilder 😃

Hadde en mistanke om 50mm på speilrefleks når du la ut i interiørtråden 👌🏻

Takk for det! Det er ikke på ditt nivå, men jeg er fornøyd med resultatet så langt. Hehe, du ser vel hvilken linse folk bruker med en gang. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent som vanlig Lasse, og gode bilder! Kommer til å gjøre seg med nytt ratt etter hvert :) Jeg synes bilen har grei høyde, men hadde nok ikke sett fælt ut å få den opp et par knepp. Kan i så fall anbefale AC Schnitzer som jeg er strålende fornøyd med - super kjørekomfort :) Ville dog ikke gått for noe mindre enn 20" felger på disse bilene. Hamann og Alpina er jo fryktelig pent, men vanskelig å få tak i og i tillegg kostbart. Noe originalt i 20" hadde vært bra. Liker style 373 på F06, ser for meg de kunne kledd F01 også dersom innpress og slikt passer? Slankt og sporty design på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra biler 👍 Må si jeg liker fargekombinasjonene i interiøret, lyst skinn og lyse interiør lister. Jeg skjønner at du vil bytte ut rattet, men jeg har sett værre. De med selve rattkransen i tre er fæle, hører hjemme i båter 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Walkabout skrev:

Pent som vanlig Lasse, og gode bilder! Kommer til å gjøre seg med nytt ratt etter hvert :) Jeg synes bilen har grei høyde, men hadde nok ikke sett fælt ut å få den opp et par knepp. Kan i så fall anbefale AC Schnitzer som jeg er strålende fornøyd med - super kjørekomfort :) Ville dog ikke gått for noe mindre enn 20" felger på disse bilene. Hamann og Alpina er jo fryktelig pent, men vanskelig å få tak i og i tillegg kostbart. Noe originalt i 20" hadde vært bra. Liker style 373 på F06, ser for meg de kunne kledd F01 også dersom innpress og slikt passer? Slankt og sporty design på de.

Takker, Raymond! Med sommerhjulene synes jeg høyden er grei, men jeg synes den blir litt for lav og slapp med vinterhjulene. Jeg kunne selvsagt kjøpt meg noen 20" eller 21" vinterhjul, men jeg tror kanskje jeg heller vil ha litt mer båtfølelse og 7er-komfort. Personlig kunne jeg godt tenkt meg Style 312 i 21" på sommeren, så vi får se om det blir noe sånt etter hvert. Ellers ligger det en F01 på Finn nå med Hamann-felgene du linket til meg for noen måneder siden. Angrer som en hund for at jeg ikke kjøpte de. Style 373 er fine, men jeg tror heller jeg ønsker litt tette og klassiske felger på denne. 

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Veldig bra biler 👍 Må si jeg liker fargekombinasjonene i interiøret, lyst skinn og lyse interiør lister. Jeg skjønner at du vil bytte ut rattet, men jeg har sett værre. De med selve rattkransen i tre er fæle, hører hjemme i båter 😀

Synes også beige interiør er helt topp. Akkurat hva det skal være i en bil som dette. Jeg har (og funderer fortsatt for så vidt) vurdert svart taktrekk (det skal kun være alcantara tak med nappaskinn hvis jeg skal gidde å bytte), men tenker det er langt ned på prioritetslisten. Det hadde vært verre om bilen hadde hatt grått taktrekk, da hadde det røket fort ut. Jeg synes ikke rattet ser så ille ut, men det er heller det at det er forferdelig tynt. Hva drev egentlig BMW med her? Aller helst kunne jeg faktisk tenkt meg Individual-rattet med innfelt trering, men det er så synd dette ikke leveres med varme. Ofrer ikke rattvarme til fordel for trering selv jeg synes det ser unektelig bra ut.

attachment.php?attachmentid=239385&stc=1

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg hadde hatt rattbytte høyt på pri lista ja. Men hva skal du bytte til eventuelt?

Ellers er jeg enig i anti senk på en 7 serie, det må være smakfullt og estetisk, i så måte tror jeg 20mm senk hadde vært en fin løsning. Dette blir bra.

Jeg vurderte lenger, og var for så vidt på nippet til å kjøpe et LCI M-sportsratt fra F1x med M5/M6 rattdeksel (den har splittet deksel), men jeg slo det helt fra meg da jeg så en annen F01 med et slikt ratt (dog uten M5/M6 rattdeksel - det forandrer dog hele rattdesignet). Det eneste alternativet blir derfor det vanlige M-sportsrattet til 7-serie. Jeg kommer heller ikke til å montere rattgiring.

Synes ikke senken er direkte stygg, men jeg hadde helst sett at den var et par centimeter høyere. Tror også at rundt 20mm ville vært helt ideelt. Da ser det heller ikke snålt ut med 21" på sommeren. :)

2015-bmw-740Ld-xDrive-test-drive-images-

1 time siden, papertiger skrev:

Nydelig bil, men enig i det å få hevet den litt. Bytt ut tredekselet til svart på rattet, så er mye gjort. OEM Style felger!

Personlig liker jeg rattet bedre med treverk enn det sorte plastikkdekselet. En liten funfact; å oppgradere rattdekselet fra sort plastikk til treverk kostet rundt 3.000kr når bilen var ny. Standardrattet med sort plastikkdeksel ser dessverre svært billig ut.

2009-bmw-7-series-750li-sedan-steering-w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ratt og gearhendel er for meg ekstremt viktig. Dette må fungere og være estetisk på topp, da dette er ting man bruker helen tiden. Syns BMW rotet til sistnevnte i den senere tid (F90) de ser billige og unødig komplekse ut. M rattet fra LCI F1 syns jeg ser flott ut, men litt billige plast detaljer ødelegger et ellers flott inntrykk. Når det er sagt, noe har blitt til det bedre, bl.a plasseringen av rattvarmen, dette var for mye gjemt bort tidligere. 

Rattet i midten minner veldig om rattet jeg har i min F25?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...