Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Walkabout skrev:

Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte disse felgene selv når jeg ser hvor bra det ble, Lasse :D Men kunne nok fort blitt hakket for mørkt på en hvit bil, men på en mørk bil ble det der innertier. Jeg får heller fortsette jakten på Hamann Evo-felger til min :) 

Nå må jeg le litt. Vi er mange som vurderte disse. Jeg angrer også på at jeg ikke kjøpte de når jeg ser bildene her nå. Hadde egentlig avtalt å kjøpe de av selger helt til jeg ringte BMW Norge og de frarådet ulik dim framme/bak på xdrive selv om det var originalfelger og at jeg ikke fant stjernemerka dekk til F11 som passa på de. Veldig trivelig selger. Gratulerer med råfine felger på lekker bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kledelige felger. Har fått mer og mer sansen for flere av originalfelgene til Bmw  i det siste.  Tidligere har jeg tenkt at de er ganske kjedelige men det stemmer absolutt ikke.  Noen av de har eleganse samtidig som de er tøffe og det kreves en dose eleganse på en F01. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.4.2018 at 18.44, Reef89 skrev:

Ja, dette ble meget pent :)

Mange takk! :)

On 25.4.2018 at 19.41, Ron Jeremy skrev:

Balansegangen til det smakfulle er mer og mer hårfin jo høyere opp i tallrekken man kommer. Dette ble meget bra! Etter E38 er nok dette den fineste 7’ern, G10 er heller ikke «værst» 😇 aldri kjørt 7’er, tror det er helt Ok.

Ja, det er liten tvil om at det er en balansegang. Personlig hadde jeg nok sett at bilen var 1,5cm høyere, så vi får se om jeg ikke hever den såpass etter hvert. Jeg har kikket en del på G11, men det er dessverre for mange elementer jeg føler er degradert i forhold til E65/F01.

On 25.4.2018 at 20.32, Walkabout skrev:

Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte disse felgene selv når jeg ser hvor bra det ble, Lasse :D Men kunne nok fort blitt hakket for mørkt på en hvit bil, men på en mørk bil ble det der innertier. Jeg får heller fortsette jakten på Hamann Evo-felger til min :) 

Ja, det er vel liten tvil om at dette var et godt kjøp for oss begge. :P Hamann Evo-felgene hadde blitt så bra!!

On 26.4.2018 at 9.00, larserso skrev:

Nå må jeg le litt. Vi er mange som vurderte disse. Jeg angrer også på at jeg ikke kjøpte de når jeg ser bildene her nå. Hadde egentlig avtalt å kjøpe de av selger helt til jeg ringte BMW Norge og de frarådet ulik dim framme/bak på xdrive selv om det var originalfelger og at jeg ikke fant stjernemerka dekk til F11 som passa på de. Veldig trivelig selger. Gratulerer med råfine felger på lekker bil!

Det overrasker meg at det var så mange som hadde tenkt til å handle disse, for jeg var vel ikke spesielt rask på avtrekkeren med å få i land en avtale. Upåklagelig selger!

On 26.4.2018 at 10.18, Hpi skrev:

Veldig kledelige felger. Har fått mer og mer sansen for flere av originalfelgene til Bmw  i det siste.  Tidligere har jeg tenkt at de er ganske kjedelige men det stemmer absolutt ikke.  Noen av de har eleganse samtidig som de er tøffe og det kreves en dose eleganse på en F01. 

Ja, jeg holder en knapp på originalfelger selv i de fleste tilfellene (selv om det finnes mange smakfulle alternativer som Alpina, Hamann, HRE etc.), og at man får de med litt høverlig størrelse gjør jo heller ikke noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

 

Det overrasker meg at det var så mange som hadde tenkt til å handle disse, for jeg var vel ikke spesielt rask på avtrekkeren med å få i land en avtale. Upåklagelig selger!

Ja, hadde dialog med selgeren i lang tid selv jeg :) Han fortalte at det var en til med 7-serie som var interessert. Jeg nølte en god stund pga. ulik bredde framme og bak, fant to felger ekstra som gjorde at jeg kunne fått fire like til hyggelig pris osv, men det vart mye styr for meg og jeg måtte kjørt lavere profil enn deg så fant ut at jeg ville ha litt mer luft. Men lekre er de :)  Og selgeren var veldig trivelig og ryddig var mitt inntrykk også. Mangler bare at han dukker opp i tråden også nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.5.2018 at 15.26, Marius2002 skrev:

På tur i Molde idag?
Neida. :beer:

Hehe, jeg begynte faktisk å lure i første sekund. :P 

On 3.5.2018 at 15.48, Walkabout skrev:

Bare å få på shadow line Lasse, ser jo nå at det vil bli griselekkert ;) 

Ja, liten tvil om at shadowline er pent. Det er nok ikke utenkelig at det kommer på, men i så fall vil det kun skje på øvre del av bilen. Dvs. at alt under dørskulderen vil ha de originale chromeelementene. :)


Ellers gikk det med en del timer med shining i helgen, med uvurderlig hjelp fra @ahj og @idapederse som var på Oslotur. Planen var å legge coating, men da jeg må rette noen irriterende parkeringsbulker, samt lakkere fangere, sideskjørt og panser, ble det kun lagt et lag med Swissvax Concorso. Ellers ble jeg skremt av hvor møkkete interiøret var (!). Jeg gremmes så mye at jeg tok et par runder på om jeg skulle legge ut bildet eller ikke. :)

LxdEdpbISb61bMgeIuHCdQ.thumb.jpg.f00a4509db9160982645fbf5073c8a85.jpg

75248r1bTPGHu1SUziD4rw.thumb.jpg.99dedd09a5b51bf51ac576db182973df.jpg

g6YhQc0DSTudd9fDmHbrCg.thumb.jpg.8fa4f2e4cd6e59ee29351bbe35130243.jpg

IMG_3171.thumb.JPG.b1716747d9bf8ff998ed42d1757c22ef.JPG

2YPDLk7JTNqvL4CRrtV6rw.thumb.jpg.65f335025831372811838e6163e06f5d.jpg

IMG_3172.thumb.JPG.2f8ff0a34cb3e576a2d9d3b50bb68fed.JPG

IMG_3173.thumb.JPG.1757dfc3a15db4dd48dcc1312a051d85.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, jeg begynte faktisk å lure i første sekund. :P 

Fine felger iallefall, greit å se "live" på en lik bil. :) Denne hadde vel shadowline (øverste del som du påpekte til Walkabout) og mangel på senk. Uansett svært kledelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er jo flott som den er !

Disse krever jo endel hjul og selv 20’’ kan jo se smått ut 😬😄 Lekkert med 21’’ Orginal 👍

Skulle jeg endret noe så måtte det jo være sort taktrekk / evt Alcantara. Men Kanonflott orginal også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_3177.thumb.JPG.79a71de88a2949e8cde0daa6bae3fafa.JPG

 

On 8.5.2018 at 11.32, Fahad skrev:

Syns det ser penere ut med chromelister rundt vinduene på bilen din. Gir en mer eksklusiv look 🙂

Jeg synes ikke chrome-listene er så ille at jeg stresser med å gjøre noe. Jeg har mer lyst til å få lakkert stolpedekslene og speilfoten/rammen i sort høyglans. Tror det kunne gjort seg i kombinasjon med chrome listverk. :)

On 8.5.2018 at 13.09, Tony Soprano skrev:

Denne bilen er jo flott som den er !

Disse krever jo endel hjul og selv 20’’ kan jo se smått ut 😬😄 Lekkert med 21’’ Orginal 👍

Skulle jeg endret noe så måtte det jo være sort taktrekk / evt Alcantara. Men Kanonflott orginal også

Ja, det er utvilsomt en hjulsluker. Tro meg - jeg har fundert på svart taktrekk ved flere anledninger (og jeg var på nippet til å få tak i et svart alcantara taktrekk), men det må i så fall være alcantara taktrekk om jeg skal gå for å bytte. Det jeg elsker med alcantara-trekkene til F01, er at de er todelte med hhv. sydd nappaskinn og alcantara. Det ligger et i Tyskland, men det har en skade på baksiden og bulk i skinnet. Jeg er usikker på om det er noe som vil la seg reparere eller noe som ikke blir synlig. 🤔

s-l1600.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Saltkjelen skrev:

IMG_3177.thumb.JPG.79a71de88a2949e8cde0daa6bae3fafa.JPG

 

Jeg synes ikke chrome-listene er så ille at jeg stresser med å gjøre noe. Jeg har mer lyst til å få lakkert stolpedekslene og speilfoten/rammen i sort høyglans. Tror det kunne gjort seg i kombinasjon med chrome listverk. :)

Ja, det er utvilsomt en hjulsluker. Tro meg - jeg har fundert på svart taktrekk ved flere anledninger (og jeg var på nippet til å få tak i et svart alcantara taktrekk), men det må i så fall være alcantara taktrekk om jeg skal gå for å bytte. Det jeg elsker med alcantara-trekkene til F01, er at de er todelte med hhv. sydd nappaskinn og alcantara. Det ligger et i Tyskland, men det har en skade på baksiden og bulk i skinnet. Jeg er usikker på om det er noe som vil la seg reparere eller noe som ikke blir synlig. 🤔

s-l1600.jpg
 

‘’Bulk’’ i skinnet kan ofte fjernes med varme.

Jeg hadde tatt sjansen ! Sjelden att dette dukker opp brukt vil jeg tro.

Hadde Alcantara i en E65 jeg kjøpte i Tyskland. Fikk godfeelingen når jeg hentet😊 Sykt lekkert 🔝👍

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 8.5.2018 at 8.37, ahj skrev:

Ble virkelig et løft  ja. Man ser som regel ikke hvor mye møkk det er før man fjerner det. Bilen ble veldig bra, @idapederse gjorde en knall jobb :D 

Tusen takk for det! 😁 Ble ganske fornøyd med resultatet selv egentlig, til tross for at det ble litt knapt med tid 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...