Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Kjennern skrev:

Må du trekke kabler osv til B&O? Eller kan du bruke det som er der? 

Senterhøyttaleren styres i hovedsak av B&O forsterkeren, men den kan kobles på annet vis for å fungere. B&O og L7 deler samme ledningsnett med unntak av nett for bakgrunnsbelysningen. Jeg har PnP-løsning med strømforsyning fra sikringsboksen foran (terminal 15).

4 timer siden, awt skrev:

Tøft. :D

Uten tvil den viktigste delen av B&O-anlegget, resten er ikke så nøye. :P

Ja, senterhøyttaleren er nok den viktigste delen og morsomste delen. Selv handler dette om design og (tildels) lyd for mitt vedkommende, så høyttalerdekslene blir med å sette den berømte prikken over i´en. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.8.2017 at 1.50, Saltkjelen skrev:
Sitér

Da fikk jeg omsider på plass B&O senterhøyttaleren i velfungerende tilstand og Combox Telematics med fungerende SOS og BMW Apps. Dessverre har BMW sluttet med den gamle Connected-appen (den brune) og erstattet den med den nye (blåe) som i mine øyne ikke helt fungerer optimalt. Spesielt ikke for biler eldre enn 2014/2015. Webradio har de fjernet og erstattet med en betalingstjeneste på rett i overkant av 1.000kr per år. Flere av appene bugger, men det har sannsynligvis noe med at jeg har både brun og blå Connected-app installert på telefonen. Det som derimot er helt fantastisk med den nye appen er at man kan forhåndsdefinere destinasjon, og så fort man er på plass i bilen dukker adressen opp i iDrive.

 

Meget interessant tråd.

Jeg har en tilsvarende bil (VIN DR98789, produksjonsdato 07.03.2012) med alle nødvendige 6-serie opsjoner: 6AA/6AB/6FL/6NF/6NR/6VA/6VC.

Jeg har same funksjonalitet som du viser, men enten via USB i midtkonsoll eller snapin-adapter (BMWs Ligtning universaladapter).

Jeg er på jakt etter mulighet for å bruke bluetooth i stedet for kabel (så jeg slipper å glemme mobilen i snapin-adapteret :?). Bluetooth virker for telefoni og lyd, men jeg får ikke noe informasjon om hva som spilles eller styring via bilens systemer. Det ser ut til at opsjon 6NS gir dette, pluss mulighet for at to mobiltelefoner kan pares samtidig.

Jeg ser at du har opsjon 6NS på din ønskeliste. Har du installert den? Hvis ja, krever dette bytte av komponenter eller er det kun koding?

Flere spørsmål om bilen din kommer etter hvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SweetBMW skrev:

Er for så vidt jeg som har koda dette. Ja det er kun koding. Men du får ikke bilder over bt for det om. Kun på nbt dette. 

Takk. Jeg får finne fram kabelen og se hva jeg finner.

Fikk dere da mulighet til at to mobiler kan pares samtidig via Bluetooth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har opsjon 6UK (Night Vision) på bilen din.

Jeg kjører mye i Danmark og Sverige, hvor de stort sett har bekmørke veier (dvs ikke veilys) og har dessverre hatt to viltpåkjørsler.

Har du noe erfaring med hvor godt Night Vision virker?

Hva med virkning i regnvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.8.2017 at 8.55, Buruglen skrev:

Jeg ser at du har opsjon 6UK (Night Vision) på bilen din.

Jeg kjører mye i Danmark og Sverige, hvor de stort sett har bekmørke veier (dvs ikke veilys) og har dessverre hatt to viltpåkjørsler. Har du noe erfaring med hvor godt Night Vision virker? Hva med virkning i regnvær?

Denne har gått meg helt hus forbi, så her må jeg bare få beklage det som kunne virke som ren overlegenhet. Night Vision med persongjenkjenning fungerer veldig bra (spesielt etter SW-oppdatering). Jeg kjører ofte på en del mørke landeveier uten noen form for belysning hvor det også ferdes mennesker og syklister. NW oppdager og varsler disse i god tid før de passeres og oppdages med en gul trekant (og med menneske- eller dyresymbol) over hele iDrive-skjermen og i Head-up Displayet.

Ellers har det ikke skjedd stort med 7-serien siden sist. Jeg fikk igjennom begge fordørene på garanti hos BMW grunnet sinkslipp rundt chromedekslene nede ved blinklyset. All kudos til Auto Skade som søkte og fikk dette igjennom. Reklamasjonen ble først fremmet hos Bavaria som lovet å søke, men da jeg ikke hørte noe gikk jeg rett til karosseriverkstedet. Antar at Bavaria ikke gadd i løfte så mye som en finger i dette tilfellet, så spesielt imponert over de kan jeg ikke si jeg er..

Ellers fikk jeg montert M-tech fothvileren og pedalsett fra G11. Synes dette hevet inntrykket betraktelig.

IMG_1911.thumb.JPG.4e82d1199b44158bcc0d3a926c8b703d.JPG

For øvrig skal E39en selges etter nyinnkjøp av i3, så her er det mulighet for å skaffe seg en ganske hel E39. Noen dører og bagasjeluke er byttet, men dessverre gjenstår noe rust i dører og tanklokk som bør behandles om man vil ha en helt strøken bil.

fullsizeoutput_744.thumb.jpeg.5dae4bb8a1614efad5e68f20002b6c46.jpeg

IMG_1906.thumb.JPG.75187c1252598e746ce82117bfd1caca.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Saltkjelen said:

Denne har gått meg helt hus forbi, så her må jeg bare få beklage det som kunne virke som ren overlegenhet. Night Vision med persongjenkjenning fungerer veldig bra (spesielt etter SW-oppdatering). Jeg kjører ofte på en del mørke landeveier uten noen form for belysning hvor det også ferdes mennesker og syklister. NW oppdager og varsler disse i god tid før de passeres og oppdages med en gul trekant (og med menneske- eller dyresymbol) over hele iDrive-skjermen og i Head-up Displayet.

Takk.

Hvordan virker dette i regnvær? Virker varmekameraet like bra da?

Night Vision er vel en av de vanskeligste opsjonene å ettermontere. Noen som har prøvd det? Jeg mener å huske jeg har lest at varmekamaeraet (fra Autoliv i Sverige) må kodes spesielt til hver enkelt bil, pga bruksrestriksjoner i teknologien.

 

On 17.8.2017 at 8:50 AM, Buruglen said:

Fikk dere da mulighet til at to mobiler kan pares samtidig via Bluetooth?

Et annet spørsmål fra august: Fikk dere da mulighet til at to mobiler kan pares samtidig via Bluetooth? Jeg har bare en mobil av gangen, selv om mange kan stå i lista. Hadde vært veldig prakisk med to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Saltkjelen said:

NW oppdager og varsler disse i god tid før de passeres og oppdages med en gul trekant (og med menneske- eller dyresymbol) over hele iDrive-skjermen og i Head-up Displayet.

Du, dette med night vision i head-up, er det kun for 7 serien? Kan ikke si jeg har opplevd dette på min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Buruglen skrev:

Takk.

Hvordan virker dette i regnvær? Virker varmekameraet like bra da?

Night Vision er vel en av de vanskeligste opsjonene å ettermontere. Noen som har prøvd det? Jeg mener å huske jeg har lest at varmekamaeraet (fra Autoliv i Sverige) må kodes spesielt til hver enkelt bil, pga bruksrestriksjoner i teknologien.

Et annet spørsmål fra august: Fikk dere da mulighet til at to mobiler kan pares samtidig via Bluetooth? Jeg har bare en mobil av gangen, selv om mange kan stå i lista. Hadde vært veldig prakisk med to.

Ja, det fungerer fint i regnvær. Nå skal jeg riktignok være så ærlig å si at jeg bruker bilen sjeldent i regnvær, så helt skråsikker skal jeg ikke være, men det kan jeg selvfølgelig teste ut litt mer. Det er fullt mulig å ettermontere NV, men det er jo ikke direkte billig. Det kreves blant annet en FSC-kode for å få dette til å fungere.

Når det gjelder telefonen, har jeg ikke testet med to telefoner koblet til samtidig. Mins dog å huske at man kan velge hvilken telefon som er "masterunit", men hvorvidt det var på denne eller en annen bil med NBT vi kålet på vites ikke.

49 minutter siden, Kjennern skrev:

Du, dette med night vision i head-up, er det kun for 7 serien? Kan ikke si jeg har opplevd dette på min..

NV kommer ikke opp i HUD, men varslingene (trekant med egnet symbol) til NV kommer frem i HUD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har sett noen trekant på min, skal sjekke :)

 

Nå mista jeg RTTI, online og concierge service. Var det noe jeg skulle teste med iDrive? Husker det var et eller annet men ikke hvem eller hva 😬. Tenkte å fornye disse tjenestene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.10.2017 at 20.36, Kjennern skrev:

Var det noe jeg skulle teste med iDrive? Husker det var et eller annet men ikke hvem eller hva 😬. Tenkte å fornye disse tjenestene snart.

Hmm, det husker jeg ikke sånn helt på stående fot akkurat nå.

Fikk montert originale LED tåkelys tidligere i dag. Løftet fronten mange hakk. :)

fullsizeoutput_749.thumb.jpeg.4eebecdea3f465241d1f21cb400ed131.jpeg
fullsizeoutput_74a.thumb.jpeg.472c187d1486fa3dc0e70052f4b4a095.jpeg
fullsizeoutput_74e.thumb.jpeg.bbb04fea3fd257686d14314c4f8ba68f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Hmm, det husker jeg ikke sånn helt på stående fot akkurat nå.

Fikk montert originale LED tåkelys tidligere i dag. Løftet fronten mange hakk. :)

fullsizeoutput_749.thumb.jpeg.4eebecdea3f465241d1f21cb400ed131.jpeg
fullsizeoutput_74a.thumb.jpeg.472c187d1486fa3dc0e70052f4b4a095.jpeg
fullsizeoutput_74e.thumb.jpeg.bbb04fea3fd257686d14314c4f8ba68f.jpeg

Smakfull oppgradering som vanlig! Var det mye jobb å rettofitte originale LED på en pre-LCI eller gikk det fint med lysmoduler etc? :) Kunne gjerne tenkt meg det samme på min, men har hørt det er vrient på F1X. Mulig det er lettere på F01 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...