Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Ratt og gearhendel er for meg ekstremt viktig. Dette må fungere og være estetisk på topp, da dette er ting man bruker helen tiden. Syns BMW rotet til sistnevnte i den senere tid (F90) de ser billige og unødig komplekse ut. M rattet fra LCI F1 syns jeg ser flott ut, men litt billige plast detaljer ødelegger et ellers flott inntrykk. Når det er sagt, noe har blitt til det bedre, bl.a plasseringen av rattvarmen, dette var for mye gjemt bort tidligere. 

Rattet i midten minner veldig om rattet jeg har i min F25?

Jeg er helt enig i at ratt er viktig i en bil, men det med girhendler er litt så som så synes jeg. Personlig ser jeg det som svært unødvendig i en 7-serie, så av den grunn vil jeg ikke ha det her. Ikke kunne bilen leveres med det heller når denne ble kjørt ut fra fabrikk, det er det kun LCI-bilene som hadde anledning til. Jeg digger LCI M-sportsrattet fra F1x, men i en 7-serie så det alt for stort og åpent ut. Hvorvidt det er riktig eller ikke skal jeg ikke være for bastant om, men iht. den Finn-annonsen jeg så, var det ikke noe særlig. I hvert fall ikke så mye penere at det er verdt dobbel pris kontra det gamle M-sportsrattet. 

Det minner om rattet som ble levert i F25, men det er ikke helt likt. Litt annerledes design og fasong på F0x/F1x M-sportsrattet.

4 timer siden, Tony Soprano skrev:

Det vanlige M Sportrattet til BMW hadde jeg montert.

 21’’ Alpina ?

Jepp, det er bestemt at det blir M-sportsrattet fra F0x/pre-LCI F1x som blir montert. Dog står jeg overfor et vanvittig dilemma som jeg håper jeg kan få noen synspunkter på.

Når det kommer til felger er det et helt åpent spørsmål med alle mulige utfall. Jeg liker de avbildede Alpina-hjulene, men jeg synes nok at den gamle typen fra E65 Alpina B7 er finere. Dog er jeg usikker på om disse vil være kledelige på F01, og samtidig hadde jeg omtrent like på E60en, så noe annet hadde kanskje fristet nå (?).

Deleleverandøren min har to muligheter inne;

Alternativ 1: M5/M6 med manuelt gir ratt fra USA. Dette er helt nytt, helt ny airbag og M1/M2 knappene på rattet erstattes av ACC-knapper. 

Alternativ 2: M-sportsratt fra F0x/pre-LCI F1x. Dette er et brukt ratt og brukt airbag med lite slitasje, men med noen hakk. 

Jeg er ikke særlig lysten på å kaste bort penger på brukte ting som ikke er helt strøkent, så alternativ 2 utgår egentlig. Leverandøren får ikke inn flere "pre-LCI ratt", da etterspørselen er så godt som fraværende. M5/M6-rattet får jeg til en latterlig pris, men her frykter jeg de fargede sømmene. Jeg er redd dette vil kollidere med interiøret og bilen, noen synspunkter?

Det er ikke veldig fremtredende, men likevel..
6311_1_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig rattdilemma ja, og jeg tror ikke jeg vet hva jeg ville gjort heller. I absolutt alle andre biler er jo M5-rattet det klare valget her, men i en 7-serie blir det liksom ikke helt det samme.

Ellers bør det vel være mulig å oppdrive et tilnærmet nytt F0x-/pre-LCI F1x-ratt, men kanskje lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje litt feil med de sømmene når bilen ikke er M-Sport engang :P Men om du får de farget så vil nok det bli et pent ratt i bilen din :)

Jeg er veldig fan av rattet fra F1x LCI M-Sport, men som du nevnte så passer det vel ikke helt inn i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 18.1.2018 at 22.57, awt skrev:

Vanskelig rattdilemma ja, og jeg tror ikke jeg vet hva jeg ville gjort heller. I absolutt alle andre biler er jo M5-rattet det klare valget her, men i en 7-serie blir det liksom ikke helt det samme.

Ellers bør det vel være mulig å oppdrive et tilnærmet nytt F0x-/pre-LCI F1x-ratt, men kanskje lettere sagt enn gjort.

Tro det eller ei, men det å finne et strøkent ratt er dessverre svært vanskelig, spesielt når man er avhengig av et visst utstyrsnivå og attpåtil ønsker et uten rattgiring.

On 19.1.2018 at 7.55, StigJ skrev:

Helt klart M5-rattet og prøvd å fått til å farge sømmene.

On 19.1.2018 at 12.11, Daniel. skrev:

Blir kanskje litt feil med de sømmene når bilen ikke er M-Sport engang :P Men om du får de farget så vil nok det bli et pent ratt i bilen din :)

Jeg er veldig fan av rattet fra F1x LCI M-Sport, men som du nevnte så passer det vel ikke helt inn i denne.

Takk gud for at denne bilen ikke er en M-sport! :D

Jeg synes også F1x LCI M-rattet er fint, fortrinnsvis med M5 rattdeksel, men jeg slet litt med å bestemme meg for om dette var fint i denne modellen eller ikke. 

On 19.1.2018 at 21.46, Skulebollen skrev:

Synes bilen kler senken som står på :) Enig i at den blir litt "sigen" med vinterhjul, samme problemet har jeg på e61.. Men med sommerhjul ser det jo desidert best ut :)

On 20.1.2018 at 11.30, Gabz skrev:

Personlig ville jeg nok slengt på noen spacere for å få litt ryddigere fitment enn å heve. Synes det var fin høyde på den, akkurat passe :) 

On 20.1.2018 at 14.52, Freakshow skrev:

enig med gabz her! ikke senk! :D den ser lekker ut som den gjør nå! :D

Jeg orker ikke spasere og slikt "tull" med denne bilen, og til noens store fortvilelse kan jeg si at senken forsvinner til fordel for andre fjærer som senker 25/25. :D  


Enn så lenge får i hvert fall M5/M6 rattet gjøre nytten sin, så får man ta sikte på å gjøre noe med sømmene etter hvert. :)

IMG_9103.thumb.JPG.aa8e59becd19b827b4d3ff2fe9e67f12.JPG

IMG_9092.thumb.JPG.c7e1455ab9c2157922ceb0b618c64f5c.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...