Saltkjelen

Min biltråd - Ny bil, F01 7-serie

Recommended Posts

16 timer siden, daniel740i skrev:

Ble pent :) Kjempetøff bil dette. Har kjørt noen sånne og de er ganske digge :) Solid forskjell sammenlignet med min E38.

Takk for det. Ja, det er liten tvil om at dette er gode biler. :)

14 timer siden, Walkabout skrev:

Smakfull oppgradering som vanlig! Var det mye jobb å rettofitte originale LED på en pre-LCI eller gikk det fint med lysmoduler etc? :) Kunne gjerne tenkt meg det samme på min, men har hørt det er vrient på F1X. Mulig det er lettere på F01 :) 

Neida, på F01 var disse skiftet på ti minutter. Lyktene er plug and play (må skjære vekk et styrespor på kontakten bare) og lyser som det skal uten koding (dog med feilmelding ved bruk). Har ikke rukket å kode ennå, men det skal ikke være verre enn å legge til 5A1 LED tåkelys i VO. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Det ble en liten endring i KAFAS-prosjektet mitt. Planen var å gå for KAFAS2 (allerede innkjøpt) samt LCI frontrute (av estetiske årsaker), men da pre-LCI har regnsensor for 4-soners klima, HUD og night vision, mens LCI har sensor som kun skiller mellom HUD og ikke, ble det litt problematisk med å få dette til å passe med frontruten. Da KAFAS2 også krevde kabling til ACC-sensor og at dette kameraet ikke passer helt uten videre i en pre-LCI frontrute, ble valget enkelt. KAFAS (1) ble derfor innkjøpt istedet, og den enkle varianten med riktig frontrute for min bil ble løsningen.

KAFAS-ettermonteringen gir følgende utstyr;
- Fjernlysassistent (hadde FLA, kamera som hang under speilet tidligere)
- Speed Limit Info (skiltlesing)
- Lane Departure Warning

IMG_2094.thumb.JPG.5354a96f60691946467bffd7d5698b63.JPG

IMG_2111.thumb.JPG.5f8862068a734a5232ee7a366fa39346.JPG

IMG_2112.thumb.JPG.c80e8564dc210f55a6f00efdceda372d.JPG

I kjent stil hater jeg klipping og liming i ledningsnett, samt universale farger, så jeg var heldig å få kjøpt inn et parti på rundt 20 ruller med forskjellige BMW-farger slik at alt stemmer overens med WDS i tilfelle feilsøking ved senere anledning. Ledningsnettet lages som et "PnP-kit" og som tapes med original BMW-tape slik at det ser ryddig og pent ut der man ikke ser også. :)

IMG_2115.thumb.JPG.358b30db8f6b9fbb0eee8fbaed016a9a.JPG

IMG_2116.thumb.JPG.928b3b6440453649de631a265edc73ca.JPG

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mange, men et par F01 i byen. Jeg gikk meg på en med M-Sport eksteriør, jeg synes faktisk den er finere og mer elegant uten. Og jeg som egentlig er "M-Sport all the way" på alle andre modeller :o Fortsatt en nydelig 7er, og jeg følger stadig med i tråden :D

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Er det noen forskjell i funksjonalitet på KAFAS 2 kontra 1, eller er det kun for å kunne ha LCI frontrute? Uansett en ganske pen oppgradering som helt garantert er verdt styret. :)

@Marius2002, helt enig. Disse ser mye bedre ut uten M-pakke enn med. :)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Marius2002 skrev:

Det er ikke mange, men et par F01 i byen. Jeg gikk meg på en med M-Sport eksteriør, jeg synes faktisk den er finere og mer elegant uten. Og jeg som egentlig er "M-Sport all the way" på alle andre modeller :o Fortsatt en nydelig 7er, og jeg følger stadig med i tråden :D

+1 - både disse og F07 ser bedre ut uten M sport i mine øyne.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Marius2002 skrev:

18 timer siden, papertiger skrev:

+1 - både disse og F07 ser bedre ut uten M sport i mine øyne.

Mange takk! Personlig er jeg av helt samme oppfatning som dere - F01/F02 fremstår som mye mer helhetlig uten M-sport. I noen tilfeller synes jeg M-sport gjør seg, men det forutsetter at bilen er lys og at de malplasserte chromeelementene i støtfangeren foran og bak lakkeres i sort høyglans.

20 timer siden, awt skrev:

Er det noen forskjell i funksjonalitet på KAFAS 2 kontra 1, eller er det kun for å kunne ha LCI frontrute? Uansett en ganske pen oppgradering som helt garantert er verdt styret. :)

@Marius2002, helt enig. Disse ser mye bedre ut uten M-pakke enn med. :)

Nei, det er vel ikke store greiene (om noen i det hele tatt), foruten at man slipper å betale for FSC-koder for å få SLI til å fungere. :D 

Det eneste jeg kan se for meg vil være mer autonome finesser ettersom KAFAS2 kobles med ACC-sensoren, og så minst jeg vel å huske at Traffic Jam Assist styres av nevnte kamera. Jeg hadde et ratt for hånd med sensorer for TJA, så dette var i utgangspunktet planen, men vi får se. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer